Ez a hét egy friss trailert és új, eddig még nem hallott részleteket hozott a Resident Evil 6 kapcsán, ami egyike az idei év legjobban várt címeinek. Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy összeszedjük számotokra a legfontosabb infókat: íme tíz dolog, amit mindenképpen tudnod kell róla.
1. A Resident Evil 6 a Capcom eddigi legnagyobb játéka
A Resident Evil 6 munkálatai közvetlenül az ötödik rész befejezését követően megindultak, 2010 óta pedig már teljes gőzerővel folyik a fejlesztés. Az új epizód a Capcom történetének eddigi legkomolyabb projektje: a központi magot egy 150 fős csapat alkotja, a kiszervezett munkákkal és minden mással együtt pedig több mint 600 fő dolgozik a hatodik részen.
2. Három különálló kampányt kapunk
Nem egy, nem is kettő, hanem három különálló kampány lesz a játékban. Leon S. Kennedy egy amerikai városban, Tall Oaksban lesz kénytelen szembenézni a bioterrorizmus következményeivel, Chris Redfield szála Kínában fog játszódni, a harmadik főszereplő, Jake Muller - aki az Umbrella Project W programjának egyik kísérleti alanya és Albert Wesker fia - története pedig Európából indul. Az egyes szálak idővel össze is érnek: a fináléra mindenki Kínában találja majd magát.
3. A játék közel háromszor olyan hosszú lesz, mint a RE5
A három kampány három teljes értékű játékot takar: az egyes sztoriszálak alig lesznek rövidebbek, mint a komplett Resident Evil 5. Ez összesen nagyjából 30 órányi játékórát jelent első nekifutásra. Hogy milyen sorrendben ugrunk neki a történet egyes szeleteinek, az csak rajtunk múlik: bármikor belekezdhetünk bármelyik szálba.
4. Mindegyik kampány egy külön stílust képvisel
Mindegyik hőshöz egyedi stílusú kampány tartozik majd. Leon története leginkább a negyedik részt idézi, a helyszínek és a hangulat terén klasszikus horror elemekre kell számítani. Chris ezzel szemben tovább halad az ötödik rész által kitaposott akciódúsabb vonalon, a Jake-hez tartozó kampány pedig inkább kaland-jellegű lesz, ahol a karakter szuperképességei is előtérbe kerülnek a kissé hack and slash jellegű harcban.
5. Visszatérnek a zombik
A hatodik részben megtörténik az, amire a fő epizódok közül legutoljára tíz éve, a Resident Evil Zeroban volt példa: visszatérnek a zombik. A Resident Evil 6 élőhalottjai azonban jóval nagyobb veszélyt jelentenek majd, mint a korai epizódok lassan csoszogó rothadó lényei: gyorsabb és agilisabb szörnyekkel kell szembenéznünk, méghozzá többnyire nagy mennyiségben.
6. A C-Vírussal új ellenfelek is érkeznek
A Resident Evil 6 történetének középpontjában egy új biofegyver, a C-Vírus áll majd: a C a 'Chrysalide' szóból ered, amely még tovább viszi a mutációs folyamatot, egyfajta metamorfózissá, kiszámíthatatlan átalakulássá fejlesztve azt. Az új ellenfelek, a J'avók ennek megfelelően minden eddiginél komolyabb veszélyt jelentenek majd: ha nem pusztítjuk el időben az általunk megsértett testrészeket, akkor azok új, még erősebb végtagokká mutálódnak.
7. Kooperatív játéklehetőség, Mercenaries mód
Visszatér az ötödik részben debütált kooperatív játéklehetőség, méghozzá új formában: ezúttal drop-in / drop-out megoldást kapunk, vagyis bármikor beugorhatunk egy barátunk mellé, és ott is hagyhatjuk őt. A két fős játékra osztott képernyőn és online is lesz lehetőség. Ennek megfelelően mindhárom főszereplőnek lesz egy társa a sztori folyamán: Leon mellé egy kormányügynököt kapunk Helena Harper személyében, Chris társa egy BSAA mesterlövész, Piers Nevans lesz, Jake mellé pedig az a Sherry Birkin társul, akit a második rész eseményei óta nem láthattunk. További jó hír: a közkedvelt Mercenaries mód is szerepelni fog a hatodik részben.
8. Teljesen új irányítási sémát kap a játék
A Resident Evil 6 teljesen új irányítási sémát kap, ami egy jóval szabadabb és kényelmesebb szisztémát takar. A számozott epizódokat tekintve első ízben lesz lehetőségünk arra, hogy mozgás közben is lőjünk, de lesznek különféle kikerülő, vetődő és guruló mozdulatok is, sőt, a földön fekve is lövöldözhetünk és mozoghatunk majd. Tovább fejlődik a közelharc és a fedezékrendszer is.
9. Az új HUD-ot a Dead Space inspirálta
A hatodik rész egy teljesen új, a játékba jobban beleolvadó HUD-ot használ majd, amit a készítők bevallása szerint a Dead Space hasonló megoldása inspirált. A képernyő sarkában folyamatosan láthatjuk majd, hogy mennyi lőszer és gyógyító tabletta áll rendelkezésünkre - utóbbiak az eddigi gyógynövényeket váltják fel, egy kategóriával hihetőbb verzióra cserélve azokat, és egyetlen gombnyomással használhatjuk majd őket.
10. Júliusban jön a demó a Dragon's Dogmával
Nem bírsz várni a megjelenésig? Erre is van megoldás: ha megvásárolod a májusban megjelenő Dragon's Dogmát, akkor korai hozzáférést kapsz a Resident Evil 6 demójához. Az Xbox 360 tábor július 3-tól, a PlayStation 3 tulajok pedig két hónappal később, szeptember 4-től tölthetik majd a próbaverziót.
+1: A trailer, amit látnod kell
A Resident Evil 6 október 2-án jelenik meg Xbox 360 és PlayStation 3 platformokra. A PC verzió valamikor később érkezik.