[Teszt] Shadow Warrior 2

Shadow Warrior 2

liquidSomosi László2016.11.03. 16:43

A Shadow Warrior teljesen jól jött ki ebből az egész "újrahasznosítjuk a kilencvenes évek akciójátékait, mert a nosztalgia sok mindent elad" hullámból - a 2013-as reboot egyértelműen jobb játék, mint amilyen a 1997-es eredeti volt. Ehhez mondjuk az is kellett, hogy az eredeti ne legyen egy túl jó játék, és nem is volt az, Lo Wang beszólásain kívül kevés momentum maradt meg belőle a kollektív játékos-emlékezetben. A 2013-as újragondolás viszont már jó játék volt, köszönhetősen annak, hogy a megfelelő helyre kerül a feladat. A lengyel Flying Wild Hog a Hard Resettel már bizonyította, hogy van érzékük, és remek, házon belül gyártott technológiájuk a régisulis FPS-ek modern köntösbe öltöztetéséhez.

A lengyel srácok nem másolták szolgaian az eredetit, gyakorlatilag a főhőst, néhány karaktert, és a mindenféle démonokat bőségesen felvonultató univerzumot emelték át. Tettek bele viszont két fejlesztési rendszert (fegyverek + skillek), nagyon csinos grafikát, és feleslegesen hosszú pályákat. A második rész kísérlet arra, hogy az eredeti koncepció egyrészt áramvonalasítsák, másrészt viszont komplexebbé is tegyék. Az eredmény: egy roppant élvezetes, de sok szempontból átgondolatlan játék.

Kezdjük a jóval! A Wild Hog Engine új verziója fantasztikus, a játék gyönyörű, és jól optimalizált. Az én erősen öregedő gépemen, egy nyugdíjazás előtt álló R9 270x-en high / medium keverék beállítások mellett viszonylag stabil hatvan fps-t hozott, le a kalappal a fejlesztők előtt. Vizuális téren talán a karaktermodellek lógnak ki a sorból, és ők sem technológiai okokból, némelyikük művészeti szempontból csúnya, és nem azért mert démon. A csinos környezethez, jófajta, régisulis, darálós gunplay társul. A fegyvereknek van súlyuk, jó elsütni őket, úgy marcangolják, ütik, vágják, darabolják az ellenfeleket, ahogy azt elvárod tőlük, és olyan hangot adnak ki közben amit a fejedben kitűnően tudsz társítani hozzájuk. És rengeteg van belőlük, ami számszerűsítve hetvenet jelent. Hetven tényleg különböző fegyvert, ezek nem re-szkinelt változatok - van itt minden a kardoktól a sorozatlövőkön át nehézfegyverekig. A zene is elsőrangú, ha vásárolsz, ajánlom azt a változatot, amikhez jár digitális soundtrack is. Lo Wang humora megosztó lesz, sokan mondják róla, hogy nem akarnak egy szexista bunkót hallgatni sok órán keresztül - nos, Wang szerintem nyilvánvaló paródia, és ha így nézed, helyenként roppant szórakoztató tud lenni.

A Shadow Warrior 2, mint játék akkor kezd botladozni, amikor akció-RPG-ként pózol. A karakterfejlesztési rendszer kétféle valuta helyett most szintlépéssel megszerezhető skillpontokat alkalmaz, de alapjaiban nagyon hasonló ahhoz, amit az első részben kaptunk. Az SW2 legnagyobb újítása a loot-rendszere, a hozzá kapcsolt tárgyfejlesztés és kraftolás. Ez mind szép és jó, csak kivitelezni nem sikerült tisztességesen. Az ellenfelekből eshet sok minden, amit a leggyakrabban kapsz, az a fegyvereidbe helyezhető drágakő. Ez a fejlesztés lényege, mert ezzel egyrészt bónuszokat, másrészt pedig elementális tulajdonságokat (tűz, jég, elektromosság, méreg) rendelhetsz az adott fegyverhez. A loot legfőbb baja: iszonyatos mennyiségű szemét-kategóriás alapkövet kapsz. Ezeket soha nem fogod használni, illetve: csak egészen speciális esetekben fogod, de 99.9 százalékban használhatatlanok. Miért? Mert mindig van náluk jobb, kék, narancssárga, piros. Mindig. Ez a rendszer pár órán belül azt eredményezi, hogy az amúgy is gyengécske kezelőfelülettel ellátott fejlesztő-képernyő közel átláthatatlanná válik, görgetsz csak görgetsz lefelé vagy felfelé, és nem találod, amit keresel.

Ez már csak azért is bosszantó, mert a játék jelenlegi állapotában az elementál-rendszer majdhogynem felesleges. Egyszerre nyolc fegyvert cipelhetsz magaddal, így soha nem kell taktikai döntéseket hoznod az ellenfeleid miatt - hohó, az nagy dög levédi az elektromosságot, a jégre viszont érzékeny (és ez ki is van írva a feje felé), semmi probléma, mert a nyolcféle fegyverből mindig lesz nálad legalább egy jeges, sőt, ha rendszerető vagy, kettő is, mert nyolc per négy a kettő. Ha valamiért nem lenne, büntetlenül megállíthatod a játékot, megnyithatod a fegyvermenüt, és akár frissen össze is rakhatsz egy olyan fegyvert, ami csak úgy köpködi magából a jeges effekteket. Kétségtelenül gyönyörű látvány, ahogy egyszerre hat ellenfél purcan ki a rájuk frissen feltett méreg DOT-sebzésétől, de kihívást semmiképpen sem jelent, egy olyan játékrendszer, ami a levegőben lóg, súlytalanul.

A pálya és küldetés-dizájntól sem voltam elájulva. Az előbbivel az a gond, hogy a Shadow Warrior 2 az ARPG-kre jellemző missziós struktúrán (sztori + mellékküldetések, egy hub-világ, és több különálló helyszín) túl a random generált pályákat is átvette. Ezt úgy tessék elképzelni, hogy nem egyes pályaelemekből, hanem pályarészekből legózza újra minden egyes alkalommal a helyszíneket. Az eredmény: olyan, amilyen. Gyakran összejön valami szép és koherens, de előfordul, hogy az eredmény kisé kusza, és nem túl izgalmas. A küldetések (leginkább a sztori missziók) még mindig feleslegesen hosszúak, és az esetek kilencven százalékában ugyanazt a struktúrát követik: menj el B-be, mini-boss, menj el C-be, szerezz meg valamit, amivel bejuthatsz C-be, rengeteg ellenfél, boss. A főnökök a klasszikus golyószivacs óriás dögök, akiket húsz percen keresztül fogsz golyókkal és gránátokkal masszírozni, meg a kardoddal vagdosni, mire kifekszenek. A változatosságuk nagyjából rendben van, azzal együtt, hogy a szokásos "boss később mini-bossként" illetve "boss újra, csak erősebb formában" huncutságokat a Flying Wild Hog sem hagyta ki. A megjelenés után pár napig mondjuk a bugok voltak a legkeményebb ellenségek (futottam bele olyanba is, hogy újra kellett tölteni egy korábbi állást, mert eltűnt a portál, amin keresztül a küldetés végéhez juthattam volna), a játékot szerencsére szorgalmasan pecselik.

Bár a szöveg nagyobb részét képzik a Shadow Warrior 2-vel szemben megfogalmazott kritikai észrevételeim, az összkép egyáltalán nem sötét. A Shadow Warrior 2 élvezetes játék, lehet benne jókat lövöldözni, lehet benne 4 fős coopot is nyomni, ami nagyon jó móka. Az ARPG elemei jelenleg csiszolatlanok, de ez tipikusan az a terület, ami még menet közben is lehet javítani, nem ritkaság (rád nézek, Diablo 3) hogy egy játék később átgondolja a loot-rendszerét. Várjuk a 2017 elején érkező konzolos verziókat, amik kitűnő lehetőséget biztosítanak majd a problémás pontok helyrepofozására.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 órája
10

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==