playmore2008.05.11. 22:43

1250G - Stranglehold

Hongkong-i történetek, avagy Max Payne keletre megy.

Ki ez a srác?

Imádom a hongkongi akciófilmeket. Egyszerűen nem tudom megunni őket, pedig milyen klisések! Jönnek a gonosz maffiózók (bocsánat triádok vagy jakuzák) és megölik a főhős családját / kutyáját / legjobb barátját és kész a baj. A főhős meg szomorúan néz, aztán éktelen haragra gerjed és kiirt mindenkit a létező összes harcművészeti elem és jónéhány lőfegyver kíséretében. Persze közben jön a nő! A nő! Néha megy. Mármint el, mert őt ölik meg. De akkor jön másik helyette. Errefelé nem igazán tart nagy érdeklődésre számot a klasszikus hongkongi "szabályok" szerint felépített, hatalmas teátrális sértésekkel tarkított keleti művészmozi élmény, de szerencsére a szakma mestereit ez nem tartja vissza az újabb kiváló alkotások elkészítésétől. Legutóbbi hatalmas élmény az itthon Szigorúan Piszkos Ügyek címen futott kisebbfajta eposz volt, ami persze nulla érdeklődés keltésével futott (aztán mikor Scorsese leforgatta az ánglius verziót Tégla címmel akkor persze mindenki dobta magát hanyatt, mekkora sztori és jöttek az Oscarok meg Golden-globeok az eredeti forgatókönyvre lol). Lényeg a lényeg: a most szóba kerülő Stranglehold, a műfaj egyik koronázatlan királyának John Woo-nak az édes gyermeke tehát joggal várható el, hogy kiemelkedjen az átlag posványból. Woo uraság pedig nem kisebbre vállalkozott mint, hogy az 1992-es klasszikusát a Hard-Boiledet (itthon a Fegyverek Istene címen jött be) fogja játékos formába átönteni.

Keményre Főzve

A program lényegében a film folytatása és célja a Woo-féle "autentikus hongkongi lövöldözés" megvalósítása a Max Payne féle alapokra építkezve (vagy lopva, kinek mi tetszik). Aki egy kő alatt élt volna: a játékban adott egy nézd-a-hátam karakter akivel el kell jutni a pálya végéig. Igen ám, de ebben egy kisebb hadseregnyi rosszfiú próbál megakadályozni és mintha ez nem lenne elég minden szoba kijárata olyan biztonsági rendszerrel van felvértezve, hogy csak akkor nyílik ki, ha mindenki meghalt a környéken, rajtunk kívül. Ezért hát kapunk egy tucat gyilkoló eszközt, ugyanis ököllel nagyon sokáig tart valakit megölni. Sajnos valószínűleg még így is elbuknánk, mert hát az élet kegyetlen, de a túlerő még inkább ezért hősünk minél többet öl annál több mátrixos mozdulatot kap amivel be tudja lassítani az időt, ahol ő kényelmesen tud célozni és lövöldözni míg az ellenfelek csak bambulni.

Ezek lennének az MP-féle alapok erre pakolták ár a nowgen újdonságokat, miszerint az egész terep rombolható (jó-jó csak a rombolhatónak jelölt tárgyak, de még így is fényévekkel több minden mint más játékokban), gyakorlatilag bármelyik szoba teljes berendezése lenullázható kezdve a virágcseréptől az asztalokon át, a betonpillérekig. Főhősünk emellett a gyilkolással növeli a Tequila csíkját is, ami megfelelő töltöttség esetén tömegpusztító fegyverré teszi őt pár másodperc erejéig. Ezekre rádobták a becsúszásokat, vetődéseket, siklásokat és felfutásokat (gyakorlatilag minden szilárd tereptárgyon tudunk valamilyen mátrix mozdulatot csinálni) és a Havok motort, ami arról gondoskodik, hogy ha kilövünk valamit, az a fizikának megfelelően ápolja le a környezetét (ellenfeleket is).

Gyilkosok Gyilkosa

Milyen ez a valóságban? Elindulunk a pályán, beérünk egy szobába ahol mészárolunk, szétkapjuk a berendezést és megyünk tovább. A készítők nem spóroltak az Unreal 3 és a Havok nyújtotta lehetőségekkel, egy-egy durvább tűzharc után meredeken szétszedett helyszíneket hagyunk magunk után (de a hullák mind elmászkálnak, ejnye), a robbanások a zuhanások mind-mind nagyon jól néznek ki, a játék rettentő gyors és a grafika is magas szintű (nem tudom miért engem leginkább a Shenmue II-re emlékeztet a stílusa), lényegében az egész pálya egy játszótér, amin ellenfelek is vannak. Gondolkodni nem kell egy pillanatig sem (ok-ok egyetlen helyen kell alapszinten, ott el is akadtam totálisan, lol), csak megyünk és darálunk. Ennek megfelelően a játék rövid, gyakorlatilag pár óra alatt kivihető casual fokozaton és a további szintek sem sokkal dobják meg ezt az időt (kivétel a legnehezebb offkorsz), de mivel az MP is iszonyat rövid volt, ráadásul ma már ez a trend, ezt nem lehet hibának felróni. A fegyverek a szokásosak. A Tequila mozdulatok jók, de gyakorlatilag a meglévő négyből csak három használható (a leglátványosabb drága és használhatatlan) és a játék nagy részében (normál fokozaton) úgyis csak kettőt érdemes erőltetni.

Golyózápor

A szavatosságot kitolandó egy online többjátékos szekció is bekerült a játékba. Alapvetően jó dolgokat találunk amikor elsőre betévedünk, sok választható karakter, rombolható pályák, ranked és player, (team) deathmatch, leaderboard, DLC. Az első komoly arculcsapás a szokásos "névtelen" X360-as játékok átka: már nem játsza senki. A másik az, hogy bár a pályák a single részből lettek átemelve (és ennek megfelelően rombolhatóak), szinte zsebkendőnyi méretűek ami nem igazán hagy semmilyen esélyt bármilyen taktikázásra. Osztott képernyő nincs, ha fellépünk egy szerverre (menet közben nem lehet belépni) akkor két (érthetetlen) több perces töltést kell kivárnunk MINDEN meccs közt. A leaderboard ugyan üzemel, de semmi haszna. Az online rész egyetlen bosszantó értelme a hozzátartozó achievementek boostolása. Például minden pályán kell 10 meccset hostolnunk ami barátok nélkül a lehetetlent súrolja. Van egy 7 pályás DLC pakk ami plusz 250 pontot tartalmaz, nevetségesen könnyű AC-kel - világos, hogy a pofátlan készítők csak az 1,200 MS pontos (!!!) árát akarták a pontgyűjtökről legombolni. Szóval megvettem...

Összegzés: A játékpaletta üdítő színfoltja a Stranglehold, bár már kitalált alapokra építkezik mégis tudott eleget hozzátenni ahhoz, hogy ezt megbocsássuk. A hangulat nagyon ott van a szeren, bár aki nem rajong a hongkongi akciófilmekért azt nem fogja lekötni. Maga a műfaj korláta, hogy rövid és maximum egy-két alkalommal végigjátszós (amin a multiplayer sem segít), de ha ez nem zavar akkor ajánlott darab.

A besorolási rendszerről: Ismét egy remélhetőleg hasznos újítással jelentkezem. Az értékelés végén ezután négy fő kategóriába fogom sorolni az achievementeket: casual, közepes, nehéz és lehetetlen. Így mindenki láthatja, mire számíthat gamerpontok terén, ha beszerzi a játékot. A besorolás még kissé képlékeny, de jelenleg az alábbiként alakul.

casual: A legkönnyebb achievementek, megszerzésükhöz lényegében elég ha egyszer végigjátsszuk a játékot (akár legkönnyebb fokozaton), vagy szimplán csak megnyílnak egy-egy mozdulat vagy gombkombináció esetén. Ide tartoznak még az egyszerűbb "halmozós" AC-k is például ölj meg 5-10 embert olyan módon amit előreláthatólag az ember több tucat alkalommal is végre fog hajtani önkéntelenül is.

közepes: Hasonlóak a casual-hoz azzal a különbséggel, hogy teljesítésükhöz nem elég egy végigjátszás (legalább 2-3) vagy konkrétan el kell olvasni egy achievement leírását, mert magunktól soha az életben nem próbálnánk meg azt a dolgot amire kér (magyarul végig lehet vinni a játékot anélkül is).

nehéz: Itt hirtelen ugrással bekerülünk a fárasztóan hosszú (ölj meg online 1000 ellenfelet, érd el az elit rangot), a bosszantóan nehéz (vidd végig a játékot halál nélkül) és a segítőpartner nélkül közel "lehetetlen" (csinálj a senkinek nem meglévő letölthető pályákon valamit) feladatok közé. A komolyabb online AC-k szinte mind ide kerülnek, lévén egy játékot legtöbb esetben kiismer az ember pár hónap után (bizonyos reakciók ugyanazt a választ váltják ki a gépből akármilyen jó is az M.I.), de az online hadszíntéren semmi sincs kőbe vésve, bármikor elbukhatunk abszolút nyert helyzetből is.

lehetetlen: Megérkeztünk a programozók legbetegebb agyszüleményéhez, a borzasztó és iszonyatos szenvedésekkel és sírással teli kis sarokba, ahol semmi sem sikerül és minden elképzelhetetlen megtörténik. Ezek azok az achievementek, amik neked átlagjátékosnak sohasem lesznek nyílnak meg és örökké csak azt a hatalmas lakatot fogod látni a helyükön. Ha véletlenül meg is szerzed valahogy őket, akkor is éveket öregedsz. Részvétem.

John Woo presents Stranglehold

(55 achievement / 1250 gamerscore)

Casual achievementek (250G)


Hong Kong Marketplace Completed (10G), Tai O Completed (10G), The Mega Restaurant Completed (15G), Zakarov's Penthouse Completed (15G), Chicago History Museum Completed (20G), Slums of Kowloon Completed (20G), Wong's Estate Completed (25G), Game Completed - Casual (40G), Paleontologist (10G), Master of Precision Aim (25G), Untouchable (10G), The Killer (10G), Chow Would Be Proud (15G), Massive D (20G), Meet John Woo (5G);

Közepes achievementek (435G)


Game Completed - Normal (50G), I Don't Know How to Play Those (20G), Stay Dry (10G), Master of Barrage (25G), Master of Spin Attack (25G), Barrage Specialist (10G), Old School (25G), Deadly World (25G), Rolling Death (25G), Death by Swing (25G), Origami Master (35G), Nobody Has That Much Style... (60G), Freedom! (10G), It's All Mine... (30G), Testikill (40G), Diplomatic Immunity (20G);

Nehéz achievementek (565G)


Game Completed - Hard (60G), Game Completed - Hard Boiled (70G), Ruthless (30G), Tea Party (15G), Jurassic Battle (15G), Mega Jackpot (15G), Lounge Lizard (15G), Geronimo! (15G), Sea Food (15G), Movin' on Up (15G), One Gun To Rule Them All (10G), Killing Spree (20G), Bullet Ballet (20G), Winner Takes All (20G), Hardboiled Killer (20G), Be the Master (20G), Bulletproof (40G), God of Guns (40G), Boomtown (20G), Having a Blast (20G), Asplosion (20G), Castaway (20G), Death from Above (20G), Fisticuffs (10G);


Retail 100%: Assassin's Creed, Call of Duty 2, Call of Duty 4: Modern Warfare, John Woo presents Stranglehold, Enchanted Arms, Need for Speed Most Wanted, Splinter Cell Double Agent; (7)

Arcade 100%: 3D Ultra Minigolf, Carcassone, DOOM, Prince of Persia Classic, UNO, Worms; (6)

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==