[2 év után] Apex Legends

Apex Legends

ne5hVáradi Dániel2021.02.15. 16:00

A Respawn Entertainment nemrég ünnepelte az Apex Legends megjelenésének második évfordulóját, aminek kapcsán nem csak a játék létrejöttébe engedtek egy apróbb bepillantást, de néhány érdekes részletet is megosztottak Chad Grenier rendező bejegyzésében. Ennek apropóján némileg egyedi módon tekintünk mi is vissza a játék eddigi 2 évére.

TITÁNHULLÁS HELYETT

Ami egy lehetséges Titanfall játékmódnak az indult, az idővel valami teljesen mássá alakult. Grenier a már említett visszatekintésében bemutatja, hogy az Apex eredetileg egy Titanfall multiplayer módként, az úgynevezett Survivalként készült. Ez lényegében ötvözte volna a Titanfall pilóta-titán mechanikáit a battle royale-okra jellemző "csak egy maradhat" megközelítéssel. A csapat aztán különböző ötletekkel kísérletezett, melynek köszönhetően a már ismerős falon futás kikerült a mozgástárból, nagyobb fókuszt kaptak az egyes karakterek, ahogy idővel a titánoknak sem szántak már szerepet. Ez pedig többek között a játéktérre is hatással volt, mely a kezdetben jóval szellősebb, nyitottabb kialakításból elkezdett zsúfoltabbá válni, míg végül elnyerte azt a formáját, amit a 2019-es megjelenéskor láttunk.

Grenier a bejegyzést azzal zárja, hogy idén további új módokat akarnak bemutatni, melyek túlmutatnak a battle royale-on. Ennek azonban egy része már megtörtént vagy jelenleg is zajlik, ezért a továbbiakban ezekre koncentrálunk.

A TÖRTÉNET, AMIT NEM MINDENKI ISMER

Az Apex Legends nem titkoltan a Titanfall univerzum részeként létezik, kezdetben azonban ennek nem kimondottan szentelt akkora figyelmet a Respawn, mint ahova az éppen aktuális, nyolcadik szezonnal kifuttatta azt. A megjelenést követő első hónapokban fontosabb volt az, hogy az akkor már biztos képviselőkkel rendelkező battle royale műfajban valami egyedivel megvesse a lábát a játék. Így értelemszerűen a zsáner ismerős elemei, mint a Battle Pass és egyéb kozmetikai cuccok folyamatosan kerültek integrálásra, miközben a limitált játékmódokkal a kísérletezés is megkezdődött, hogy újfajta élményeket adjanak a játékosoknak.

Aztán a második szezonnal beindult egy folyamat, amiből az átlagos játékosok akár keveset is észlelhettek, a különböző eventek mellett ugyanis egyre több rejtett jel, utalás és lore elem kezdett felbukkanni a játékban. Így történhetett meg az, hogy mára az Apex egy olyan szerteágazó történeti háttérrel rendelkezik, amit akár RPG-k is megirigyelhetnek. Ennek ismeretéhez azonban az egyszerű battle royale összecsapásoknál mélyebbre kell ásnunk.

KINCS A FELSZÍN ALATT

A dolgok a negyedik szezon előtt újabb fordulatot vettek. Mint minden népszerű játék, az Apex sem kerülhette le, hogy sasszemű adatbányászok a játék minden apró új adalékára hiénaként vetődjenek rá. Ezért a Respawn elkezdte félrevezetni a játékosokkal együtt ezeket a bányászokat is, amikor a minden jel szerinti biztos belépő Revenant helyett Forge-ot kezdték el a játék legújabb karaktereként reklámozni. A trükk bevált, rövid időn belül rengeteg rajongó kezdett el elméleteket gyártani arról, mik lehetnek az ő képességei, hogyan illeszkedik majd a többi karakter közé és hasonlók. Aztán jöhetett a szezon előtti egyik Stories from the Outlands epizód, amivel ismét felkavarták az állóvizet.

A következő lépés a sokak által már korábban pedzegetett single player tartalom bevezetése volt az úgynevezett Questek formájában. Ennek első állomása az ötödik szezonnal érkező The Broken Ghost volt, ahol először kaphattunk ízelítőt abból, miként is képzeli a Respawn a szezonokon átívelő narratívát és a karakterek közti kémia állandó felkavarását. A Questek aztán az eltelt idő alatt kisebb-nagyobb változásokon mentek át, az azonban megmaradt, hogy a Respawn minden egyes új szezonnal tovább mélyíti a karakterek közötti kapcsolatot, legyen szó barátságról vagy ellenségeskedésekről.

LÁTHATATLAN KARAKTERDRÁMA

És ez az a része a játéknak, amivel az alkalmi játékosok aligha fognak szembesülni. Ugyanis ezen történések annyira egyediek és specifikusak, hogy könnyen megeshet, hogy valaki egy egész szezont lejátszik úgy, hogy ezekből semmit nem érzékel. Miért? Mert nem elég, hogy bizonyos dialógusok csak adott karakterek között játszódhatnak le, néha még az sem mindegy, a pálya melyik pontján van együtt a két adott karakter.

Hogy ez jól van-e így vagy sem, arról hosszasan lehetne értekezni. Én személy szerint azonban rendkívül örülök, hogy a Respawn veszi a fáradtságot, hogy ennyire aprólékosan felépítse a karakterek közötti kapcsolatrendszert, hogy Tom Casiello és Manny Hagopian a Questek történésein túl ezeket a nüansznyi változásokat is gondosan tervezi meg, ahogy a karaktereket megszólaltató színészek is szívvel-lélekkel mondják fel még azokat a sorokat is, amiket lehet, hogy a játékosok csak egy töredéke fog meghallani a feszült csaták közepette.

A 12. MENET UTÁN

Hogy merre megy tovább az Apex Legends? Erre nem könnyű megadni a választ, hiszen a Respawn ha mással nem is, a különböző limitált módokkal mindig valami újon kísérletezik, hogy a játék vérkeringését mozgásban tartsa. A fejlesztők korábbi nyilatkozataiból tudni lehet, hogy már a játék 12. szezonját is megtervezték, ezért attól nem kell félnünk, hogy céltalanul követnék egymást az újabb és újabb etapok.

Valamint a nemrég megjelent masszív lore könyvnek köszönhetően azt is biztosra vehetjük, hogy továbbra is számíthatunk a háttérben zajló fordulatokra. Amik nem kerülnek be a mindenki számára elérhető szezonos képregényekbe, amik miatt a karakterek közötti viszonyok tovább árnyalódnak, új barátságok vagy ellentétek jönnek létre, egy szóval a színfalak mögött továbbra is zajlani fog a legendák élete. És ez jól is van így. Mert ettől lesz a Respawn játéka több, mint egy battle royale. Számomra ez jelenti az Apex igazi értékét és ennek a 2 éves utazásnak a legjobb részét.

A fenti azonban csak egy nézőpont, de természetesen a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk. Próbáltad? Tetszik? Utálod? Ti hogyan éltétek meg a játék eddigi két évét?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

9 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==