[Early Access] Titan Quest II

Titan Quest II

LotharFuchs Róbert2025.08.14. 17:00

Akinek anno kimaradt volna, egy rövid gyorstalpaló Titan Questből: főleg görög mitológiába öltöztetett, sztori vezérelt, a zsánerhez képest kicsit lassabb tempójú, end-game és multiplayer orientáció helyett újrajátszható kampánnyal, kidolgozott, ám szűkebb, folyosószerű pályadizájnnal operáló akció RPG. Méltán volt népszerű, megalkotói pedig azóta az egyívású Grim Dawn szekerét tolják fáradhatatlanul. Szerencsére az early access tapasztalatai alapján a fejlesztő Grimlore Games (Spellforce 3) tiszteletben tartja ezeket az alapokat. Lényegében ugyanezzel a koncepcióval készül a második rész, szóval aki szerette az első epizódot, és szeretne spórolni, annak itt egy protip: még most ruházzon be rá 30 euróért, mert a jövő év végén esedékes 1.0 már 50-be fog fájni.

És hogy mi jár most ezért? Első nekifutásra nagyjából 7-9 óra kampány, ami a road map alapján körülbelül a teljes sztori harmada / negyede lehet. Négy mastery (értsd: kaszt), amiből minden karakter kettőt választhat (visszavonhatatlanul). A tervek szerint ebből minimum hatot terveznek, és reméljük, itt nem állnak meg, ugyanis a Titan Quest például annak idején nyolc darabbal startolt. A jelenlegi Storm / Ice, Fire / Earth, Warrior és Rogue mellől fájóan hiányzik az idéző / nekromanta archetípus, ahogy az íjász harcmodort érdemben kiemelő mastery is. Félreértés ne essék, a meglévő kasztok képességeinek többsége szórakoztató és látványos, amellett kellően rugalmasak is ahhoz, hogy bárhogy lehessen kombinálni őket. De csalódott lennék, ha végül egy év múlva csak két újabbat kapnánk.

A műfaj egyik meghatározó eleme, a karakterépítés látszólag a megszokott módon zajlik. Aktív (8+2) és passzív képességpontjaikat abba fektetjük, ami szimpatikus. Azonban sok más akció RPG-vel ellentétben ez önmagában nem határozza meg a képességek sebzését, hatékonyságát, ahogy a fegyverünk DPS statja sem (!). Ehelyett a belefektetett pontokért cserébe úgynevezett modifiereket kapunk az adott képességhez, amiket szabadon variálhatunk bármikor. Vannak kevésbé izgalmas, de hatásos passzív modifierek, mint pl. nagyobb crit chance, sebzés, de akadnak a Diablo 3 rúnáira hajazó, az adott skillt jobban megcsavaró darabok is. A kísérletezést pedig bőszen támogatja a játék, hiszen a mastery-k kivételével minden elköltött pontot újra tudunk osztani.

Másik elengedhetetlen aspektus, a tárgyak, avagy itemizáció. Pozitívum a már említett, akár műfaj betegségének is titulálható DPS / skill pont min-maxolás fáradt mechanizmusának elhagyása. Ehelyett specifikusabb tulajdonságokat kell keresni a dropokban, ami csak egy kicsivel igényel több tárgyértelmezést, cserébe időtállóbbak, és saját(abb)nak érezhető egy-egy jól hasító build vagy felszerelés. Negatívum, hogy egyelőre meglehetősen szűkmarkúan osztja a ritkább, pl. unique cuccokat, amik egyáltalán nem biztos, hogy a kasztunk számára használhatóak lesznek, igazán egyedi darabot pedig 15 óra után sem sikerült találni. Ez utóbbi minden bizonnyal változni fog, de jelen pillanatban tagadhatatlanul lehangoló, amikor egy nagy nehezen kipottyanó lila tárgy lényegében hasztalan. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a zónák, vagyis az ellenségek, azok dropjai, valamint a kereskedők mind fix szinttel rendelkeznek. Legalábbis amíg el nem érjük az opciót, amivel mindezeket saját szintünkhöz tudjuk igazítani. Ugyan elég manuális és kompromisszumos megoldás, de megoldás.

Összegészében már most is jó szórakozás a Titan Quest II. Az ókori görög mitológiai setting egyszerre üdítő és edukatív, a helyszínek ha ugyan szűkösebbek is, de jóval aprólékosabban kidolgozottak, az alapok pedig sugározzák magukból az előd tiszteletét. A fő szál mellett számos, olykor eldugott mellékküldetés is akad, amelyek akár kisebb boss fightokban is kulminálódhatnak. A build építés nem egy eszetlen hajsza a damage nyomában, a kísérletezés ajánlott és támogatott. Az ígéretek szerint mikrotranzakcióktól teljesen mentes lesz, a multiplayer pedig négy játékost bír majd el. Elsősorban egy újrajátszható kampányra, egyjátékos módra (amiből van self-found, azaz offline és hardcore is) fókuszáló, klasszikus akció RPG a középsúlyú kategóriában. Az első rész, de még a műfaj kedvelőinek is jó eséllyel kötelező darab lesz, amibe a költséghatékonyság szellemében már most érdemes benevezni. Csak az árát kell máshogy megfizetni, ami még bő egy év feszítő várakozás.

PLATFORM PC | KIADÓ THQ Nordic | FEJLESZTŐ Grimlore Games | MEGJELENÉS 2025. augusztus 1. (Early Access), 2026. vége (1.0) | ÁR 30-50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

5 órája
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

13 órája
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

23 órája
12

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

1 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

2 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

2 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

2 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

2 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

3 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

3 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

5 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

6 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

6 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

6 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

7 napja
3

Bővül az Expedition 33, megalakult a Sackbird Studios – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo – Close to You, Sportia, Indika.

7 napja
4

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

8 napja
4

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

8 napja
3