Hiába a közelgő következő generáció és az ezzel járó megnövekedett költségek, a Microsoft szórakoztatóipari részlege továbbra is jól állja a sarat: a legutóbb negyedévet is nyereséggel zárták.
Az Entertainment and Devices Division bevétele 3 772 millió dollár volt a negyedévben, ami ugyan 11 százalékos visszaesést jelent az előző évihez képest, ám az eredmény még így is javult: a tavalyi 517 milliós plusz után most 596 millió dollár nyereséget könyvelhetett a részleg.
A bevételt illető visszaesés a Microsoft elmondása szerint az Xbox 360-nak köszönhető a divízión belül, hiszen a kapcsolódó bevételek 29 százalékot estek 2012 hasonló időszakához képest, ami 1.1 milliárd dolláros kiesést jelent. A negyedévben egyébként 5.9 millió gépet szállítottak le a boltokba, ami jelentősen elmarad az éppen egy éve felállított rekordtól, a 8.2 milliótól.
Hogy a kevesebb bevétel ellenére is javult a részleg eredménye, az a redmondiak elmondása szerint a csökkenő marketing-kiadásokkal magyarázható: 21 százalékkal kevesebbet költöttek erre, ami 92 millió dolláros spórolást jelent.
Érezhető minden esetre a következő generáció előszele is: kutatásra és fejlesztése 25 százalékkal (pénzben kifejezve 98 millió dollárral) többet költöttek, mint egy évvel ezelőtt.
Mindenképpen fontos mérföldkő a negyedévet illletően, hogy az Xbox Live felhasználók száma átlépte a 40 milliót. Az időszak legnagyobb megjelenése, a Halo 4 is csodásan teljesített: a sorozat legjobban fogyó epizódjává vált - számokat sajnos nem kaptunk emellé.
Ami az Xbox 360 összeladásait illeti: a konzol 75.9 milliónál jár már világszinten.
MICROSOFT (E&DD), OKTÓBER 1. - DECEMBER 31. (Q2)
- 3 772 millió dollár bevétel (-11%)
- 596 millió dollár nyereség (+15%)
- 5.9 millió leszállított Xbox 360 (-28%)