A Respawn Entertainment nemrég ünnepelte az Apex Legends megjelenésének második évfordulóját, aminek kapcsán nem csak a játék létrejöttébe engedtek egy apróbb bepillantást, de néhány érdekes részletet is megosztottak Chad Grenier rendező bejegyzésében. Ennek apropóján némileg egyedi módon tekintünk mi is vissza a játék eddigi 2 évére.
TITÁNHULLÁS HELYETT

Ami egy lehetséges Titanfall játékmódnak az indult, az idővel valami teljesen mássá alakult. Grenier a már említett visszatekintésében bemutatja, hogy az Apex eredetileg egy Titanfall multiplayer módként, az úgynevezett Survivalként készült. Ez lényegében ötvözte volna a Titanfall pilóta-titán mechanikáit a battle royale-okra jellemző "csak egy maradhat" megközelítéssel. A csapat aztán különböző ötletekkel kísérletezett, melynek köszönhetően a már ismerős falon futás kikerült a mozgástárból, nagyobb fókuszt kaptak az egyes karakterek, ahogy idővel a titánoknak sem szántak már szerepet. Ez pedig többek között a játéktérre is hatással volt, mely a kezdetben jóval szellősebb, nyitottabb kialakításból elkezdett zsúfoltabbá válni, míg végül elnyerte azt a formáját, amit a 2019-es megjelenéskor láttunk.
Grenier a bejegyzést azzal zárja, hogy idén további új módokat akarnak bemutatni, melyek túlmutatnak a battle royale-on. Ennek azonban egy része már megtörtént vagy jelenleg is zajlik, ezért a továbbiakban ezekre koncentrálunk.
A TÖRTÉNET, AMIT NEM MINDENKI ISMER

Az Apex Legends nem titkoltan a Titanfall univerzum részeként létezik, kezdetben azonban ennek nem kimondottan szentelt akkora figyelmet a Respawn, mint ahova az éppen aktuális, nyolcadik szezonnal kifuttatta azt. A megjelenést követő első hónapokban fontosabb volt az, hogy az akkor már biztos képviselőkkel rendelkező battle royale műfajban valami egyedivel megvesse a lábát a játék. Így értelemszerűen a zsáner ismerős elemei, mint a Battle Pass és egyéb kozmetikai cuccok folyamatosan kerültek integrálásra, miközben a limitált játékmódokkal a kísérletezés is megkezdődött, hogy újfajta élményeket adjanak a játékosoknak.
Aztán a második szezonnal beindult egy folyamat, amiből az átlagos játékosok akár keveset is észlelhettek, a különböző eventek mellett ugyanis egyre több rejtett jel, utalás és lore elem kezdett felbukkanni a játékban. Így történhetett meg az, hogy mára az Apex egy olyan szerteágazó történeti háttérrel rendelkezik, amit akár RPG-k is megirigyelhetnek. Ennek ismeretéhez azonban az egyszerű battle royale összecsapásoknál mélyebbre kell ásnunk.
KINCS A FELSZÍN ALATT

A dolgok a negyedik szezon előtt újabb fordulatot vettek. Mint minden népszerű játék, az Apex sem kerülhette le, hogy sasszemű adatbányászok a játék minden apró új adalékára hiénaként vetődjenek rá. Ezért a Respawn elkezdte félrevezetni a játékosokkal együtt ezeket a bányászokat is, amikor a minden jel szerinti biztos belépő Revenant helyett Forge-ot kezdték el a játék legújabb karaktereként reklámozni. A trükk bevált, rövid időn belül rengeteg rajongó kezdett el elméleteket gyártani arról, mik lehetnek az ő képességei, hogyan illeszkedik majd a többi karakter közé és hasonlók. Aztán jöhetett a szezon előtti egyik Stories from the Outlands epizód, amivel ismét felkavarták az állóvizet.
A következő lépés a sokak által már korábban pedzegetett single player tartalom bevezetése volt az úgynevezett Questek formájában. Ennek első állomása az ötödik szezonnal érkező The Broken Ghost volt, ahol először kaphattunk ízelítőt abból, miként is képzeli a Respawn a szezonokon átívelő narratívát és a karakterek közti kémia állandó felkavarását. A Questek aztán az eltelt idő alatt kisebb-nagyobb változásokon mentek át, az azonban megmaradt, hogy a Respawn minden egyes új szezonnal tovább mélyíti a karakterek közötti kapcsolatot, legyen szó barátságról vagy ellenségeskedésekről.
LÁTHATATLAN KARAKTERDRÁMA

És ez az a része a játéknak, amivel az alkalmi játékosok aligha fognak szembesülni. Ugyanis ezen történések annyira egyediek és specifikusak, hogy könnyen megeshet, hogy valaki egy egész szezont lejátszik úgy, hogy ezekből semmit nem érzékel. Miért? Mert nem elég, hogy bizonyos dialógusok csak adott karakterek között játszódhatnak le, néha még az sem mindegy, a pálya melyik pontján van együtt a két adott karakter.
Hogy ez jól van-e így vagy sem, arról hosszasan lehetne értekezni. Én személy szerint azonban rendkívül örülök, hogy a Respawn veszi a fáradtságot, hogy ennyire aprólékosan felépítse a karakterek közötti kapcsolatrendszert, hogy Tom Casiello és Manny Hagopian a Questek történésein túl ezeket a nüansznyi változásokat is gondosan tervezi meg, ahogy a karaktereket megszólaltató színészek is szívvel-lélekkel mondják fel még azokat a sorokat is, amiket lehet, hogy a játékosok csak egy töredéke fog meghallani a feszült csaták közepette.
A 12. MENET UTÁN

Hogy merre megy tovább az Apex Legends? Erre nem könnyű megadni a választ, hiszen a Respawn ha mással nem is, a különböző limitált módokkal mindig valami újon kísérletezik, hogy a játék vérkeringését mozgásban tartsa. A fejlesztők korábbi nyilatkozataiból tudni lehet, hogy már a játék 12. szezonját is megtervezték, ezért attól nem kell félnünk, hogy céltalanul követnék egymást az újabb és újabb etapok.
Valamint a nemrég megjelent masszív lore könyvnek köszönhetően azt is biztosra vehetjük, hogy továbbra is számíthatunk a háttérben zajló fordulatokra. Amik nem kerülnek be a mindenki számára elérhető szezonos képregényekbe, amik miatt a karakterek közötti viszonyok tovább árnyalódnak, új barátságok vagy ellentétek jönnek létre, egy szóval a színfalak mögött továbbra is zajlani fog a legendák élete. És ez jól is van így. Mert ettől lesz a Respawn játéka több, mint egy battle royale. Számomra ez jelenti az Apex igazi értékét és ennek a 2 éves utazásnak a legjobb részét.
A fenti azonban csak egy nézőpont, de természetesen a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk. Próbáltad? Tetszik? Utálod? Ti hogyan éltétek meg a játék eddigi két évét?