[Teszt] MX vs. ATV Alive

MX vs. ATV Alive

StingerCsere Krisztián Gábor2011.06.01. 19:00

Motorcross és Quad: az extrém fenegyerekek számára elégséges adrenalint termelő gépszörnyek csatája a hardcore sportok lovagi párbaja. Bár a dárda és a lándzsa hiányzik a repertoárból, kapunk helyette benzingőzt, sarat és port minden mennyiségben. A macskahúson és sörön eldödörgő nézőtömeg helyett pedig hasonlóan őrült rajongótábor és változatos környezeti viszonyok színesítik a látóteret. Az THQ MX vs. ATV szériába tartozó gyermekei gyakorlatilag egyeduralkodónak számítanak a feldolgozandó stílust tekintve, hiszen nem nagyon akadt olyan kihívójuk az elmúlt években, ami igazán megrengethetné a szezonális megjelenést. A Pure, a Fuel és a Nail'd hármas mellett visszatérő sorozat a minap bukkant fel a legújabb, Alive címre keresztelt epizóddal, amelyben ugyanúgy megtalálható az elődei, és az ősi Motorcross Madness szelleme is.

A Rainbow Studios nem fukarkodott a meghódítandó terepeket illetően: lesz itt sűrű erdős hegyvidék, homoksivatag, tengerpart, fagyott jeges tundravilág, sziklák, kanyonok - de még a sivatag homokját is felszánthatjuk néhány jól irányzott mozdulat segítségével. Ha a féktelen száguldozás nem köt le minket, a zúzdát persze művelhetjük hivatásból is, ha pl. a National osztályt választjuk. Ez egyfajta karriermód, ahol a klasszikusnak számító, kijelölt útvonal mentén haladó pályákon kell helyt állnunk, miközben a gázpedált taposva, értékes tapasztalati pontokat gyűjtögethetünk az örjöngő tömeg, az akadályként funkcionáló tereptárgyak, gumiabroncsok, fák, sziklák és hordók között.

Mint ahogy a neve is mutatja, a Short Track a rövid, ámde derbi-jellegű, útvonal-kereszteződésekkel igyekszik izgalmi állapotba hozni a motorizált lovagokat: itt mindennapos, hogy a lánchajtás érzelmes vinnyogása mellett a pilóták is fetrengenek a gyönyörtől, hiszen gyakori az egymáson való áthajtás, a lökdösődés, vagy a levegőakrobatika következtében történő kéjes egymásba borulás, melyet csak a motorkerékkel összeolvadó végtagok bogaras illúziója képes lerombolni.

Azonban hiába vagyunk vagányak és akrobata művészek, a győzelem itt is csak az első helyezésért jár, mert a vursli szórakoztatásához a Free Ride menüponton keresztül vezet az út. A sors füstös fintora, hogy a szabad tereken csak mi leszünk a végtelen táj kíméletlen porkeverői - persze itt elsősorban ez is volt a cél, hiszen a táj súlyos abuzálása mellett a legtöbb időt úgyis a kaszkadőr/akrobatikus mutatványok minél profibb kivitelezésével, illetve az így bezsebelhető értékes tapasztalati pontok gyűjtögetésével töltjük majd el. Utóbbi amiatt is fontos, hogy a játék gyakorlatilag minden, a hétköznapi mozdulatoktól eltérő megrezdülést pontoz - legyen az vízenfutás, minél nagyobb ívben való elszállás a levegőben, trükközés a mocival/quaddal, a nyak és hát lehetetlen kicsavarodása, és még sorolhatnám.

Az egyébként lassú, néha érthetetlen és nehézkes pontgyűjtés nem véletlen, a játék ugyanis a tapasztalatszerzésre, illetve a szintlépések köré felépített játékmenettel várja a száguldozókat. Ez a jelleg bizony minden játékmódba bekúszik. Hiába érezzük, hogy a gyakorta követhetetlen és merev irányítás már jól megy, az MX. vs. ATV: Alive mindig bebizonyítja, hogy van még hová fejlődni: minél több pontot gyűjtünk össze, annál magasabbra tornászhatjuk paripánk műszaki szintjét, javíthatunk a gyorsulási értékeken, a kanyarvételi képességen, az ugrásokhoz elengedhetetlen felfüggesztésen, de akár a vezetési- és kaszkadőrképességeink fejlesztésére is áldozhatunk némi időt. Természetesen a már alap szolgáltatásnak számító “csináld magad” opció is választható, ha a rózsaszín rucis, narancssárga mocin pucsító, 69-es rajtszámot virító barna bőrű riderre bukik a játékos. A döntésképtelenek megsegítéséhez a műfaj jeles képviselői is rendelkezésre állnak - igaz, érdemi különbség nincs köztük.

A tesztnek koránt sincs vége! Katt az oldalválasztóra a folytatásért!

A fejlődés súlyos mérföldkövei azonban csak sokadik nekifutásra válnak kézzelfogható valósággá, ugyanis az egyszemélyes ámokfutás kínkeservesen fial újabb helyszíneket és trófeákat. Ha elkaparjuk a motorost a tizedik szintig, további két pályán túrhatjuk a földet négy újabb kétkerekűvel, és legalább másfélszer ennyi időbe telik majd az újabb bűvös határ átlépése. Addigra azt is tudjuk majd, hol nő fűszál a pálya melletti zanócosban - az Alive tehát nem túlságosan bővelkedik a játékot megtöltő tartalmak csepegtetésével. Ez a tény jócskán negatívba rántja a szavatosság mércéjét.

Valamelyest persze a stílus szerelmesei kárpótolva érezhetik magukat, hiszen a meccsek nagyrészt (talán túlzottan is) pörgősek, így őrült tempót diktálhatunk az ellenfeleinknek, a gázpedált nem kímélve verődhetünk be a kanyarokban, és a vagesz kipörgetés használatával kaprathatunk fel a meredek dűlőkön. Bár a rugózás rettentően keményre sikerült, és ennek folytán a belső nézet gyakorlatilag használhatatlan, a vakmerőség és az átláthatatlanság fényében a játékban még nyomokban sem nagyon találni szimulációra, vagy valós fizikára utaló jeleket, így nyugodtan adagolhatjuk, ami csak a csövön kifér. A változatos, és a stlíushoz passzoló táj kidolgozottsága, vagy a visszafogott, de elégséges szintet megütő effektgörgeteg (például a sár dinamikus formázása) úgyis eltereli a figyelmüket.

Mégis a legfájóbb pont az MX. vs. ATV: Alive kapcsán az, hogy hiába is keresünk karriermódot, bajnokságot, vagy a stunt mód elsajátításához és trükkjeihez használható tutorialt, egy szép nagy és egysíkú semmi fogad bennünket. Ha a játék kézikönyvét nem lapoznánk fel, rá nem jönne senki, hogy a kaszkadőrmutatványok bemutatásához a stunt gomb mellett körkörösen a jobb analóg karra is rá kellene feküdni. Az Alive a játékmódok befejeztével ráadásul egy huszárvágással visszadob minket az ízléstelen főmenübe, amely rendre elveszti a korábbi beállításainkat, így hamar el fogunk jutni az “és most hova? Ennyi az egész?” gondolatmenethez, amellyel joggal érezhetjük majd céltalannak az egész motoros, quados, benzingőzös hacacárét. Még szerencse, hogy a multiplayer azért bekerült a játékba, bár nagy dolgokra ott sem kell számítani - a szokásos játékmódokat felvonultató lobbi hozzánk mérten halássza össze a tétlenkedő két- és négykerekűeket, némi XP vadászat fejében.

Elárulom, a válasz az üzleti modellben leledzik. Ha egy pillanatra bekukkantunk a Motorclub Depot menüpontba, a lecsengetésre váró pénzmag fényében Buddha-szerűen fog érni minket a megvilágosodás: fizess az alapjátékért, és vásárolj tartalmat, ha úgy gondolod. * Hogy ez a fajta elgondolás pozitív megítélésű lesz-e, avagy sem, azt mindenki döntse el maga - részünkről a végső ítéleten nem változtat, de a a ceruzával bekarcolt végeredményben azért tükröződni fog.

Mert hogy milyen is lett az MX vs. ATV: Alive? Akár egy bomba csaj a táncparketten... a szexi lengéscsillapítók, a vaxolt kasztni és a pimpes lökhárítók mámorában csak mellette ébredve jössz rá, hogy fapados, néha rángat és korántsem olyan dögös, mint túráztatás közben...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

51 perce
1

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

15 órája
1

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

1 napja
8

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

2 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2 napja
19

Heti megjelenések

3 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

5 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

5 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

5 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

6 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

6 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

7 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

7 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

8 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

8 napja
49

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

8 napja
10

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

9 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

9 napja
4

Heti megjelenések

2025.05.05.
5