[Teszt] Legend of Keepers

Legend of Keepers

VegaNagy-Sz. Ferenc2021.05.12. 23:00

Azért valljuk be, a Dungeon Keeper formula ("Gonosznak lenni jó") elég sok műfajban bizonyult működőképesnek az elmúlt két és fél évtized során. A Legend of Keepers is sokat merít a Dungeon Keeper / Dungeon Defender vonalból, nyakon öntve azt jó sok humorral és az évek óta folyamatosan népszerű roguelite címek számtalan elemével. És ki ne hagyjuk, kicsit kilúgozva és alaposan leegyszerűsítve átveszi a Darkest Dungeon harcrendszerét is. Így egy olyan egyveleget alkot, ami az elcsent elemek ellenére mégis teljesen egyedi vonásokkal képes kitűnni a tömegből, még a sokadik kör után is.

Nem véletlen az első bekezdésben számtalan alkalommal használt "Dungeon" kifejezés, a Keeperek ugyanis a labirintusok urai és őrzői, nem mellékesen pedig a menedzserei is (igen, a Dungeon Company nevezi ki őket erre a munkakörre, vicc nélkül. Pontosabban nagyon is vicces narrációval indítva el őket az útjukon) - ezek leszünk mi. Három különböző (de a közeljövőben bizonyára bővülő számú) őrző kampányát játszhatjuk végig egyre nehezedő kihívásokkal. Egy-egy menet kb. egy órán át tart (már ha eljutunk a végéig), és gyakorlatilag körökre osztott taktikai játékoktól már-már szokatlanul pörgős minden egyes perc. Az egyik - a gonoszabbik - oldalon állunk játékosként: ott a szeretett labirintusunk, a rendelkezésünkre bocsátott lények maroknyi serege, néhány csapda és varázslat, valamint mi magunk, mint a főboss. Merthogy időről időre jön a másik oldal, az úgynevezett "jók", a hősök, hogy végigverekedve magukat a mi labirintusunkon, kifosszanak bennünket. Na akkor most ki is a jó, ugye?

Az eleinte kb. 40-50, később több hétre osztott menetek úgy épülnek fel, hogy minden egyes ciklusban választhatunk több véletlenszerűen generált esemény közül egyet. Ezek lehetnek egység- vagy csapdafejlesztések, pszichológusnál motiválhatjuk a mentálisan elfáradt szörnyeinket, kiküldhetjük őket valamilyen küldetésre, szerezhetünk új szörnyeket, de a legjobb talán a szimplán csak "Eventnek" nevezett esemény, amiben egy rövidke történet után kapunk több döntési lehetőséget általában pozitív, ritkábban negatív kimenettel. A lényeg, hogy kimondottan humoros körítés mellett fél percenként hozunk kisebb-nagyobb döntéseket, és ezek mindegyike befolyással van a csaták kimenetelére. Nagyjából öt-hat hetente egyszer ugyanis nem apró események közül kell választani, hanem jönnek a betolakodók, és elő kell készíteni számukra a labirintus termeit. Tulajdonképpen a halálukat.

Kezdetben öt-hat (később is csak kicsivel több) szoba áll rendelkezésünkre, ebből két helyszínre a szörnyeinket tudjuk letenni, kettőre a csapdáinkat, egyben valamilyen hatalmas varázslatot lőhetünk el, ha pedig ezek mindegyikét sikerrel vették a "hősök", az utolsó szobában mi magunk küzdhetünk meg velük. A 3v3, illetve 3v1 összecsapások kicsit emlékeztetnek a Darkest Dungeon rendszerére, de lényenként sokkal kevesebb skillből kell gazdálkodnunk, ráadásul a védő és támadó elhelyezkedéseknek jóval kisebb szerep jut, így amit megszokhattunk a támadások előtt (villámgyors döntéshozatal), az ide is átmentődik, egy-egy penetrációt néhány rövid perc alatt teljes egészében vissza tudunk verni. Akár úgy, hogy megsemmisítjük a behatolókat, akár úgy, hogy megfutamítjuk őket - ez utóbbi egy fokkal nehezebb, de más típusú erőforrás is jár érte.

A menedzsment-réteg sok hasonló játékhoz képest kimondottan egyszerű, jól átlátható és kezelhető, és pontosan ez mondható el a játék egészéről: a roguelite címek között is a könnyedebb, de így is kellő mélységgel rendelkezők körébe tartozik a Legend of Keepers, belépőnek ideális választás lehet a random generált élmények világába - de a későbbi "pályákon" még sok tapasztalattal is simán el lehet vérezni (igaz, sokszor ennek az RNG, és nem a rossz döntésünk lesz az oka). Egyébként hiába az egyenként nagyon egyszerű elemek, a játék nagyon ügyesen van összerakva mint "egész". A lények képességei precízen kombóznak a csapdákkal, a ritkán szerzett artifactok óriási hatalommal bírnak, megszerezhetünk óriásszörnyeket is, akik saját termet kapnak onnantól kezdve, de a keeperek saját képességfája is tökéletesen illeszkedik a többi mechanizmushoz. Látszik, hogy hosszú időn keresztül volt Steamen korai hozzáférésben elérhető, a végeredmény ugyanis szépen polírozott lett. Egyedül a Switch-port néhány interface megoldását érheti kritika (nagyon hiányzik az egeres irányítás, és jól látható, hogy az utólag kontrolleresített UI-megoldások néhol nyögvenyelősen működnek csak), illetve az apró betűs szövegek szinte olvashatatlanok - tévén határeset, de handheld módban inkább csak odaképzeljük, amit leírva látunk. Ettől eltekintve minden platformon maximálisan ajánlható ez az egyedi és különös taktikai-roguelite menedzsment gyöngyszem, teljesen mindegy, hogy néhány kört (hetet), néhány órát, vagy még hosszabb időt akarunk vele egyhuzamban eltölteni, ugyanolyan folyékony lesz az élmény.

Pontosan
8
Windows, Linux, Google Stadia, macOS, Nintendo Switch (tesztelt)
Kiadó: Goblinz Publishing, Goblinz Studio | Fejlesztő: Goblinz Studio
Megjelenés: 2021. április 29.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

19 órája
10

Heti megjelenések

23 órája
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

3 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

3 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

3 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

4 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

4 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

5 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

6 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

6 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

6 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

6 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

8 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

9 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

2025.05.02.
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7