A Remedy 2001-ben nagyot dobbantott: a Max Payne új ízt vitt az akciójátékok műfajába, itt láthattuk először az azóta sok helyen, sokszor használt időlassításos lövöldözést. A borongós hangulatú játék harmadik része új fejlesztőnél, új környezetben, erősen leamortizált hőssel folytatja a sorozatot.
Városi dzsungel
A harmadik részt a Rockstar Vancouver fejleszti, a kanadai Rockstar lerakat nem újonc stúdió, nekik köszönhetjük a The Warriors-t, vagy a remek Bully-t is. A történet a második rész történései után tizenkét évvel játszódik, Max már nem rendőr, és New Yorkot is elhagyta, belső démonai elől Brazíliába, Sao Pauloba menekült. Max élete összeomlott (bár már eddig is eléggé össze volt omolva), az odabent rikoltozó démonokat pedig egy csinos fájdalomcsillapító függőséggel próbálja csitítani. Volt rendőrként Brazíliában azt csinálja, amihez igazán ért: fegyveres biztonsági őrként szolgálja az egyik rettenetesen gazdag helyi családot. A Rockstar egyelőre nem árul el többet a sztoriról, de sejtéseink azért vannak. Sao Paulo kemény hely, a fiatal férfilakosság jellemzően erőszakos körülmények között szenderül jobblétre, és az emberrablások is mindennaposnak számítanak - gyaníthatóan ezek kombinációja játszik nagy szerepet abban, hogy Max ismét dupla Berettát ragad.
Ólombalett
És ha megragadja, lövöldözni is fog vele, jó sokat. A Rockstar a korábbi két rész játékmenetének fő elemeit átveszi, és újakat dob be. A bullet-time (az időlassítás) marad, és állítólag látványosabb, brutálisabb lesz, mint valaha. A környezet részben rombolható lesz, új lehetőségként pedig a fedezékbe húzódás, és az emberi pajzs használata mutatkoznak be. A fedezékesdi manapság roppant divatos ugyan, de a Max Payne játékmenetébe csak részben illeszthető be - a Rockstar szerint nem is kap túl nagy hangsúlyt, kiegészítő lehetőségként utalnak rá. A játék alatt a GTA IV-et (meg mostanában szinte az összes Rockstar játékot) hajtó Rage motor futkároz. Nyitott, szabadon bejárható városra ugyan nem kell számítani, de a pályák nem lesznek teljesen lineárisak, számos alternatív útvonallal találkozhatunk majd. A Rockstar Vancouver nagy hangsúlyt fektet Max mozgására: éreztetni szeretnék emberünk megnövekedett testtömegét, a lassított lövöldözéseket pedig látványos, gondosan koreografált ólom-baletthez hasonlítják. A single player játékrész mellett ezúttal multi mókára is számíthatunk - a részletek még nem ismertek.
Napfényes noir
Homlokráncolásra talán az adhat okot, hogy az új helyszín radikális ellentéte az első két epizód sötét, ködös, határozottan noir hangulatú New York-jának. A Rockstar szerint Sao Paulo-ban is lehet ilyen történetet mesélni - a noir nem feltétlenül egyenlő New Yorkkal, az éjszakával és a szaxofonnal. Valóban nem - de az éjszaka, és a borongós metropolisz határozottan jót tesz ki. Mi sül ki az újító szándékból, és az öregebb, lecsúszottabb, de még mindig nagyon dühös Max Payne-ből? Télen meglátjuk.