[Teszt] Eternal Strands

Eternal Strands

HazbuNyári Norbert2025.01.27. 20:36

Milyen az, ha egy mágikus világ hosszú időn át zárva van az emberek elől, majd újra kinyílik, hogy friss fabulákat regéljen? Az elzártság ideje alatt úgynevezett Enclave-ekben éltek az emberek és folyamatosan keresték a módját annak, hogyan juthatnának vissza. Brynn-nek és csapatának most itt a lehetősége a visszatérésre, ugyanis megnyílt a kapu, a régi világ pedig tele van új titkokkal és kihívásokkal. Vessünk egy pillantást mi is az Eternal Strandsbe!

A történet expozíciója bár kicsit laza körvonalakkal indít, azonban a bevonódásunkat ez nem töri meg. Brynnt és társait Weavereknek hívják, ők olyan varázslók akik különböző fonalakból nyerik erejüket. Ezek éltetik a világ mágikus szerkezeteit is, és a játékban újabbnál-újabb képességeket kapunk általuk. A fonalak összeszedése azonban nem egyszerű, hiszen óriásokból (nagyon szeretném a “kolosszus” szót használni, később nyilvánvaló lesz miért) nyerjük ki. A játék világában nyolc különböző főellenség mozog, akiknek döntés alapján bármikor nekimehetünk. Ahhoz, hogy sikeresen magunk alá gyűrjük az összes óriást, csapatunk minden tagjára szükségünk lesz. Ők egy alaptáborban tartózkodnak, ahonnan csillagtúra-szerűen mozogva tudjuk felfedezni a különböző területeket. Minden társ más-más fejlesztésért felel, a történet előrehaladtával folyamatosan lehetőségünk nyílik fejleszteni eszközeiket és területeket. A fejlesztésekkel Brynn különböző készségei és kapacitásai növelhetőek, ezzel szedhetjük össze a megfelelő erőforrást a nagy harcokhoz.

A történet amennyire homályosan indul, pont annyira húzza be folyamatosan az embert, a jó minőségű átvezetők minden területnél és nagyobb ellenségnél elhúzzák a mézesmadzagot a játékos előtt; én is folyamatosan vártam emiatt, hogy felfedezhessem az újabbnál-újabb részeit ennek a furcsa világnak.

Ami az én viszonylatomban valamilyen szempontból nagy szónak mondható. Őszintén szólva a Zelda: Breath of the Wild világa nekem sok volt. Óriási szabadságot adtak ott az ember kezébe, ami iszonyat immerzív is lehet, én viszont valahogy mindig elvesztem benne. Az Eternal Strands hozzá képest sokkal limitáltabb vertikummal operál: nem adja oda a teljes térképet egyszerre, hanem az alaptáborból kimozdulva folyamatosan adagolja a területeket a játékosnak, így nekem sem folyt szét soha a környezet, nem éreztem céltalan kódorgásnak a kalandozásba beletett időt. A térkép is előrehaladásunkkal nyílik meg, könnyű backtrackelni utunkat ha már úgy érezzük elég volt az ismeretlenbe történő haladásból. Ehhez társul is olyan játékmechanika ami óvatos duhajkodásra int minket a külső területeken: abban az esetben ha meghalunk, bizonyos számú nyersanyagról le kell mondani és csak utána mentenek ki minket. Ha valaki korábban Dark Souls játékokkal is játszott akkor tudja milyen érzés egy-egy kisebb vagyont hátrahagyni nyílt területen, ez az érzés itt is elő tud jönni amikor nagy ritkaságú nyersanyagokról kell lemondani, hiszen a játékban folyamatosan szükségünk is lesz a mindenhol elszórt vagy kinyerhető erőforrásokra. Ezek nagy szerepet játszanak a felszerelésünk fejlesztésében, az újonnan megszerzett felszereléstervek elkészítésében vagy akár az alaptáborunk támogatásában.

A játék harci arca egy hagyományos és egy kreatív réteggel bír: alapvetően Brynnek van közelharci (kisebb-nagyobb kard) és távolsági (íj különbözőképp módosított nyilakkal) fegyvere, viszont nem kötelező mindent velük megoldani. Vannak olyan szituációk ahol a mágiát is segítségül hívhatjuk, itt viszont elszabadulhat teljesen a kreativitás. Szinte minden ami szilárd az dobható, ami ég az fújható, ami mozog az fagyasztható. Nagyon nehéz spoilermentesen írni erről az aspektusról, viszont azt szeretném megjegyezni hogy a fejlesztők tényleg nagyon sok lehetőségre gondoltak. Sokszor én is azon kaptam magam, hogy alternatív lehetőségekhez nyúlok egy-egy probléma megoldása esetében, megkerülve a játék eredeti elgondolását a probléma megoldásáról.

Ugyanúgy szabad kezet kap a játékos az óriások legyőzéséhez is. Minden esetben először azért kell megölni őket, hogy új képességet kapjunk. Az első győzelem után lehetőség van újra nekimenni egy-egy kolosszusnak, ekkor viszont a harc már egy picivel irányítottabb. A küzdelem során mindig felvillan rajtuk egy rész, amit “fel kell szabadítani” és életének “fonalát” is innen kell kihúzni. Ezek az új szálak az alaptáborban továbbfejlesztik mágikus képességeinket, hogy még erősebbet üssenek vagy még tovább tartsanak.

Személy szerint a mágia részét kimondhatatlanul élveztem a játéknak. Ez a kreativitásra való ösztökélés nagyon sokat hozzátett a játékélményhez, éreztem hogy a játék sokkal testreszabottabb. Magaménak éreztem azt, ahogy építem karakterem kalandját.

Két dolog ment számomra nehézkesen: a harc alapirányítása és a játék optimalizálásának saját gépemre formálása. Az Eternal Strandst jelenlegi stádiumában nehezen tudom ajánlani mondjuk Steam Deckre, mivel csak nagyon sok állítgatással és FSR optimalizálással 30 FPS körüli képkockaszámot tudtam elérni nyílt terepen, az alaptáborban viszont sikerült mindig beállnia 45-60 FPS-re. Sajnos tudjuk, hogy az FSR viszont pasztell-festménnyé tudja változtatni így a képi világot. A harcnál valahogy nekem kontrollerrel mindig a Dark Souls irányítása állt volna a kezemre, így sokszor védekezés helyet itemet használtam vagy ütés helyett a mágiával céloztam. Ezt természetesen a beállításoknál meg lehet változtatni, billentyűzeten a gombkiosztása sokkal egyenesebb és kézreállóbb.

Mindezek ellenére az Eternal Strandst csak ajánlani tudom mindenkinek, akit valamennyire is lekötöttek az új Zeldák vagy a Shadow of the Colossus. Egyértelműen látszik, hogy a Yellow Brick Games honnan inspirálódott és az is látszik, hogy az alapanyaghoz kellő hozzáértéssel nyúltak. Az pedig, hogy a megjelenés napján már a Game Passban landol, egy ajándéknak is tekinthető. Ha valaki pedig PC-n szeretne egy próbát tenni vele, akkor érdemes kipróbálni a már elérhető demót. Ezzel nem csak azt lehet tesztelni, hogy mennyit bír a vasunk, hanem a játék majdnem harmadát is le lehet játszani a bemutató változattal. Érdemes kipróbálni és hagyni, hogy az Eternal Strands fonalai behálózzanak minket.

FEJLESZTŐ: Yellow Brick Games | KIADÓ: Yellow Brick Games | PLATFORM: PC (tesztelve), Playstation 5, Xbox Series X/S | MEGJELENÉS: 2025. 01. 28.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

11 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

19 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

21 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2025.04.29.
9