[Teszt] Rival MegaGun

Rival MegaGun

StingerCsere Krisztián Gábor2018.12.09. 19:00

Tény, hogy kompetitív shooterből nem lehet manapság Dunát rekeszteni, de ennek az oka vajmi egyszerű: a klasszikus árkád lövöldözős játékok (legalábbis a 2D zsáner gyermekei) alapvetően egy, vagy két fős kooperatív játékok és csak néhány kísérletező jellegű aspiráns merészkedett a face-to-face küzdelem ingoványos talajára. Azok is inkább a pontvadászat köré épített gameplay mechanikákkal játszadoznak, így egy-két példától eltekintve nyugodtan kijelenthetjük, hogy a lánc-kombókkal tarkított bullet-hell stílusra bizony néha ráfér egy kis vérfrissítés.

Ezért is érdekesek azok a próbálkozások, mint amilyen az 1989-es árkád Quarth, vagy a kilencvenes évek közepén NeoGeo-ra készült Twinkle Star Sprites, amely pl. a puzzle-ötleteinek köszönhetően az ellenfelünk kicsinálására helyezte a hangsúlyt. Valahol a Rival MegaGun is ilyen: a pixelart stílusban felépített bullet-hell lövölde egyszerre scrolling- és battle shooter, mely a TSS-hez hasonló játékmechanikára épül, de emellett sejtjeiben hordozza a zsáner klasszikus mivoltát is.

A Rival MegaGunban - ahogy az elnevezés is arra utal - rivális pilóták csapnak össze egy függőleges osztott képernyős játéktérben, ahol a legfőbb cél a sorsolt ellenfelünk elpusztítása lesz. A szabályszerűségek egyenlőek és egységesek: minden űrhajó eltérő és másképp hatékony fegyverarzenállal bír, felveheti a kipotyogó power-upokat és a megfelelő eszköz felvételével akár még önjavításra is képes. Győzedelmeskedni viszont csak oly' módon lehet, ha szinte tökéletes ütemben ún. lánc-kombóban aprítjuk szét a fentről aláhulló biomechanikus űrhajókat. Ha mindezeket még össze is fűzzük (combo-chain), akkor az ellenfelek martaléka támadásra képes drónokká áll össze, amelyek automatikusan az ellenfelünk térfelére vándorolnak. A csata hevében akár tucatnyit is átpasszolhatunk belőlük (és kaphatunk vica-versa), ám aktiválódni csak akkor fognak, ha a láncban hibát vétünk, vagy az űrhajónk találatot kap.

Az átküldött drónok a meglévő monszták mellett egyébként jó eséllyel bullet-hell kavalkáddá varázsolják az ellenfél térfelét, amely ellen csak a bombák, vagy a kitérő manőverezés igazán hatásos. Ahhoz, hogy ez elkerülhető legyen, érdemes az ellenfelünket nyomás alatt tartani, amelyhez az aprítás során töltődő tűzerő-jelző hatására vihetünk be különböző ravasz technikai cseleket. Ezek lehetnek a válaszfalon átrepülő aknák, rakéták és egyéb szerkezetek, ám ha a killer-támadásra hajtunk, muszáj lesz kitartani addig, amíg a sárga csík el nem éri a maximális töltöttségi szintet. Ekkor aktiválódik ugyanis a MegaGun funkció, amellyel az űrhajónk egy brutális döggé alakulva átrepül az ellenfél térfelére és agresszív golyózáporral illetve speciális támadásokkal szinte pillanatok alatt le tudja darálni az ellenfelet (feltéve, hogy jól használja a hajó képességeit).

Az árkád játékmód leginkább egy kampányszerű megoldáshoz hasonlítható, amely egy aprócska történeten keresztül vezet el az utolsó nagy küzdelemig, ahol fordulóról-fordulóra kell bizonyítani a random dudék ellen. Nagyjából arról szól, hogy egy invazív faj kordában tartva a Földet, versenyt hirdet a legjobb pilóta címéért, amely a párbeszédek és a tradicionális pálya-pályát követ elv mentén küldi a játékost újabb és újabb versenyző ellen. A történet csattanóját nem áruljuk el, de sejthető, hogy itt azért nincs minden rendben, ez egyébként jól látszik a narratív felvezetések és a párbeszédek láttán is. Pozitív, hogy a Spacewave Software srácai gondoltak a PvP, PvC és Online kompetitív bajnokságra is, sőt: a teljesítményünk függvényében ún. harci kártyákat is gyűjtögethetünk, hogy a végigjátszásban legyen valami nyomás a kiváló teljesítmény elérésére is.

A Rival MegaGun tartalma a rendkívül barátságos ár mellett abszolút kielégítő: a stílus picit kimozdít a shooterek standard komfortzónájából, bár a drónokkal telített pályán azért ki kell tapasztalni, hogy mit bírnak a reflexeink. A túlzott taktikázás, vagy a gyors objektumok kerülgetése könnyen az életünkbe kerülhet, így az sem mindegy, hogy mennyire bánunk majd jól a rendelkezésre álló arzenál mennyiségével. Az mindenesetre szintén a mérleg pozitív nyelve felé billenti az eredményt, hogy nincs teljesen reménytelen helyzet, megfelelő gyakorlással akár még a MegaGun etapokat is túl lehet / és kell is élni.

A bullet-pattern néhol túl generikus, a háttér grafikai elemei kicsit lehetnének változatosabbak, de a kitekintő mivolta és a megcélzott közönség miatt ezt nyugodtan meg lehet neki bocsátani. A Rival MegaGun meglehet, nem tűnik akkora tartalmú és mélységű játéknak, mint a zsáner nagyjai, ellenben a kedvező árszabásával és stíluspótló mivoltával bőven van benne annyi, hogy érdemes legyen elgondolkodni rajta.

*7/10

Stinger*

Rival MegaGun | Megjelenés: 2018. november 26. | Platform: XO / PS4 / Switch / Steam | Stílus: kompetitív shooter | Ár: 2990 Ft (XO Store) | Tesztplatform: Xbox One

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

7 perce

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

5 órája
6

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

8 órája
8

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

8 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2024.04.27.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==