[Teszt] Hood: Outlaws & Legends

Hood: Outlaws & Legends

GhzSzabó Ákos2021.06.07. 23:50

Nagyon fura egy szerzet ez az új Hood játék, mivel teljesen más mint amire a “legendát” ismerő játékos számítana. Személyes emlékeim között egyetlen alkalmat tudtam csak felidézni, amikor is Robin világában kalandoztam, az pedig az USA-ban ‘91-ben, itthon pedig ‘92-ben megjelent Robin Hood: Prince of Thieves, Nes-es és GameBoy-os kalandjáték volt. Annyira emlékszem belőle, hogy nem volt egy nagy szerelem és pár óra játék után cseréltem is el másra. Valahogy a jó Kevin Costneres és a kevésbé jó Russel Crowe-os filmadaptációk óta csend van a Sherwood-i erdőben, pedig szerintem a témában azért jóval több lehetne. Mármint annál amit a jelenlegi cikkünk témáját adó Hood: Outlaws & Legends nyújtani tud. Méghozzá egyszerűen azért mert kicsit olyan érzésem volt, hogy a készítők kitaláltak egy koncepciót, amihez kerestek egy eladható témát és nem fordítva. Az ember fia ugye mit várna egy Robin Hood játéktól? Akciót, kalandot, szerelmet, felfedezést, féktelen szórakozást a remek karakterekkel és a leglenyűgözőbb nextgen erdőt és várakat amiket csak el lehet képzelni. Na cserébe kaptunk egy co-op és PvP elemeket egyesítő többszemélyes játékot. Nem tudom azt mondani rá amúgy, hogy nem pakoltak bele mindent ami manapság egy tisztességes játékba bele kell, de mégis ami a fejemben motoszkált játék közben, az az volt, hogy kicsit félrement az a bizonyos nyílvessző...

A felállás elég egyszerű: 4 fős csapatok állnak a 6 darab térkép valamelyikének a szélén, és egyetlen céljuk, hogy a kastélyban lévő kincses ládát ellopják. Ehhez be kell lopakodni, elcsenni a seriff övéről a kulcsot, és lehetőleg a másik csapat előtt megszerezni és kihozni a kincset. Természetesen mondani sokkal könnyebb mint csinálni, hiszen az ellenfél játékosai sokkal kiszámíthatatlanabbak mint a béna örök, meg a csiga lassú seriff. Kezdéskor négy karakter közül tudunk választani amúgy, akik ismerősek lehetnek már, hiszen - meglepő módon - a sniper személyében nem mást találunk, mint mindenki kedvenc Robinját, őt válaszd ha szeretsz magasból vagy éppen egy bokor mélyéről lövöldözni. Marianne a tipikus, lopakodós, bérgyilkos kaszt, gyors, csendes, láthatatlan és halálos. Tuck barát, bár egy “kicsit” másképp néz ki mint megszokhattuk, pont annyira “cheerful” mint amire emlékeztünk, cserébe szívesen zúzza be az ellenfelek koponyáját a buzogányával és Ő a “gotoguy” akkor is ha szükséged lenne egy kics gyógyításra. Little John meg, hát, pont akkora mint a neve sugallná. Hatalmas nagyaradab dude egy még nagyobb kalapáccsal. Gondolom nem sok magyarázatot igényel az ő szerepe.

Az egész játékmenet alapjaiban nem lenne amúgy rossz, csak maga a megvalósítás lett eléggé, hát, bénácska. Bejutni a várba és ellopni a szuper nyomi serifftől a kulcsot, szinte gyerekjáték. Még úgy is, hogy az online meccsek pont azoktól a problémáktól szenvednek amiket már megszokhattunk. A baj ott kezdődik, hogy az ajtó kinyitásától fogva, az egyik játékosnak muszáj kicipelnie a ládát a kimenekítési pontig, ergo addig szinte teljesen védtelen mindenféle támadással szemben. A kommunikáció hiánya pedig ettől a ponttól kezdve teszi a langyos játékmenetet, egy orrfacsaró bűzű pocsolyában való tiporgássá. Ha nem spanokkal tolod és ilyenkor megpróbálnál kommunikálni, akkor vagy süket fülekre találsz, vagy egy 9 éves Johnika fog belenyivákolni a mikrofonba, miközben a pálya másik oldalán valami tök más baromsággal foglalkozik, ahelyett, hogy minket védene. A másik probléma meg alapvetően abból fakad, hogy a harcrendszer enyhén szólva sem lett a legjobb. Illetve nem lenne vele baj, de valahogy nem tud konzisztensen működni. Az alaptámadások általában betalálnak de a spec képességeknél eléggé bugos lett a hitbox. Ennek köszönhetően az általam lejátszott meccsek nagy százalékában, egyedüli Robinként voltam jelen, miközben 3 Little John rohangált mellettem. Ugyanis LJ-nak a spec képessége egy területi támadás, levágja a baltát a földbe és a körülötte lévő ellenfelek szinte 100%-os eséllyel nagyon durván lesérülnek. A halhatatlan seriffen kívül igazából bármit és bárkit meg lehet állítani ezzel a támadással. Viszont ugye, innentől fogva az a taktika, hogy a 3 társam egy “FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOM” felkiáltással berohan, és egyszerűen lepofoz mindenkit. Szóval próbálkozhatsz te, meg taktikázhatsz de csak úgy vágj bele, hogy valahogy sikerült még másik három szerencsétlen rábeszélni, hogy megvegyék a játékot. Nekem sajnos ez nem sikerült, így maradt a szenvedés.

Amúgy a grafikával, hangokkal és az általános minőséggel nem volt semmi bajom, nem tripla AAA minőség, de teljesen decens és funkcionálisan megfelel arra amire tervezték. Maga a fő probléma, hogy egy idő után egyszerűen unalmassá válik a dolog, mivel nincs külön még 3 világ, meg ellenfél fajta, mindig ugyanazok a katonák jönnek más helyszínen és ugyanaz a béna seriff fog fel-alá sétálni. Maga a reward és loot rendszer inkább szöveges formában van jelen, mert persze adhatunk pénzt a “népnek” de legalább lenne valami vizuális indikációja annak, hogy fejlődik a hátország.

Bizakodásra ad okot viszont, hogy a fejlesztő csapat komolyan gondolja a játék hosszú távú támogatását, hiszen már is belengették az érkező új karaktereket és újabb térképeket. A kérdés csak az, hogy marad-e még bárki addigra, mivel a jelenlegi tartalom enyhén szólva is kevéske. Valamint az én fejemben felmerülő legfontosabb kérdés végig az volt, hogy egyáltalán elegek lesznek e az ilyen fajta bővítések, mivel hiába egy új, más fajta karakter, meg egy még szebb kastély, ha a játék maga nem fejlődik újabb “ficsörökkel”, hiszen kis túlzással, más - sokkal robosztusabb - játékok kínálnak hasonló mókákat sima játékmódként, ami mellé odapakolnak még egy tonna más tartalmat is.

Nem tudok Robinékra többet adni egy 6-osnál sajnos, pedig a hangulat és egy jól sikerült, össze szervezett támadás tényleg jó móka tud lenni. Barátok nélkül - és itt most nem a Sherwood iszákos szerzeteseire gondolok - semmiképpen ne vágjatok neki ennek a erdei vérengzős túrának!

Hood: Outlaws and Legends | 6/10
Sumo Digital, Focus Home | PC, X, PS | 2021. 05. 10.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

12 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

20 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

22 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2025.04.29.
9