[Early Access] Titan Quest II

Titan Quest II

LotharFuchs Róbert2025.08.14. 17:00

Akinek anno kimaradt volna, egy rövid gyorstalpaló Titan Questből: főleg görög mitológiába öltöztetett, sztori vezérelt, a zsánerhez képest kicsit lassabb tempójú, end-game és multiplayer orientáció helyett újrajátszható kampánnyal, kidolgozott, ám szűkebb, folyosószerű pályadizájnnal operáló akció RPG. Méltán volt népszerű, megalkotói pedig azóta az egyívású Grim Dawn szekerét tolják fáradhatatlanul. Szerencsére az early access tapasztalatai alapján a fejlesztő Grimlore Games (Spellforce 3) tiszteletben tartja ezeket az alapokat. Lényegében ugyanezzel a koncepcióval készül a második rész, szóval aki szerette az első epizódot, és szeretne spórolni, annak itt egy protip: még most ruházzon be rá 30 euróért, mert a jövő év végén esedékes 1.0 már 50-be fog fájni.

És hogy mi jár most ezért? Első nekifutásra nagyjából 7-9 óra kampány, ami a road map alapján körülbelül a teljes sztori harmada / negyede lehet. Négy mastery (értsd: kaszt), amiből minden karakter kettőt választhat (visszavonhatatlanul). A tervek szerint ebből minimum hatot terveznek, és reméljük, itt nem állnak meg, ugyanis a Titan Quest például annak idején nyolc darabbal startolt. A jelenlegi Storm / Ice, Fire / Earth, Warrior és Rogue mellől fájóan hiányzik az idéző / nekromanta archetípus, ahogy az íjász harcmodort érdemben kiemelő mastery is. Félreértés ne essék, a meglévő kasztok képességeinek többsége szórakoztató és látványos, amellett kellően rugalmasak is ahhoz, hogy bárhogy lehessen kombinálni őket. De csalódott lennék, ha végül egy év múlva csak két újabbat kapnánk.

A műfaj egyik meghatározó eleme, a karakterépítés látszólag a megszokott módon zajlik. Aktív (8+2) és passzív képességpontjaikat abba fektetjük, ami szimpatikus. Azonban sok más akció RPG-vel ellentétben ez önmagában nem határozza meg a képességek sebzését, hatékonyságát, ahogy a fegyverünk DPS statja sem (!). Ehelyett a belefektetett pontokért cserébe úgynevezett modifiereket kapunk az adott képességhez, amiket szabadon variálhatunk bármikor. Vannak kevésbé izgalmas, de hatásos passzív modifierek, mint pl. nagyobb crit chance, sebzés, de akadnak a Diablo 3 rúnáira hajazó, az adott skillt jobban megcsavaró darabok is. A kísérletezést pedig bőszen támogatja a játék, hiszen a mastery-k kivételével minden elköltött pontot újra tudunk osztani.

Másik elengedhetetlen aspektus, a tárgyak, avagy itemizáció. Pozitívum a már említett, akár műfaj betegségének is titulálható DPS / skill pont min-maxolás fáradt mechanizmusának elhagyása. Ehelyett specifikusabb tulajdonságokat kell keresni a dropokban, ami csak egy kicsivel igényel több tárgyértelmezést, cserébe időtállóbbak, és saját(abb)nak érezhető egy-egy jól hasító build vagy felszerelés. Negatívum, hogy egyelőre meglehetősen szűkmarkúan osztja a ritkább, pl. unique cuccokat, amik egyáltalán nem biztos, hogy a kasztunk számára használhatóak lesznek, igazán egyedi darabot pedig 15 óra után sem sikerült találni. Ez utóbbi minden bizonnyal változni fog, de jelen pillanatban tagadhatatlanul lehangoló, amikor egy nagy nehezen kipottyanó lila tárgy lényegében hasztalan. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a zónák, vagyis az ellenségek, azok dropjai, valamint a kereskedők mind fix szinttel rendelkeznek. Legalábbis amíg el nem érjük az opciót, amivel mindezeket saját szintünkhöz tudjuk igazítani. Ugyan elég manuális és kompromisszumos megoldás, de megoldás.

Összegészében már most is jó szórakozás a Titan Quest II. Az ókori görög mitológiai setting egyszerre üdítő és edukatív, a helyszínek ha ugyan szűkösebbek is, de jóval aprólékosabban kidolgozottak, az alapok pedig sugározzák magukból az előd tiszteletét. A fő szál mellett számos, olykor eldugott mellékküldetés is akad, amelyek akár kisebb boss fightokban is kulminálódhatnak. A build építés nem egy eszetlen hajsza a damage nyomában, a kísérletezés ajánlott és támogatott. Az ígéretek szerint mikrotranzakcióktól teljesen mentes lesz, a multiplayer pedig négy játékost bír majd el. Elsősorban egy újrajátszható kampányra, egyjátékos módra (amiből van self-found, azaz offline és hardcore is) fókuszáló, klasszikus akció RPG a középsúlyú kategóriában. Az első rész, de még a műfaj kedvelőinek is jó eséllyel kötelező darab lesz, amibe a költséghatékonyság szellemében már most érdemes benevezni. Csak az árát kell máshogy megfizetni, ami még bő egy év feszítő várakozás.

PLATFORM PC | KIADÓ THQ Nordic | FEJLESZTŐ Grimlore Games | MEGJELENÉS 2025. augusztus 1. (Early Access), 2026. vége (1.0) | ÁR 30-50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

10 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

12 órája
104

Heti megjelenések

16 órája
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

1 napja
6

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

2 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

3 napja
32

Twinkleby

4 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

4 napja
2

The Berlin Apartment

5 napja
6

Pieces of the Past

5 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

5 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

6 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

6 napja
7

Heti megjelenések

7 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

9 napja
3

Kirby Air Riders

2025.11.28.
8