[2 év után] Apex Legends

Apex Legends

ne5hVáradi Dániel2021.02.15. 16:00

A Respawn Entertainment nemrég ünnepelte az Apex Legends megjelenésének második évfordulóját, aminek kapcsán nem csak a játék létrejöttébe engedtek egy apróbb bepillantást, de néhány érdekes részletet is megosztottak Chad Grenier rendező bejegyzésében. Ennek apropóján némileg egyedi módon tekintünk mi is vissza a játék eddigi 2 évére.

TITÁNHULLÁS HELYETT

Ami egy lehetséges Titanfall játékmódnak az indult, az idővel valami teljesen mássá alakult. Grenier a már említett visszatekintésében bemutatja, hogy az Apex eredetileg egy Titanfall multiplayer módként, az úgynevezett Survivalként készült. Ez lényegében ötvözte volna a Titanfall pilóta-titán mechanikáit a battle royale-okra jellemző "csak egy maradhat" megközelítéssel. A csapat aztán különböző ötletekkel kísérletezett, melynek köszönhetően a már ismerős falon futás kikerült a mozgástárból, nagyobb fókuszt kaptak az egyes karakterek, ahogy idővel a titánoknak sem szántak már szerepet. Ez pedig többek között a játéktérre is hatással volt, mely a kezdetben jóval szellősebb, nyitottabb kialakításból elkezdett zsúfoltabbá válni, míg végül elnyerte azt a formáját, amit a 2019-es megjelenéskor láttunk.

Grenier a bejegyzést azzal zárja, hogy idén további új módokat akarnak bemutatni, melyek túlmutatnak a battle royale-on. Ennek azonban egy része már megtörtént vagy jelenleg is zajlik, ezért a továbbiakban ezekre koncentrálunk.

A TÖRTÉNET, AMIT NEM MINDENKI ISMER

Az Apex Legends nem titkoltan a Titanfall univerzum részeként létezik, kezdetben azonban ennek nem kimondottan szentelt akkora figyelmet a Respawn, mint ahova az éppen aktuális, nyolcadik szezonnal kifuttatta azt. A megjelenést követő első hónapokban fontosabb volt az, hogy az akkor már biztos képviselőkkel rendelkező battle royale műfajban valami egyedivel megvesse a lábát a játék. Így értelemszerűen a zsáner ismerős elemei, mint a Battle Pass és egyéb kozmetikai cuccok folyamatosan kerültek integrálásra, miközben a limitált játékmódokkal a kísérletezés is megkezdődött, hogy újfajta élményeket adjanak a játékosoknak.

Aztán a második szezonnal beindult egy folyamat, amiből az átlagos játékosok akár keveset is észlelhettek, a különböző eventek mellett ugyanis egyre több rejtett jel, utalás és lore elem kezdett felbukkanni a játékban. Így történhetett meg az, hogy mára az Apex egy olyan szerteágazó történeti háttérrel rendelkezik, amit akár RPG-k is megirigyelhetnek. Ennek ismeretéhez azonban az egyszerű battle royale összecsapásoknál mélyebbre kell ásnunk.

KINCS A FELSZÍN ALATT

A dolgok a negyedik szezon előtt újabb fordulatot vettek. Mint minden népszerű játék, az Apex sem kerülhette le, hogy sasszemű adatbányászok a játék minden apró új adalékára hiénaként vetődjenek rá. Ezért a Respawn elkezdte félrevezetni a játékosokkal együtt ezeket a bányászokat is, amikor a minden jel szerinti biztos belépő Revenant helyett Forge-ot kezdték el a játék legújabb karaktereként reklámozni. A trükk bevált, rövid időn belül rengeteg rajongó kezdett el elméleteket gyártani arról, mik lehetnek az ő képességei, hogyan illeszkedik majd a többi karakter közé és hasonlók. Aztán jöhetett a szezon előtti egyik Stories from the Outlands epizód, amivel ismét felkavarták az állóvizet.

A következő lépés a sokak által már korábban pedzegetett single player tartalom bevezetése volt az úgynevezett Questek formájában. Ennek első állomása az ötödik szezonnal érkező The Broken Ghost volt, ahol először kaphattunk ízelítőt abból, miként is képzeli a Respawn a szezonokon átívelő narratívát és a karakterek közti kémia állandó felkavarását. A Questek aztán az eltelt idő alatt kisebb-nagyobb változásokon mentek át, az azonban megmaradt, hogy a Respawn minden egyes új szezonnal tovább mélyíti a karakterek közötti kapcsolatot, legyen szó barátságról vagy ellenségeskedésekről.

LÁTHATATLAN KARAKTERDRÁMA

És ez az a része a játéknak, amivel az alkalmi játékosok aligha fognak szembesülni. Ugyanis ezen történések annyira egyediek és specifikusak, hogy könnyen megeshet, hogy valaki egy egész szezont lejátszik úgy, hogy ezekből semmit nem érzékel. Miért? Mert nem elég, hogy bizonyos dialógusok csak adott karakterek között játszódhatnak le, néha még az sem mindegy, a pálya melyik pontján van együtt a két adott karakter.

Hogy ez jól van-e így vagy sem, arról hosszasan lehetne értekezni. Én személy szerint azonban rendkívül örülök, hogy a Respawn veszi a fáradtságot, hogy ennyire aprólékosan felépítse a karakterek közötti kapcsolatrendszert, hogy Tom Casiello és Manny Hagopian a Questek történésein túl ezeket a nüansznyi változásokat is gondosan tervezi meg, ahogy a karaktereket megszólaltató színészek is szívvel-lélekkel mondják fel még azokat a sorokat is, amiket lehet, hogy a játékosok csak egy töredéke fog meghallani a feszült csaták közepette.

A 12. MENET UTÁN

Hogy merre megy tovább az Apex Legends? Erre nem könnyű megadni a választ, hiszen a Respawn ha mással nem is, a különböző limitált módokkal mindig valami újon kísérletezik, hogy a játék vérkeringését mozgásban tartsa. A fejlesztők korábbi nyilatkozataiból tudni lehet, hogy már a játék 12. szezonját is megtervezték, ezért attól nem kell félnünk, hogy céltalanul követnék egymást az újabb és újabb etapok.

Valamint a nemrég megjelent masszív lore könyvnek köszönhetően azt is biztosra vehetjük, hogy továbbra is számíthatunk a háttérben zajló fordulatokra. Amik nem kerülnek be a mindenki számára elérhető szezonos képregényekbe, amik miatt a karakterek közötti viszonyok tovább árnyalódnak, új barátságok vagy ellentétek jönnek létre, egy szóval a színfalak mögött továbbra is zajlani fog a legendák élete. És ez jól is van így. Mert ettől lesz a Respawn játéka több, mint egy battle royale. Számomra ez jelenti az Apex igazi értékét és ennek a 2 éves utazásnak a legjobb részét.

A fenti azonban csak egy nézőpont, de természetesen a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk. Próbáltad? Tetszik? Utálod? Ti hogyan éltétek meg a játék eddigi két évét?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

14 órája
1

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

23 órája
8

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

1 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2 napja
19

Heti megjelenések

2 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

4 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

5 napja
12

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

5 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

5 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

6 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

6 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

7 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

8 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

8 napja
49

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

8 napja
10

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

8 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

9 napja
4

Heti megjelenések

9 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

2025.05.04.
2