[Béta] Titanfall

Titanfall

mcmackoGéczy Attila2014.02.22. 13:30

„A Titanfall jön, lát és győzni fog!” - szól a fáma. A vox populi már megjelenés előtt trónra helyezte a játékot, mint a következő generációs kompetitív FPS királyt. Ott voltunk a béta-háború romos frontvonalain, és szétcsaptunk a pilóták között. A véleményünk és előzetes megfigyeléseink következnek.

Miért ez a nagy hype a játék körül? Egyáltalán mi a Titanfall lényege?

Az internet népe azért várja tűkön ülve a játékot, mert két Infinity Ward disszidens (Jason West és Vince Zampella) és az őáltaluk összerakott új cég (Respawn) áll a projekt mögött. Ez a tény már csak azért is érdekes, mert többek között a két úr kreatív munkásságának volt köszönhető az előző generáció elsöprő CoD mániája. Ha ez nem lenne elég: az IW-disszidens brigád története is kacifántos, a tényleges fejlesztés pedig sokszoros újratervezéssel, és West-nek a távozásával is járt az évek során.

Na de elég a bulvárból! A Titanfall a CoD sikerét szeretné következő szintre emelni. A játék maga egy pörgős, online harcokra kihegyezett FPS, azzal a különbséggel a szokásos military-tematikához képest, hogy itt a jövőben járunk, a térképeken pedig mechák, külső páncélként szolgáló humanoid tankok is durvítják a csatát. A gépszörnyek főszerepbe emelése miatt csapatonként legfeljebb 6 játékos lehet egyszerre a pályán, a tempó viszont így is iszonyatos - gyakorlatilag nincs egy másodperc megállás a Titanfall ütközeteiben.

Most akkor valójában egy Hawkenhez hasonló mechás FPS-ről van szó?

Nem teljesen, hiszen itt mindenki emberként kezdi a csatát. A pilóta karakterek roppant agilisek, az alacsonyabb gravitáció pedig az Unreal Tournament idejét juttatja eszünkbe. Futunk, szaladunk, falon teperünk, peremeken függeszkedünk, közben pedig a duplaugrás sem kottyan meg a tapasztalt katonáinknak. Az egész tempóra jellemző, hogy a futást akár állandóra is kapcsolhatjuk a főmenüben, a heves fegyverjáték pedig jól illeszkedik ehhez az árkádos megközelítéshez.

Na és miután az első pár percben kirohangáltuk magunkat a csatatéren, olyankor szólnak le nekünk a központból, hogy „Uram, a Titánod készen áll!”. Ebben a pillanatban magunkhoz szólítjuk a páncélos lépegetőnket (innen a cím, hiszen a Titánokat gyakorlatilag az űrből küldik le hozzánk), és az akció átmegy egy kicsit taktikusabb, kicsit megfontoltabb, de annál súlyosabb pusztításba.

A Titánok baromi jól vannak a képletbe illesztve. Fegyvereik halálosak, de tudni kell őket használni, és hamar kifogy belőlük a skuló. A spéci képességek (dash-csúszás, lövedékeket megállító és visszaküldő pajzs, rakétaeső) okosan illeszkednek a játékmenetbe, és limitáltságukból kifolyólag nem teszik istenszerű góliáttá a humanoid tankokat. Sőt, pilótaként is van némi esélyünk a gólemek ellen, hiszen anti-titán fegyverrel is fel vagyunk szerelve, ami egy-egy kulcspillanatban igen csak kellemetlen élményt okoz majd a Titánban harcoló ellenséges pilótának. A Titánjainkkal egyébként külön kasztot/felszerelést konfigolhatunk magunknak, így mindenki saját szája íze szerint használhatja majd a brutális fémóriásokat.

Na ez jól hangzik, de vajon miben újítottak még a mechákon túl a Respawn munkatársai? Tényleg ez a nagybetűs Nextgen Shooter?

Részben igen, részben nem. Nagyon nehéz manapság már újat hozni a stílusban, de a Respawnnál megpróbáltak minél innovatívabb dolgokat belepakolni a Titanfall játékmenetébe. Ezekből a legütősebb, leghangsúlyosabb fegyvertény a kiváló balanszolás, amivel a gyorsaságot, akrobatikus pilótajátékot és a Titánokat összemixelték. Ebben a tekintetben makulátlan, mérnöki precizitással összeállított munka képe tükröződik a játék minden másodpercéből.

Nincs vége, a következő oldalon folytatjuk!

A többi újítás pedig leginkább olyan apróság, amit még nem láthattunk stíluson belül. Ezek nem formálják át a műfajról alkotott képünket, de rettentő nagy hangulati pluszt tudnak adni a csatározáshoz.

Ilyen finomság például a különböző mobok jelenléte a pályán. A hat pilóta mellett tizenkettő AI által irányított, könnyen levadászható bot is szaladgál mindegyik csapatban, így biztosítva, hogy a pályákon ne kóricáljunk hosszú félpercekig, akció nélkül. A bénácska közkatonák nem jelentenek igazán veszélyt, viszont iszonyatosan felpörgetik az embert. Mikor egy emberi párbaj előtt kilövünk 3-4 AI által irányított ágyútölteléket, az nagyon meg tudja dobni a lelkesedésünket. A Titanfallban nincs olyan pillanat, amikor ne tudnánk egy kis magabiztosságot magunkra húzni néhány bot megalázásával, és ez jelentősen fokozza a játék által közvetített sikerélményt.

Aztán ott van a többi apró királyság, amik feldobják a csatát. A célkövető alappisztoly, a láthatatlan cloak, a perkekre hajazó, egyszer használatos égető-kártyák, a meccs közben folyamatosan pofázó hadiközpont, a csata végi epilógus, ahol a vesztes csapatnak ki kell menekülni a frontvonalról, és a többi. Fantasztikus élmény, fantasztikusan polír formában tálalva.

Király! De vajon a grafikai technológia is hozza a szintet?

Annyit elárulhatunk, hogy Killzone szintű effektparádéra nem lesz precedens, de maga a Source motor a korábbi színvonalhoz képest garantáltan szintet lépett! A pécé verzió ráadásul suhan, hasít és effektíven skálázható is - a magas FPS értékkel nem lesz gond, ha nem sokéves vassal próbálkozik az ember. A konkrét látvány nextgen mivolta leginkább a csatatéren túli tájképek színvonalán és a romos épületek részletgazdagságán tükröződik; a karakterek, textúrák és a mech belsejének kidolgozottsága még maximális beállítások mellett sem mutat különösebben érdekes vagy újszerű minőséget.

A játék természetesen X360-ra is megjelenik, így feltételezhetően a fejlesztés origója sem a mostani gépek teljesítménye köré lett pozícionálva. Fogalmazzunk úgy, hogy a Titanfall az esztétikus hetedik generációs grafikai szintet nextgen-szerűre pofozza, ha megfelelő vassal állunk a csaták elébe.

Ennyi pozitív élmény mellett van egyáltalán valami, amitől félhetünk? Akadhat olyan tényező, ami a Titanfall lendületét visszahúzhatja?

Nem igazán. Azt kell látnunk, hogy a Titanfall egy teljesen multiplayer-alapú játék lesz (single kalandra itt ne számítson senki), ami eleve megkíván egyfajta célközönséget. A betában található két pálya és három játékmód (Attrition klasszikus TDM körítéssel, mechcsata respawnolás nélkül, és területfoglalós játék) elég sokáig elszórakoztatott minket, de a két pályára hosszabb meccsezések során rá lehetett unni. Remélhetőleg a változatosságot szolgáló apróságok és a rank-lépésekkel előkerülő újítások a későbbi játékórákat is izgalmassá tudják majd tenni, hogy a Titanfall hosszú távon, akár évekre szólóan is izgalmas tudjon maradni.

Mi már nagyon várjuk a március 13-át, amikor is a játék Xbox One és Windows platformokra megérkezik. Az X360 tulajoknak viszont várni kell majd március 28-ig. Reméljük az ő portjuk is megéri majd a várakozást!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Crow Country - varjúdombi rémmesék

"Hát ismét beléptél a túlélő-horror világába. Sok szerencsét!" - Resident Evil, 1996.

1 napja

Xbox Game Pass-cím lehet az új Call of Duty – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, The Glass Staircase, College Football 25, Isles of Sea and Sky, Cygames Singapore.

1 napja
1

GTA VI megjelenés, új Activision Studio az Elsewhere képében - ez történt csütörtökön

Továbbá: Roll7, Intercept Games, Xbox Proteus Controller, GreedFall II: The Dying World, Shield Strike, Phoenix Labs, Pinball FX, Horizon Chase 2, XDefiant.

2 napja
2

Buckshot Roulette - pofád leszakad!

Az egyik friss tavaszi virális csapást (sic!) a Buckshot Roulette lőtte bele a világ arcába, pedig a Mike Klubnika által fejlesztett indie szösszenet már 2023 év végén elérhető volt az Itch.io felületén. A Steam verzióval játszva egyértelművé vált - erről a játékról írni kell. Viszont egyáltalán nem volt egyértelmű, hogy valódi értékről beszélünk-e.

3 napja
1

EDGE #398 pontszámok

Instant klasszikusok közé lépő független fejlesztések és néhány alacsony pontszámmal lenyomott AAA cím a brit magazinban.

3 napja
6

Sand Land

A Sand Land ugyan nem váltja meg a világot (a sajátján kívül persze), mégis azon kaptam magam, hogy észrevétlenül repülnek vele az órák. Kiporoltuk a homokot a szánkból és elmondjuk hogy mi a véleményünk Toriyama mester utolsó (?) kollaborációjáról.

3 napja
2

Assassin's Creed Shadows leleplezés, új játék a NieR alkotóitól – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Plus, The Division Heartland, F1 Manager 24, Enotria: The Last Song, Sword of the Necromancer: Resurrection, Future Games Show.

3 napja
41

PlayStation Game Catalog: a májusi felhozatal

Red Dead Redemption 2. Deceive Inc. Crime Boss: Rockay City. Cat Quest I-II. Csöndes hónap társul a megszokottnál lényegesen több távozó mellé.

4 napja
3

MADiSON VR

A népszerű argentin pszichológiai horror két évvel a megjelenése után VR platformokra költözött, nekünk pedig minden bátorságunkra szükségünk volt, hogy a fejünkön tartsuk a headsetet. TESZT!

4 napja
2

Bemutatkozott a SteelSeries legújabb gaming headsetje, az Arctis Nova 5

Az új Nova 5 Companion App több mint 100 féle hangprofillal segíti a minél jobb hangzást.

4 napja
3

Sony évértékelő, Dead by Daylight bejelentések - ez történt kedden

Továbbá: ALZARA Radiant Heroes, What the Fog, The Casting of Frank Stone, Midsummer Studios, Albatroz.

4 napja

Dread Delusion – Morrowind rémálomföldén

Még szerencse, hogy az indie csapatok jóval bevállalósabbak az átlagnál, és nem restek bedobni játékosaikat a mélyvízbe, ahogy azt a korai hozzáférésből mostanában kilépő Dread Delusion példája is jól mutatja. Teszteltük a nagyon furcsa kinézettel bíró szerepjátékot.

5 napja
3

60 millióhoz közelít a PS5, rekorder a Helldivers 2

Üzleti évet zárt a Sony is és összességében elégedettek lehetnek az eredményekkel.

5 napja
15

Game Pass: mozgolódás május második felében

Premier áradat, nagy nevek és izgalmas független fejlesztések. Senua’s Saga: Hellblade II. Lords of the Fallen. Chants of Sennaar.

5 napja
2

Bemutatkozik az új Assassin's Creed, stratégiát vált a Square Enix – ez történt hétfőn

Továbbá: Sony Interactive Entertainment, Monster Hunter, Big Helmet Heroes, INDIKA, Fabledom, Shin Megami Tensei V.

5 napja
20

Heti megjelenések

6 napja
2

Final Fantasy 16: The Rising Tide

A Final Fantasy 16 második letölthető tartalma megérkezett, azt adva, amit vártunk tőle. De elég lesz ez a nagy többségnek? Teszteltük a Rising Tide-ot!

7 napja
3

Heading Out - kerék a nyakamon

Pár napon belül ez a második cikkünk egy lapozgatós könyvről, ami persze ferdítés, hiszen a Heading Out egy autós, narratív, roguelike kalandjáték akar lenni... aminek a lényegi része valójában egy lapozgatós könyvhöz hasonló rétegben nyer formát. Lássuk, mennyire váratlan élményként hatott a Saber gondozásában megjelent különleges csemege.

7 napja
2

Ian Livingstone - Az óriások árnyéka

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, ezúttal a sorozat atyjának, Ian Livingstone-nak új kötetével.

8 napja
3

God of War Ragnarök PC pletyka, Microsoft mobiljáték bolt - ez történt pénteken

Továbbá: Lightforge Games, Senua’s Saga: Hellblade II, Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board!, CI Games, Marathon, Eternal Threads, The Rogue Prince of Persia.

8 napja
25

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==