[Teszt] Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11

GhzSzabó Ákos2019.05.01. 11:35

Írtam már, hogy nagyon szeretem a MK sorozatot? Ja igen, pont pár napja ebben a béta ismertetőben. Annyit elárulhatok már így az elején, hogy a szerelem nem hogy elmúlt volna, jobban lángol mint amikor először néztem meg a német RTL-ről felvett Emanuelt 25 éve…. Mindig melegséggel tölti el a szívemet, ha egy ilyen patinás és számomra kedves sorozat új résszel jelentkezik, így tényleg tűkön ülve vártam, hogy belevethessem magam a Mortal Kombat brutális világába.

A történet kis túlzással ott folytatódik ahol a legutóbbi epizódnál abbamaradt. Raiden, Shinok amulettjének erejétől megrészegülten egy kicsit túltolja a "Föld védelmezője" műsort, amit az idő úrnője Krónika, annyira nem néz jó szemmel. Természetesen őt sem a színtiszta jóindulat, hanem sokkal inkább személyes érdekek vezérlik. Spoiler mentesen annyi a lényeg, hogy meg akarja változtatni a múltat, hogy bizonyos dolgok ne történhessenek meg. Ennek köszönhetően összeereszti a különböző idősíkokban létező karaktereket, hogy helyette intézzék el egymást. MK sorozathoz képest szerintem nagyon magas minőségű lett az egész, olyan mintha egy jól összerakott hősfilmet néznénk. Nyilván nem über akciófilm költségvetést kell elképzelni, de szerintem simán hozza a geek mércével király szintet. A filmszerű akciójelenetek, főleg a verekedős részek pedig egészen kiválóak lettek, látszik, hogy olyan emberek koreografálták őket, akik nem csak kontrollerrel tolják a csihi-puhit. Normál nehézségben 6 óra alatt lenyomható a történet, a szórakozás abszolút garantált.

Ha megvagyunk vele, azt tanácsolnám még a veterán MK bajnokoknak is, hogy szánják rá azt az 1-2 órát a remekül összerakott tutorialokra. Mert attól függetlenül, hogy még acsit/trophyt is kapunk értük, remekül elmagyarázzák az új rész újdonságait és mechanikáit. Ezekből pedig van pár, és bár a spanyol viaszt nem találták fel velük, szerintem egy remek irányba mozdította el a sorozatot. Mint ahogy azt már a béta ismertetőben is említettem, sokkal inkább a helyezkedésre és a megfelelő támadások egymásra gyakorolt hatására helyezték a hangsúlyt, a hamar unalomba fulladó “fent tartalak a levegőben amíg el nem alszol” mechanika helyett. Két csíkunk van harc közben, az egyik a támadások felerősítésére/megváltoztatására szolgál a másik pedig a speciális védekező mozdulatokhoz kell majd. A támadások megváltoztatása elég fontos lesz, mivel sok közülük kombó indító is szóval nem csak arról van szó, hogy többet sebezzünk velük. A védekezés csíkból tudunk majd kigurulni vagy kiugrani a sarokból, vagy kiszabadulni egy esetleges levegő kombóból. Az X-ray brutkó támadást leváltotta a Fatal Blow, ami egy egyszer használatos szuper támadás. Fontos tudni, hogy csak nagyon alacsony életerő esetén aktiválható és sikeres találat esetén majdnem 50%-ot lefaraghatunk az ellenféltől, ami simán eldönti egy meccs sorsát. Ezek a mozdulatok nagyon picit különböznek csak a kivégzésektől, elképesztő brutálisak és kreatívak is egyben. Hasonlóan működnek a Krushing Blow-k, ami egy jól időzített mozdulat extrémebb változatai. Például ha pont egy fejre bevitt ütés elől guggolunk le és ekkor ütünk fel, akkor a sebzés és maga az ütés is sokkal extrémebb lesz. Egy karakternek több ilyen is van és ami még fontos, hogy egy meccsen ezeket is csak egyszer lehet használni így szintén meccs fordító hatásuk lesz. Maga a harc, a mozgások és a képességek abszolút fantasztikusak, teljesen szolid és áramlásszerű élményt kapunk, bárkivel is zuzzuk a csontokat. Zúzni pedig fogjuk őket az biztos, hála a néha már-már gyomorforgató kivégzéseknek és a számtalan brutalitynek.

Ha már elsajátítottuk a harcrendszer csinját-binját, és kedvenc karakterünkkel lenyomtunk pár meccset, kedvünk szerint létrehozhatunk egy a megjelenésében és mozdulataiban is hozzánk jobban illő verziót. Mindenkihez tartozik vagy 30 alap skin, amit még külön tudunk alakítani a sapkával/maszkkal illetve az elsődleges és másodlagos fegyverek lecserélésével. Na ezekből is rengeteg van és minél tovább használunk egyet, annál gyorsabban fog szintet lépni. Erre pedig az úgynevezett augmentáció slotok megnyitása miatt van szükség, amire egy kicsit később visszatérek majd. Sokaknak ismerős lesz a rendszer az Injustice kettőből, egyetlen negatívumot tudok csak itt felhozni, hogy sajnos ahogyan az X-ben, itt sem lesz lehetőségünk egy karakter összes speciális mozdulatát használni, mindig csak azok lesznek aktívak amiket felszereltünk nekik.

Ha ezzel is megvagyunk, és készen áll a hupikék Skorpiónk a megmérettetésre, nincs más dolgunk mint kiválasztani egy csatateret és finishhimezni a világot. Örömmel jelenthetem, hogy a saját és a globális visszajelzések alapján így lassan 10 év után sikerült egy használható net kódot venni valahonnan a csapatnak. /Jaj de gonosz vagyok, nyilván saját a rendszer és sokat dolgoztak vele./ Bárhogy is történt, működik a dolog, így nyugodtan kimerészkedhetünk az online világba, nem azért fognak elverni mert lag van. Hanem azért, mert mocskos csaló mindenki más rajtunk kívül…:) Elképesztően elkenték a számat nagyjából minden alkalommal. Fogalmam sincs, hogy ennyire rövid idő alatt hogyan képesek páran már ilyen szinten nyomni a játékot. De persze nem akarom elvenni senkinek sem a kedvét, mindenki nyugodtan tegyen vele egy próbát, aztán törje szét a kontrollert. Na gondoltam, majd a jó kis Torony-ban megnyugtatom magam. Nem is tévedhettem volna nagyobbat.

A klasszikus Tower challenge-ben még úgy nagyjából elvan az ember, de a szintén az Injustice 2 multi-verse rendszerére épülő Tower of Time-ok fogják csak igazán csuklásra késztetni a fejlesztőket. Ezek a tornyok egy adott órában, napon vagy héten, speciális témára vagy karakterre épülnek és az esetek nagy százalékában menő speciális cuccot kapunk belőlük. Viszont a harcok minden szinten különböznek. Általában valami módosító aktív, vagy valami folyamatosan vagy periodikusan sebez, esetleg fél életerő csíkkal kezdjük a harcot és egyéb nyalánkságok várják a kedves érdeklődőt. Jelenleg a probléma az, hogy ezek a kihívások alapesetben teljesíthetetlenek. A már fent említett augmentációk kellenek ahhoz, hogy bármi esélyünk is legyen. Ehhez viszont nagyon de nagyon sokat kell grindelni, ami miatt van is némi felháborodás a világhálón.

Röviden a probléma az, hogy ha kiválasztottuk a kedvenc felszerelésünket, a kedvenc harcosunkon, akkor mindegyikkel (ahogy már fentebb is írtam) szintet kell lépni. Ez a szintlépés minden egyes darabon külön számolódik. Vegyük például Skorpió kardját. Felszereljük és tolunk vele nagyon sok meccset, hogy szintet lépjen. Megnyílik rajta a slot ahova nagy boldogan betennénk a frissen szerzett augmentációt, viszont elég nagy esély van rá, hogy ezt még egy jó ideig nem tudjuk megtenni. Mivel ezek nem csak, hogy karakter, hanem azon belül felszerelés specifikusak is. És, hogy még jobban eltorzuljon az arcunk, 5 elérhető elementális tulajdonságú van belőlük. Azaz letolunk 100+ meccset, megnyílik a slot, végre látjuk, hogy mondjuk tűz tulajdonságut kell keresni, viszont nekünk a kardhoz csak mondjuk soul típusú van. Ami meg van tüzes, az csak a maszkba jó, ezen a maszkon meg amit felszinteztünk csak mondjuk jeges van. És a baj az, hogy ezeket teljesen random kapjuk a különböző játékmódokban. A legnagyobb eséllyel a Kryptából.

Igen visszatért a legendás Krypta is, amihez ebben a részben hiába keresed majd a youtube guide-ot, minden egyes ládának random dropja van. Cserébe az esetek 90%-ban teljesen haszontalan dolgokat kapunk belőle valamint borzasztóan sok pénzbe kerül a kinyitásuk. A story mód teljesítése közben, úgy 200 ezer aranyat szedünk össze, ami jó esetben 15 láda kinyitására elég. És több száz van. Amúgy maga a mód nagyon igényes és jópofa, különböző megszerezhető tárgyakkal kell egy külső kamerás nézetben bejárnunk az útvesztőket, miközben általában halálos feladványokat oldunk meg.

A NetherRealm a megjelenés óta reagált már az általános közfelháborodásra, nagyon gyors balansz patchet és jelentős mennyiségű virtuális mindenfélét ígértek a játékosoknak kompenzálás gyanánt. Remélem, hogy sikerül ezt a problémát megfelelő módon kezelni, mivel a játék többi része egyszerűen zseniális. A felcicomázott Unreal Engine gyönyörűen teszi a dolgát, mind a karakterek megjelenése mind a fantasztikus arénák a videojáték ipar abszolút csúcsát képviselik. Minden izeg-mozog, az utolsó részletig ki vannak dolgozva a karakterek, a náluk lévő fegyverek, a környezet, szinte minden. A rajongói kiszolgálás példaértékű, rengeteg múltbéli kikacsintás van, hogy melengesse a fanok szívét. Szerintem teljesen rendben van a karakter mennyiség és választék, nyilván hiányzik pár ikonikus harcos akiknek a hiánya fájó lehet, de kell valami a DLC-ekbe is. Ha a kiszivárgott listának csak a fele igaz, különös tekintettel két karakterre, akkor nekem már előre eladták. Személy szerint fáj még a Tag team mód hiánya, mert kevés nagyobb élmény van mint egy egész éjszakán át négyen püfölni egymást.

A nyűgös pontokat leszámítva mindenkinek rajongónak kötelező a Mortal Kombat 11, aki meg valamiért nem ezen a bolygón nőtt fel és még egyik résszel sem játszott, annak csak annyit mondanék, hogy “Gyere csak ide!!!"

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 órája
1

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

12 órája

Heti megjelenések

14 órája
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

23 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

3 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

3 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

4 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

5 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
11

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

6 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

7 napja
13

Heti megjelenések

8 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

8 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

9 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

2024.04.20.
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==