[Teszt] Resident Evil 6 (PS4, One)

Resident Evil 6 (PS4, One)

dragCsető Zsolt2016.04.06. 15:30

Ha a mérlegelésen nyújtott teljesítményük alapján értékelnénk a videójátékokat, akkor nincs kétségem afelől, hogy a Resident Evil 6 ott lenne minden idők legnagyobbjai között. Négy teljesen különálló kampány, melyek a játékmenet tekintetében is különböznek, grandiózus, látványos jelenetekkel teli cselekmény, fejlődés, extra módok, játékórák tucatjai és még ki tudja mi - a Resident Evil 6-ban minden benne van, amiről az egyszeri gamer csak álmodhat. Egy probléma van: a videójátékokat nem így mérjük. Nem súlyra, nem töménységre, nem sűrűségre.


MIBEN MÁS AZ ÚJRAKIADÁS?

A Resident Evil 6 Európában digitális formában jelent meg PS4 és Xbox One platformokra, ahol a kötelező technológiai csiszolás (1080p / 60fps) mellett tartalmilag is bővült. Egyrészt belekerült az összes eddig megjelent DLC és PC-exkluzív tartalom az extra játékmódokhoz. Másrészt kapott egy-két új funkciót is, melyek közül a legfontosabb a QTE-k automatikus teljesítése: ha ezt beállítjuk, a játék nem enged meghalni bennünket a gombnyomkodós szekvenciáknál.

Nem vitás, hogy a Resident Evil 6 egy elképesztően ambíciózus projekt - nem csoda, hogy a Capcom történetének legnagyobb költségvetésű játékáról beszélünk. Ugyanakkor kiváló példa arra is, miként lehet "túltolni" valamit. Hiába tűnik ugyanis álomnak papíron a Resident Evil 6, a gyakorlatban képtelen összeállni egységes egésszé. Egész egyszerűen akkora volumenű a fejlesztés, akkora mennyiségű tartalmat és annyi ötletet kellene egymáshoz igazítani, hogy cseppet sem meglepő a kudarc - még a sokszáz emberes megaprojektekkel operáló modern videojáték-fejlesztés sem tart ott, mint amit a Resident Evil 6 megcéloz. Ennek megfelelően hiába van benne "elvileg" minden, gyakorlatilag éppen az hiányzik belőle, ami bizonyos játékokat kiemelkedővé, vagy akár szimplán csak jóvá varázsol: a fókusz. Az a filozófia, amely mentén az adott játék meg akar valósítani, el szeretne érni valamit, és az az aprólékos kidolgozás, melynek köszönhetően egy játék alkotóelemei és alrendszerei mérnöki remekművé állnak össze.

A Resident Evil 6 nem áll össze, inkább csak úgy létezik. Van. Van egy kampány Leonnal, mely a leginkább igyekszik visszanyúlni a túlélő-horror gyökerekhez, lassabb tempóval és zombikkal. Van egy történetszála Chrisnek, ahol egy kommandós csapat vezetőjeként kell átverekednünk magunkat a géppuskatűzön és a mutáns lények százain. Van egy az újoncnak, Jake-nek, aki a hosszú évek után visszatérő Sherry-vel párban menekül a Nemesisről mintázott Ustanak elől, miközben - szuperképességeinek hála - lepofoz mindent és mindenkit, ami és aki az útjába kerül. Ja igen, és ott van Ada, aki csak... van, mert miért ne - de ezt már úgy-ahogy megszoktuk az eddigi részekben. Az egyes cselekményszálakat ugyan ügyesen szövögetik és alakítgatják a Capcom írói, a játékmenet tekintetében azonban éppen ezen változatosság miatt nem tud maradandót alkotni. Túlélő-horrornak ötlettelen, shooternek gyenge, verekedős játéknak pedig tökéletesen semmilyen a Resident Evil 6, ráadásul a gunplay, valamint az egyes összecsapások rendezése is messze elmarad attól, amit az előző két számozott epizód képviselt. Pont az elnagyoltság, a kezelhetetlen méretek és az egymásnak ellentmondó igények miatt: amíg a Resident Evil 4 esetében kis túlzással minden egyes kilőtt golyó és minden egyes harc beleégett a játékos szürkeállományába, addig a Resident Evil 6 gyakran nem több futószalagon érkező darálásnál.

Fontos azonban, hogy amennyire sok elemében csalódás a Resident Evil 6, éppen annyira nem tudjuk rossz játéknak nevezni. Sőt: már alapból az dícséretes, hogy a sztoricentrikus megközelítés ellenére a Resident Evil 6 képes videójáték maradni, és hiába veszi ki a kezedből párpercenként az irányítást, a klasszikus japán szemlélet halványan azért érződik rajta. Jól mutatja ezt, hogy maga a harc még a közepes gunplay ellenére is tud élvezetes lenni: tény, hogy sosem irányítottunk még annyira agilis RE-főhősöket, mint most, az extra játékmódokat gyűrve (pl. Mercenaries) azonban jó szórakozás tud lenni az itt-ott kis túlzással hack and slash mélységű harcrendszer. Emellett az a hihetetlen produkciós érték sem tud nem érződni, amit a játék mögé pakoltak: a látvány a generációs különbség ellenére is egészen időtálló, az akciójelenetek pedig folyamatosan tolják a játékos felé az újabb és újabb impulzusokat - igaz, néha már túlságosan is sűrűn.

A Resident Evil 6 nem lett jobb játék szűk négy év alatt, a mai mezőnyben azonban fura mód talán jobban megállja a helyét, mint annak idején. Egész egyszerűen azért, mert (talán a The Evil Withint leszámítva) közel és távol sincs olyan játék a generáció mezőnyében, mint ő - még akkor se, ha inkább shooter, mint túlélő-horror. Hamis illúzióink azonban ne legyenek: a Resident Evil 6 legnagyobb baja továbbra is az, hogy hiába szeretne mindenben jó lenni, valójában pont ezért nem képes semmiben - sokat markol és keveset fog. De még az a kevés is van annyi, ami miatt nem feltétlenül érdemes elmenni a játék mellett próba nélkül.

***Resident Evil 6 (Remaster) | PS4 (tesztelt), One

Fejlesztő: Capcom | Kiadó: Capcom***

Ha érdekel a játék mozgásban is, pillants bele kétszer kétórás streamünkbe!

>> Olvasd el az előző generációs verziókról készült hosszabb tesztünket!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Battlefield 6

6 órája
4

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

12 órája
5

Snoopy & The Great Mystery Club

1 napja
2

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

1 napja
11

Sonic Wings: Reunion

1 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

2 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

2 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

2 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

3 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

4 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

4 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

4 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

4 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

5 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

5 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

7 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

8 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

8 napja
7