A Left 4 Dead külön műfajt indított az FPS-ek között. A kooperatív túlélőtúrákat imádtuk, a zombihadak seregeivel szemben pedig egy új élménnyel gazdagodtunk. A Source motor fénykorában pedig maga volt a csoda a játék, ami nem csak PC-n, de végül X360 konzolon is sikeressé vált. A fejlesztők őszre ígérik a kvázi folytatást - a Back 4 Blood pedig egy komoly bétával dörrentette ránk az augusztus első hétvégéjét.

Ebből kiderült, hogy a Back 4 Blood tényleg egy Left 4 Dead folytatás, szinte minden tekintetben az eredeti játékra emlékezteti majd a túlélőket a gameplay. Négy szereplő túrja magát előre a pálya kulcspozícióit elérve, miközben kisebb-nagyobb randaságok, mutálódott zomboid seregek törnek az életünkre. Közben persze gyűjtögetünk, lootot zsebelünk be, hogy a köztes boltoknál-menedékeknél újratöltsünk. A lőszer véges, a fegyverek pedig változatosságukban is érdekes pro-kontra rendszert hoznak magukkal, tehát folyamatosan figyelni kell a cuccaink menedzselgetésére és az erőforrások által igényelt stratégiákra. Perkjeinket kártyákon keresztül érhetjük el, amelyeket pakliba rendezhetünk a futamok előtt. (Helló, mikrotranzakciók! Nem hiányoztatok...) A szokásos kampány mellett van versus mód is, de úgy vettem észre, a kampány (cross play-jel együtt is) valamivel tartalmasabb móka lesz. Van ugyanis újrajátszhatósági faktor, és akár haverokkal, akár random játékosokkal is jól lehet haladni előre a hordák véres halmai közt.

Van pár dolog, amiben nem fejlődött túl sokat a Back 4 Blood. Például mind a pályadesign, mind a gunplay kísértetiesen hasonlít a L4D stílusára - ami nem baj, csak közben azért eltelt egy bő évtized, és a B4B-nek kifejezetten jót tudott volna tenni egy kicsit bátrabb térképszerkesztés, dinamikusabb mozgás és ütősebb fegyverjáték. Amolyan lassú és kissé darabos ez a része a játéknak, de a második-harmadik körre beleszokunk a dinamikába. A művészeti design is ismerős - csak egyszerűen egy Last of Us után már nem ütnek akkorát ezek a vidéki-urbánus környezetek, és hát sem ötletességben, sem összképben nem fogjuk be mondjuk a Naughty Dog zombis játékát, vagy mondok mást - a World War Z változatos helyszíneit.

Emellett szerencsére a gépigény már a béta alatt is rendben találtatott. RTX 2060-as GPU-val felszerelt notin játszottam. Ezek alapján egy elvileg natív, fullos 4K-s rendert is be tudtam állítani, amire rájött a DLSS és bekapcsolható volt a Super Fidelity FX is. Ennek köszönhetően a kép olyan volt a nagy pixelsűrűségű 4K/15'-ös laptopomon, mint ha valami mozgó bullshot-videót néztem volna. Szóval a kép tisztasága döbbenetes, emellé pedig a gépem 35-45 FPS közé lőtte be az akciót - tehát a 4k/30 fix-et stabilan hozta a masina, ultra részletesség mellett is! Érdekes, hogy a CPU olyan 50% körül volt csak terhelve, a GPU volt a további frémek kisajtolásához a szűk keresztmetszet. Mindenesetre ez szép eredmény - pláne egy megjelenés előtti kódtól.

Egyelőre tehát különös élmény a Back 4 Blooddal bétázni. Kicsit több fejlődést vártam volna a játéktól a korábbi L4D epizódokhoz képest, de ugyanakkor kellemes nosztalgiával vágtam bele magam a darálásba. Végül korrektül szórakoztam, tűéles látvány és relatíve stabil netkód mellett. Ha meguntad a WWZ-t, a Vermintide-ot, vagy az amúgy stílusban egész korrekt Earthfall-t, akkor tetszeni fog, amit a Back 4 Blood kínál majd. A kérdés csak az, hogy a prémium AAA árkategóriában jogos helyet akar-e bitorolni a cím. Vagy nagyon durva (ingyenes) szolgáltatási hátteret kell a B4B mögé tenni, hogy igazoljuk az árfekvést, vagy a drága árból fakadó közösségi ellenérzés hamar letöri majd a Warner szarvait, és jöhet valami más piaci pozicionálás. Hamarosan elválik, mint a foszló hús az össztűz alá helyezett zombi testéről.
A Back 4 Blood október 12-én érkezik X, PS és PC platformokra.