Csillagközi invázió
A Space Pirates and Zombies a kanadai MinMax Games űrstratégiája 2011-ből. A kétszemélyes fejlesztőcsapat a játék elején egy üzenettel köszöni meg a játékosnak, hogy megvásárolta az alkotásukat.
Az egykori galaktikus birodalom évekkel ezelőtt felbomlott, a helyi civilek és az UTA nevű rendfenntartó erő egységei szétszóródva, egy-egy naprendszeren belül vívják a saját kis lokális háborújukat. Ebben az alaphelyzetben indul útjára a Földről a Clockwork nevű anyahajó, hogy felkutassa a galaxis közepén található, legendás rez lelőhelyet, amely ásvány elengedhetetlen a modern űrtechnológiához. A történet további részleteit nem akarom lelőni, annyira azonban föllebbenteném a fátylat, hogy a címben is szereplő zombik valahol a játékidő felénél jelennek meg.
A SPAZ egy valós idejű űrstratégia, amiben a harcok során a flottánkból egy gépet kiválasztva vehetünk részt a csatákban. Bár van taktikai térkép, viszont a nem általunk irányított egységeknek nem adhatunk külön utasításokat. Amikor nem harcolunk, akkor elmerülhetünk a program komplex űrhajó fejlesztési rendszerében, illetve minimális szintű diplomácia is szerepet kapott. A fejlődést küldetések teljesítésével tudjuk előre görgetni, itt a sztori missziók és a repetitív feladatok mellett egyszeri, többnyire humoros történettel rendelkező mellékküldetéseket is fölvehetünk.
A SPAZ tipikusan az a játék, ami hosszú időre beszippantja a játékost. Én is többször azon kaptam magam, hogy már órák óta nyomom, pedig eredetileg csupán 15-20 percre akartam leülni elé.
Pro:
hangulatos;
igényes 2D grafika;
a fejlődési rendszer;
random generált galaxis;
komplex techtree és űrhajóépítés;
hosszú órákra beszippantja a játékost;
a történet és a a humor;
a hangeffektek;
a tutorial;
mindezt két ember hozta össze?!
Kontra:
sokat kell grindolni;
repetitív mellékküldetések;
a taktikai rész lehetett volna mélyebb;
semmire se jó tanácsadók;
a narrátor;
Kiknek ajánlható?Űrstratégáknak mindenképpen!