[Teszt] Wasteland 2 Director's Cut

Wasteland 2 Director's Cut

WarhawkLusztig Zsolt2015.10.31. 07:00

El kell fogadni, az újrakiadások korát éljük, ez van. Szorítsuk hát össze a fogunkat és lépjünk túl ezen, főleg mert az inXile a Wasteland 2 Director's Cut esetében nem csak annyit csinált, hogy szépen a játék alá tolt egy kontrolleres irányítási metódust és gyorsan kiadta konzolokra, egyáltalán nem. A Director's Cut lényegében az alapokról épült újra, a végeredmény pedig az, amit a PC tulajok már egyszer megismerhettek - csak sokkal-sokkal jobb.

Tavaly már tettünk egy kört az eredeti verzióval, amennyiben valaki most találkozna először a játékkal, akkor az alapokkal ott megismerkedhet, most inkább fókuszáljunk a változásokra, újdonságokra, pláne mert elég bőséges mennyiség került belőlük az új kiadásba. Kezdjük azonnal a legfontosabbal: tekintve, hogy ez a változat konzolokra is megjelent, a Director's Cut kapott kontrolleres irányítási lehetőséget is, méghozzá egy egészen jó fajtát. Nem mondom, hogy nem kell valamennyit tanulni, de viszonylag gyorsan válik egészen kézreállóvá, inXile mágusai pedig gondoskodtak arról, hogy hasznos funkciókkal ellensúlyozzák az egér fürgeségének hiányát. Ilyen például az, hogy a különböző skilleket két kattintással ki lehet választani az egyik ravaszra rakott körmenüből, ráadásul nem kell totóznunk, hogy melyik képesség melyik karakterünk birtokában van, a játék automatikusan kiválasztja azt a szereplőt, aki képes az adott feladatot megoldani. Az olyan kritikus pont is egyszerűen használható lett, mint például a szereplők hátizsákjaiban lévő cuccok újraosztása, szóval irányítás szempontjából szinte semmilyen hátrányt nem fog szenvedni az, aki kontrollerrel és nem egér-billentyűzet párossal vág neki a kalandnak. Szinte, mert a karakterek direkt irányítása miatt kicsit nehezebb előre látnunk a dolgokat, így kicsit többször futottam bele olyan esetbe, hogy teljesen váratlanul szaladtam bele néhány ellenfélbe.

Hasonlóan komoly változáson ment keresztül a játék kinézete, a Director's Cut már a legfrissebb Unity motort használja és ez meg is látszik rajta - legalábbis akkor, ha a régi és új játékot egymás mellé rakjuk. Mert az új motor és a tényleg megnövelt részletesség ellenére azért a Wasteland 2 még mindig nem az a játék, amely a nyers szépségével fogja lenyűgözni az embert. A helyzet ráadásul kicsit rosszabb a konzol tulajoknak, ugyanis egy dolgot láthatóan kifelejtettek a fejlesztők: nem mindenki játszik közel ülve a monitorhoz. Sajnos a játék szövegei egészen aprók, tévén kényelmes távolságból elég nehezen olvashatóak. Az új kinézet mellé pedig új hangok is járnak, mármint új szinkronhangok, az új változatban szinte minden olyan szereplő, akivel kettő mondatnál többet beszélünk, már a saját hangján szólal meg. Ez viszont sokat számít, egyrészt a játék dinamikáján változtat, hogy nem kell végigolvasnunk mindent, másrészt nagyon-nagyon hangulatos lett az egész, teljesen más megélni ugyanazt a helyzetet úgy, hogy végre halljuk a párbeszédeket.

Ami kicsit meglepő, mégis pozitív dolog az, hogy az inXile nem volt rest és mélyen a motorháztető alatt is beletúrt a dolgokba. Az egyértelmű, hogy ez a változat megkapott minden korábbi javítást, így az alapkiadásban viszonylag gyakran felbukkanó programhibák száma egészen minimálisra csökkent. Viszont nem csak javításokat, még újdonságokat is kapott a játékmenet: nevezetesen a Perkeket és Quirkeket. Előbbiek olyan pozitív hatású bónuszok, melyek (néhány kivételtől eltekintve) egy-egy képességhez kapcsolódnak és csak akkor lépnek életbe, ha az adott képességnél már elértünk a megfelelő szintet. Ezeknél sokkal érdekesebbek a quirkek, melyek leginkább a Fallout széria traitjeihez hasonlítanak, olyan módosítók, melyek egyszerre kínálnak pozitív és negatív hatást is. Itt aztán teljesen megőrültek a készítők, ott van például a Disparnumerophobia, mely a páratlan számoktól való félelmet jelenti - az ezt felvevő karakter minden attribútuma +2 módosítót kap páros szinteken, viszont -2 módosítót páratlanokon. Vagy ott a kedvencem, a mániákus depresszió, melynek hatására olyan 10-15 percenként plusz vagy mínusz egy ponttal módosul a karakter valamelyik attribútuma. Mondom, totál őrület. Kitűnően sikerült kis rendszerek lettek ezek és közösen egy újabb réteget pakolnak a játék harcrendszerére, a perkekkel opcionálisan gyorsabbá téve az összecsapásokat, a quirkekkel pedig kicsit megbolondítva azokat.

Ezek a változások pedig azt eredményezik, hogy a Wasteland 2 a Director's Cut változatban végre technikailag is hozza azt a szintet, amit történetvezetésben, karakterekben, fordulatokban már az alap változat is hozott. Ha valaki még nem játszott volna vele, akkor kitűnő bemelegítés lehet, mielőtt az év végén újra elveszünk a Wastelanden, de még annak is érdemes tenni vele egy kört, aki megvette az alap változatot - már csak azért is, mert ők ingyen és bérmentve megkapják az új változatot.

@youtube

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de sokszor akár kettő) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 órája
1

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 órája
2

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

17 órája

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

20 órája
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

20 órája

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

1 napja
1

Heti megjelenések

1 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

4 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

6 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

9 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==