[Teszt] Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe...

Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe...

mcmackoGéczy Attila2015.10.23. 14:15

Őszinte vallomással kezdem a mondókámat: a Dragon Quest sorozatból mindig is jobban érdekeltek a leágazások, mint a terebélyes, nagyívű, számozott epizódok. A DQ Heroes: Rocket Slime például mai napig a kedvenc DS játékaim közé tartozik, de a Monsters epizódokat is nagykanállal fogyasztottam annak idején. Ha te is hasonlóképp viszonyulsz a Toriyama-mester által illusztrált fantasy univerzumhoz, akkor bizonyára velem együtt felkaptad a fejed az új Heroes játék érkezése hallatán. Az Omega Force-nak és a Square Enixnek köszönhetően a Warriors-széria szellemét idézhetjük meg a The World Tree's Woe and the Blight Below-val, amely felhőtlen játékórákat ígér mindenkinek, aki szereti a kellemes japán konzoljáték-hangulatot vagy a bohókásan hangszerelt anime-atmoszférát. Persze az sem árt, ha bírjuk a strapát és nem rettenünk meg attól, ha szörnyek százait kell hűvös halomba szeletelni egy laza küldetés során…

Amennyiben te is tisztességes mennyiségű időt töltöttél el annak idején a Dynasty Warriors korábbi részeivel, akkor nem kell sokat magyarázni a DQ:H lényegét. Ha csak régebben kötődtél a műfajhoz, de mostanában nem igazán követted az eseményeket, akkor képzeld el, hogy az egykoron széles körben kedvelt PS2-es játéksorozat mennyit fejlődött az évek során. A várakozásokat aztán oszd el kettővel, és láthatod, hogy két generációval később az alapok tradíciójához nagyon komolyan ragaszkodó, de azért itt-ott mégiscsak újító, áramvonalasodó játékmenet miként olvad össze a Dragon Quest mesevilágával.

A Dragon Quest: Heroes csataterein soha sincs fél perc nyugalom. Egyik oldalon a főhösök kis csapata sorakozik fel, a másik térfélen pedig szörnyek százai-ezrei grasszálnak. Az elemi feladat a következő: a szedett-vedett hősbrigáddal teljes rohamban szaladunk neki az ellenséges seregeknek, amelyek típusuktól függően különböző támadási formákkal és hullámokal masíroznak (itt jön a képbe némi stratégiai vonal), de ugyanakkor általában nem túl szívósak (épp ezért tudjuk nagy számban hatékonyan tizedelni őket). A játékmenet sava-borsa abból fakad, hogy a program végig képes fenntartani a mámorító jutalomérzetet, miközben látjuk, hogy lények tömegei hullnak porba egy-egy kardcsapásunk hatására. Másrészről pedig végig pörög a sztori és apró, okos ötletekkel van feldúsítva a védekező feladatokat is felvonultató csatározás. Így a stratégiai érzékünkre is szükségünk lesz, ha a komplexebb szituációkból győzedelmesen szeretnénk kitörni.

Ha a fentiekhez hozzátesszük, hogy a Heroes a japán szerepjáték-mítoszok egyik legősibb, legelismertebb uralkodójának hangulatából táplálkozik, akkor hamar beláthatjuk, hogy a fenti formulával csak győzhet a fejlesztőcsapat. És tényleg így is van - legfeljebb csak azok sopánkodhatnak, akik az utóbbi években is minden Warriors Orochi vagy Dynasty játékot kimaxoltak. Nekik nyilván a formula alapjai még a frissítő apróságok tükrében is ismerősek lehetnek, de a DQ:H ott nyeri meg a napot, hogy alapvetően azokat is nagy lelkesedéssel szólítja meg, akik a műfajjal idáig leginkább csak távolról ismerkedtek.

A zsáner sajátosságaiból fakadóan nem könnyű játék a Heroes, de a készítők ügyesen vezetik fel a progam nehézségi ívét. A különböző hősök más-más harcmodort követelnek meg, természetesen a fejlesztésük is külön szálakon fut. Nincs DQ játék JRPG elemek nélkül, így a hadiszállásokon található boltok, kohók, szentélyek mind-mind a sokszínű tápolást segítik elő. A küzdelmek során ráadásul olyan extra finomságokat is bevezettek az Omega Force veteránjai, mint például a famulusok használata és gyűjtögetése. Jól olvastátok, a szörnyikék legyőzése után olykor érme formájában gyűjthetjük be a kis mukikat, akik aztán stratégiailag fontos pillanatokban azonnali szupertámadást tudnak elsütni az ellenfelekkel szemben. Máskor állandó kísérőként magunk mellé is idézhetünk néhány követőt, hogy mondjuk egy védelmi pont előtt tartsák a frontot, amíg mi másfelé kolbászolunk. És ezek csak azok az alapvető funkciók, amelyek nélkül már a kezdetekben is nehezen boldogulunk. Amennyiben igazán bele akarunk gabalyodni a mélyebb rétegekbe, úgy receptek gyűjtögetésével, postafiókunk karbantartásával, és speciális mellékküldetések abszolválásával is mélyíthetjük az élményt és tápolhatjuk karaktereinket.

Jelen elemzésünk nem is lehetne teljes, ha kihagynánk a program küllemének kritikáját. Élünk a gyanúperrel, hogy a DQ:H esetében korábbi technológiai alapokat használtak fel, így a látvány semmiképpen sem mondható igazán nextgennek (pláne, hogy Japánban PS3-on is megjelent a cucc). Ennek ellenére az 1080p-s felbontás, valamint az alapvetően folyamatos képfrissítés összhatásának letisztultsága nagyon jót tesz a tipikusan japános, toriyamás látványvilágnak. A környezet kidolgozása mondhatni a „semmi különös” kategóriába tartozik, a karaktermodellek viszont remekül festenek, DQ szörnyek pedig soha nem voltak még ennyire cukik, ízesen animáltak és szinte kézzel foghatóan (CG-) meseszerűek. Az embernek kedve támadna benyúlni a tévébe, hogy maga mellé édesgessen egy Mawkeepert, de a cikkíró esetében az is komolyan felmerült, hogy a feelingtől megrészegülve egy teljes ebay-store DQ plüssállatka készletét felvásárolja. A muzsikák ezzel szemben óriási csalódást okoztak, legalábbis a technikai aspektust figyelembe véve. A tipikus Dragon Quest tételek a mai napig gyermeki mámorba ringatják az egyszeri játékost, de kicsit röhejes már, hogy 2015-ben MIDI hangszerelésben kelljen hallgatni ezeket a királyi dallamokat. Pláne ha a prüntyögés mellé helyezzük a korrekt grafikai kidolgozottságot, és a brutális minőségű CG átvezetőket, amelyek szintén csak emelik a kétarcú prezentáció átlagolt értékét. A hősök állandóan dumálnak (PS4-en a kontrollerből is árad a csacsogás), az egymáshoz dobott csipkelődések és jópofizások pedig pezsgő élettel töltik meg az ismerős hősökkel bővülő csapatunkat. Persze mindez csak addig csábító, amíg az ember képes elviselni a tipikus animés sablon arcok csipogó stílusát. Ha a hideg kiráz a túljátszott, néha erőltetetten poénkodó manga-karakterektől, akkor azért nem árt óvatosan közeledni a játék felé...

A japánban meglehetősen erős eladásokkal indító, röhejesen hosszú című Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe and the Blight Below sikeresen hajtja végre a küldetést. Jelesül remekül ötvözi a sokszor unalomig ismételt Dynasty Warriors-formulát a Dragon Quest méltán elismert, és nyugaton méltatlanul elhanyagolt univerzumával, ráadásul a lelkesedést egyéb ügyes ötletek adagolásával is képes fokozni. A játék nagy érdeme, hogy kezdőknek is ajtót nyit, pillanatok alatt megszeretteti veled a niche műfaj mechanikai sajátosságait, és vad szerelembe kerget a Dragon Quest univerzumával. Ha akár egyik, akár a másik vonalon ős-rajongó vagy, úgy egyértelmű, hogy nem szabad kihagynod a játékot, de újoncként is megfontolhatod a program beszerzését, ami az őszi szezon egyik legnagyobb meglepetése.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 órája

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

16 órája
5

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

23 órája
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

1 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2 napja
7

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

3 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

4 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

4 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

5 napja
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

5 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

5 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

6 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

7 napja
6

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

7 napja
46

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

8 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

8 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

8 napja
73

Heti megjelenések

9 napja
5