A videojátékos szuperprodukciók masszív, halivúdi filmek költségvetését megszégyenítő büdzsével dolgoznak - ez eddig sem volt titok.
Az Eidos Montreal főnöke beszélgetett a GamesIndustry-val, ahol elárulták, hogy az új Shadow of the Tomb Raider játék 75-100 millió Dollárba fog fájni a készítőknek, 35 extra milliót költve a promócióra. Ezzel így 135 misibe fáj az Eidosnak Lara rebootjának harmadik epizódja. /Ehh, ezt az utolsó gondolatot leírni is fájdalmas.../
Összehasonlításképpen felsorolnak néhány más játékhoz tartozó fejlesztési nagyságrendet is.
Egy COD játék kb. néhányszor 10 millióba kerül, de százmilliós nagyságrendbe tartozik a marketingköltség. A GTA5 körülbelül 265 millióba került összesen. A Destiny első részénél körülbelül 500 millió csorgott el - bár ebbe már minden apró költséget összeadott Kotick az akkori vonatkozó nyilatkozatban.
A Shadow of the Tomb Raider 2015 óta készül, majd 500 fős fejlesztőcsapattal.