Csíííz!
A Snapshot a Retro Affect nevű kis indie csapat videojátéka, ami asztali gépekre jelent meg még 2012-ben. Konzolos port nem létezik, ami a játék alapmechanikája okán érthető, noha a kontrolleres irányítás lehetősége is adott.
Főhősünk egy robot, aki az alvó módból felébredve indul el felfedezni a világot. Különleges képessége a fényképezés, amivel a pályák egyes objektumait tüntethetjük el egy kattintással, majd illeszthetjük be egy másikkal máshova. Egy időben három fényképet tárolhatunk, és az elhelyezéskor forgathatjuk is őket, de előnézetet is kérhetünk. Összesen 4 világ 10 helyszínét járhatjuk be, minden egyes helyszínen 3-3 pályát, ami kiválóan ellentételezi az egyes mapok relatív rövidségét.
A Snapshot egyik fő erőssége a változatosság, mivel szinte minden egyes pálya-trió esetében kapunk egy-egy új játékelemet. Emiatt az első helyszín általában egy gyakorló level, a másik kettő már nehezebb. A szavatosságot külön kitolandó a sima teljesítés mellett fölszedhetjük a pálya összes csillagát (ezek amúgy az életünket is visszatöltik), illetve megkereshetjük és lefényképezhetjük a rejtett tárgyat is. Utóbbiak általában hosszabb időt és több gondolkodást kívánnak meg a sima teljesítésnél, de az extra plecsnik miatt megérik a fáradságot.
Sőt, az igazán maximalisták megpróbálkozhatnak a megadott szintidők alatt teljesíteni az egyes pályákat. Mivel egy Kyle Pulver játékról beszélünk, ezért aki erre akar hajtani, az jobb ha felköti a gatyáját.
Pro:
szép grafika;
az alapötlet és a pályák változatossága;
a sok helyszín miatt kellően hosszú;
a rejtett tárgyak minden pályán;
jó muzsikák;
az átvezetők;
Kontra:
steril design;
közepes hangulat;
kiforratlan, merev irányítás;
egyszerű felépítése ellenére sokat tölt;
gyenge hangok;
(csak nálam?) időnként kifagy;
Kikek ajánlható?Akik szeretik a gondolkodtató platformjátékokat.