[Teszt] Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

ne5hVáradi Dániel2017.07.10. 10:00

"Activision presents a smashing blast from the past..."

Ezzel a mondattal (és a hozzá tartozó videóval) nyit a Crash Bandicoot N.Sane Trilogy (Minden. Egyes. Alkalommal.) és ennél jobban nem is lehetne jellemezni a játékot. Mai szemmel nézve a játék tényleg egy csapás a múltból, de nem feltétlenül rossz értelemben.

A Vicarious Visions látvány szempontjából valóban mai szintre emelte a Naughty Dog klasszikusát, ugyanakkor az alapokat érintetlenül hagyta, és csak némi extra lehetőséget és tartalmat pakolt bele. És ez az a pont, ahol az ember a mai trendeket és a nosztalgia erejét ütközteti, a végén pedig legalább annyira pofára tud esni, mint Crash egy elhibázott ugrás után. Ugyanis bármennyire is élénken él emlékeinkben az eredeti trilógia által okozott agyérgörcs... akarom mondani örömmámor, a régi rutin megkopik, így első találkozáskor nem marad más, mint a kínos felismerés. A felismerés, hogy az idő során a megváltozott szokásokhoz való igazodás itt bizony semmit sem ér. Legyünk bármennyire is rutinos öreg rókák, az N.Sane Trilogy kíméletlenül repít minket vissza az ezredforduló elé, amikor nem volt minden bokorban checkpoint és a Game Over felirat akár percenként ugorhatott az arcunkba.

És mégis, mindezek ellenére nem tudok huzamosabb ideig anyázni... khm, haragudni a játékra. Mert bár könnyű elveszíteni a nyugalmat, amikor ez a szerencsétlen, farmergatyás, nyomorult erszényes huszadjára is képes ugyanazon a szent helyen elpatkolni, sokadik alkalommal kell rájönnöm, hogy pontosan ugyanazt csinálja, amit 20 éve is tett. Csak én jöttem ki a rutinból. Hagytam, hogy az eltelt idő alatt a nosztalgia pontosan azt tegye, amit szokott, és megszépítse az élményt, enyhítse, kitörölje a fájó, idegőrlő és megalázó pillanatokat.

Pedig az N.Sane Trilogy valóban egy az egyben azt az élményt nyújtja, mint az előd, és ez legalább annyira az előnye, mint a hátránya. Bár az internet népe már lázas nyomozómunkába kezdett, hogy bebizonyítsa, az újrahangszerelt változat nehezebb, ez vajmi keveset számít. Nem számít, mert míg az első Crash Bandicootban "egyszer-egyszer" (értsd: 128473-szor) elronthatjuk emiatt az ugrást, ez nem befolyásolja a menekülős részeknél előkerülő korlátolt látóteret, valamint a két folytatásban szereplő járműves részeket, ahol az irányítás pont annyira nyögvenyelős, mint régen volt. Az igazi trükk pedig az, hogy megtaláljuk, mikor kell váltani az analóg karos és D-pados irányítás között, ez ugyanis gyakran jelenti a pulzusunk egészséges szinten tartását.

Hasonlóan az eredetihez, a kipofozott változat is akkor mutatja meg igazi erejét, ha vesszük a fáradtságot (és a nyugtatót), hogy kihozzuk belőle a maximumot. Hogy az összes titkos zugot, rejtett gyémántot felkutassuk, hogy dacolva az infarktussal megpróbáljuk megdönteni a lehetetlennek tűnő időrekordokat (még ott is, ahol korábban nem volt), egyszóval ne csak pusztán végigszaladjunk rajta, hanem lássuk az elsőre (és sokadjára is) elképesztően gonosznak tűnő pályák mögött a zsenialitást és tervezést, amivel a megfelelő iramot elkapva, karcolás nélkül érhetünk végig rajtuk.

Manapság sokszor hallani, hogy egy-egy játék nem való mindenkinek. Az N.Sane Trilogy-ra ez halmozottan igaz. Sőt, még akkor is igaz lehet az állítás, ha az eredetivel is játszott valaki. Abban az esetben, ha nem kattannak át azok a bizonyos fogaskerekek, hogy újra a régi iskola szabályai szerint játsszon az ember, akkor az "új" Crash trilógia legalább annyira idegen élmény lehet, mint ha csak szimplán kerüli az ember a platformereket. Ha viszont minden szükséges hozzávaló megvan, nincs más hátra, mint ismét órák tucatjait eltölteni egy-egy pályán, folyamatosan gyakorolni és fejlődni, végül pedig megint ugyanazt a sikerélményt átélni, amit már egyszer megízleltünk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

7 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

8 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

8 órája
30

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

13 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

16 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==