[4] VM (offline)

Ő egy 35 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

2105 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 4267 kreditet gyűjtött

2017 november
16:27 20 éves a Final Fantasy VII
Történelmi visszatekintő
1997. november 14-én, kereken 20 évvel ezelőtt, ezen a napon jelent meg Európában a Final Fantasy VII. Életem egyik meghatározó és legjobb játéka. Mit jelent ma nekem a FFVII? Talán a maradandó WTF pillanatok játékát. Ez alkalomra összegyűjtöttem néhányat számomra felejthetetlen epizódot, amire még húsz év távlatából is borzongatóan katartikus visszagondolni.

Emlékszel, amikor először kijutottál Midgarból? Már vagy tíz órája játszottál, szuper kalandokat éltél át, motoroztál is egy jót, amikor kiderült, hogy csupán egyetlen városban jártál, és most kint vagy a világtérképen, mehetsz isten hírével! Mekkora méretű játék lesz ez, te jó ég!

Aztán jött a következő, nem is olyan sokára, amikor összefutottál a Midgar Zolommal. Másodpercek alatt elintézett, majd amikor sikerült egy Chocobóval átkelni, jöttél rá ara, hogy ez a Sephiroth nevű csávót oké, hogy üldözzük, de mi lesz, ha utolérjük, hisz most húzta karóba az elpusztíthatatlannak vélt ellenfelünk fejét.

Apropó Sephiroth! Talán minden idők legjobb FF és JRPG főgonosza. Fergeteges élmény volt végig élni vele azokat a perceket, amikor rájön a saját múltjára. Az első szereplő a JRPG történetben, akivel tökéletesen együtt tudtam érezni.

De a maradjunk a pillanatoknál. Mit éltél át, amikor észrevetted, hogy Yuffie elrabolta a materiáidat? És ami ezután jött! Legjobb rész az egész játékban, hogy a Turks-ökkel össze kellett fognod. A FFVII dolgozott a legjobb karakter gárdával (Vincent, Red XIII, Hojo és még sorolhatnám), ahol az öltönyös csapat humorával és stílusával is kiemelkedő volt.

Kikerülhetetlenül meg kell említeni Aeris halálát, amit nekem ugyan az akkori főnököm elspoilerezett, de ennek ellenére is ütött és onnan úgy játszottam, hogy ezt valahogy majd biztosan vissza lehet csinálni. Aztán jött a döbbenet, hogy nem!

A drámai pillanatok mellet ott volt a humor, mint például Don Corneonál, amikor nőnek kellett öltözni. És hát a FFVII az egyetlen játék, ahol földöntúli örömöt éreztem, hogy a három lány után egy szakállas néger csávót is sikerült elvinnem randevúra.

A hangulat, istenem, az fantasztikus hangulat! Gondolj csak a meteor feltűnésére, és Cloud eltűnésére. Világvége érzés, ahol átéled, hogy minden reménytelen és kiáltástalan. Vagy amikor rájössz, hogy Cloud csak egy klón, aki lehet, hogy nem is létezett soha, személyisége, identitása lopott, és minden, amit addig hittél a történetről és a játékról hazugság volt. Hogy aztán újabb fordulattal, kiderüljön, hogy egy egyszerű kék egyenruhás Shinra katona voltál, egy apró tégla a rendszerben.

Elképesztő volt az is, amikor a víz alatt úszkáltál, és egyszer csak megpillantottad a nagy zöld szörnyet. Menjünk neki, jó buli lesz, hogy aztán 30 másodperccel később bámuld a Game Over képernyőt. Emerald Weapon, így szeretlek! Én minden egyes erősnek vélt piros és zöld materia megszerzésénél neki mentem, mind hiába. Majd lefordultam a székről mikor kiderült, hogy 1 millió HP-ja van, aztán kiderült, hogy van nála egy még erősebb ellenfél, a Ruby...

És ha már Weapon-ök! Junon ostroma, a zenével, aztán a Sapphire Weapon fejbe lövése a hatalmas ágyúval felejthetetlen maradt, azt a jelenetet bármikor szívesen végignézem.

Az apró zöld színű szörny egy késsel és egy lámpással a kezében megvan? Neked is akkurátusan egyesével felszámolta a csapatodat? Pedig azt hittem, gyorsan ledarálom, de csak közeledett az embereim felé, és szépen ledöfte őket.

Mit éreztél, amikor végre kitenyésztetted az arany Chocobot? És mit gondoltál, amikor rájöttél arra a rengeteg titokra és apróságra, amivel tele volt a játék! Még manapság is felnézek a youtubra és találok dolgokat, amiket nem tudtam, pedig nyúztam rengeteget akkor. A harci és materia rendszer mélysége és ötletessége talán a FF széria csúcsát képviseli.

A harcok közül a kedvencem a Sephiroth-tal vívott utolsó küzdelem. Soha nem hallottam annyira inspiráló és fantasztikus zenét, mint ott. Persze amikor elsütötte a Super Nova támadását, végignézve a Naprendszer megsemmisülését (az FFVII ezek szerint egy párhuzamos Földön játszódik?) akkor tele lett a gatyám. Főleg, amikor az összes emberem béka lett, és elkezdett irányíthatatlanul forogni.

És hát zenék! Belinkelhetnék ide ezer számot, de minek. Ha akkor ott voltál elég annyit mondanom, hogy Cosmo Canyon, One Winged Angel, Turks Theme, Rufus Welcoming Ceremony és még sorolhatnám.

Lehet, hogy ez a kis áttekintés darabos és csapongó, de így hirtelen csak úgy leírtam, ami eszembe jutott a FFVII-tel kapcsolatban. Ez egy fantasztikus alkotás, nálam a FF széria csúcspontja, amit soha még csak megközelítenie sem sikerült egyetlen résznek sem.

Neked mi volt a kedvenc pillanatod, amire a mai napig szívesen gondolsz vissza?
33 komment

[4] VM
tegnap 19:47 #33
Válasz Necroman Mk2 (#32) üzenetére
Nem érdemes azokat választani. Kezd a 7-tel vagy esetleg a 6-tal, a sorozat két legjobb epizódjával. Ha egyszer elkezded, tuti nem tudod majd abbahagyni!
tegnapelőtt 21:43 #32
Válasz Fórumozó (#31) üzenetére
Hát a HowLongToBeat alapján hiába csökkent le a játékidő 30-40-ről 20 órára, az nekem még mindig hosszú. Játszanék én persze többet, de monitornézős munka mellett nem nagyon van az embernek kedve a szabad idejében is állandóan azt bámulni.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[37] Fórumozó
nov 20., hétfő 15:39 #31
Válasz Necroman Mk2 (#30) üzenetére
A régiek azok, az újak (a 13 óta) jelentősen rövidebbek.
PICKLE RIIIICK
nov 16., csütörtök 19:35 #30
Eddig kimaradt nekem minden FF játék, de egyszer már pótolnom kéne őket. Csak ne lennének ilyen hosszúak...
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[4] VM
nov 16., csütörtök 10:46 #29
Válasz sir daniel (#17) üzenetére
Én is gondolkodom a megvásárlásán. Az FF8 a kevés játékok egyike, ami lemezesen nem indul PS3-mon.
[4] VM
nov 15., szerda 18:56 #28
Válasz Rick Dangerous (#24) üzenetére
Egy olvasótól sikerült megszerezni az FFVIII full japán verziójának első CD-jét, az alapján írtam azt a szösszenetet. Egy kukkot nem értettem belőle, de szépen behúzott. A VIII nagyon jó volt, de valahogy végig volt egy csalódottság érzésem, vagyis inkább hiányzott a katarzis, amit a héttel sokszor átéltem. Egy WTF érzésem volt, amikor Edea beállt a csapatba. De végén, hogy nem lehetett visszamenni a városokba, idegesítő baromság volt.
[4] VM
nov 15., szerda 18:51 #27
Válasz Fórumozó (#22) üzenetére
Nálam a játék összekapcsolódott egy meghatározó eseménnyel. 1997 novemberében (vagy októberében) jártam először az 576 szerkesztőségében, és ott láttam először a játékot (fekete fehérben, Aeris halálát). Néhány héttel később már vittem is a két próbacikkemet, aztán decemberben pedig már írtam is az első megjelent cikket. Nem gondoltam volna, hogy még húsz évvel később is ez lesz a legkedvesebb hobbim.
[13] MagicT
nov 15., szerda 17:24 #26
A világ legjobb játéka a FFVII!
Kb. A nagygépes Zeldakal fej - fej mellett..
Többször végéig játszatottam az elmúlt 20 év alatt..
A későbbi részek már nem tudták hozni ugyanazt az élményt, a8 még nagyjából tetszett, a 9 már félbe is maradt..
---
Elvileg az Emerald Weapon nehezebb ellenfél mint a Ruby..
Mert a Ruby lefagyasztható a Hades matériával, a jutalmak értük is ebben a sorrendbe jönnek ki logikailag..
-
Kalm ba a kinyithatatlan láda egy törölt mellék küldetés része lett vna..
kapcsolat: magasvaritamas@freemail.hu
nov 15., szerda 16:06 #25
Válasz alf22 (#23) üzenetére
Pont igy vagyok vele en is. Nemreg jatszogattam kicsit SNES meg PS1 jatekokkal PC emulatoron, raadasul TV-n, SNES-stilusu USB kontrollerrel, de kozel sem adtak azt a feelinget, mint korabban az eredeti konzolokon.
I'm gonna kill you
nov 15., szerda 16:02 #24
Válasz Fórumozó (#22) üzenetére
Az a FFVIII-elozetes a, Parasite Eve-cimlapos szamban! Miki igazan felizgatta a kedelyeinket, azt hiszem ezt sokunk neveben mondhatom. Meg azok a gyonyoru screenshotok korben! Alig gyoztem kivarni az ev veget - de aztan kisse csalodtam: jo jatek, erdekes sztori (foleg ahogy a vegere kiderulnek dolgok es osszeall a kep), elkepeszto mit kihoztak a kis PS-bol vizualisan, de a VII-hez nem tudott felerni nalam, sot, osszessegeben max az 5. helyre tennem a szemelyes FF-rangsoromban.
I'm gonna kill you
[26] alf22
nov 15., szerda 13:28 #23
Nem tudom ki hogy van vele,de nekem ezek a jatekok csak akkori felallasban mukodnek: regi gep,joy...talán az sdtv kihagyhato.
Ps3-on is elinditottam colynt,crash bandicootot de nem adta vissza az erzest. Visszakertem a ps1et es mindjart mas volt a helyzet.
[37] Fórumozó
nov 15., szerda 11:06 #22
Egyik első játékom volt PS-re még 11 évesen, sokat szótáraztam a párbeszédek miatt. Volt egy trailer a PS demó discen, az alapján érdekelt nagyon.
Mivel még elég amatőr voltam JRPG szinten, nem tudtam, hogy mit csináljak pontosan és hogyan (tápolni, ne csak a kedvenceimet fejlesszem, stb) így akkor elakadtam az első CD végén, a "falas kígyó" bossnál a Temple of Ancient-ben.
Aztán eddigre már rá voltam izgulva teljesen az FFVIII-ra az 576 májusi egyoldalas bemutatója alapján, szóval amint azt meg tudtam venni év végén, abban merültem el. Utána visszatértem a VII-hez, és sikerült is végig vinnem, de nekem messze nem adott végül akkora játékélményt, mint a 8. Nekem nem jött be az, hogy Cloud csak egy béndzsó amnéziás kissrác volt, aki nem is volt főszereplő igazán.
PICKLE RIIIICK
[25] shearer
nov 15., szerda 10:47 #21
Kb egy éve (lehet kicsit kevesebb) vittem végig újra, és igazából ha eltekintünk a grafikától (mondjuk annyira az sem vészes, a hátterek szenzációsak), akkor simán megállja még ma is a helyét. Mondjuk ebben biztosan közrejátszik, hogy a PS4 verzióban lehet időt gyorsítani, meg kikapcsolni a random csatákat.
Valóban: egyes elemeiben más FF-ek lehettek jobbak, de talán ebben állt össze minden és hangulatilag ez volt a legerősebb. Nem ez volt az első FF amivel játszottam (hanem a nyolc), és talán az FF6-ot kicsit jobban szeretem, de hihetetlenül nagy kedvenc ez a rész, az egyik legkedvesebb játékélményem, újra és újra az elmúlt ~20 évben.
Kimentek a tankok, bejöttek a bankok.
[69] zaz
nov 15., szerda 9:48 #20
Kristálytisztán emlékszem az első találkozásra,ami nem is a teljes játék volt hanem annak a demója!
Egy jó barátom a nyár közepén megjelent az akkor éppen futó pcs magazin CD mellékletével,hogy ezt meg kell néznünk mert van rajta valami fantasy ,amire azt mondják ,hogy jó játék lesz! Telepítettük,elkezdtük.Valami kis stilizált szőke gyerekkel rohangáltunk...ennyi? Kérdeztük,majd a következő lépésnél a képernyő elmosódott és HARC! Na itt már kitágult a pupillánk,majd egy óvatlan pillanatban a SUMMON menüpontra kattintottunk! És megjelent Ifrit,mi pedig a látottak hatására olyan eufórikus jó értelembe vett röhögésben törtünk ki,hogy bejött a muterom és azt kérdezte mi a baj? Mire én: semmi baj muter! Csodát láttunk és örülünk!
A többi már történelem!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[4] VM
nov 15., szerda 9:25 #19
Válasz Hwopapa (#18) üzenetére
Akkoriban csak csak egy kritikára emlékszem (ami picit talán jogos is volt), főleg a PC-sektől: "mik ezek a kalapácskezű bábu karakterek, ennél én jobbat programozok..." Hosszasan vitatkoztam velük, hogy adjanak neki esélyt, jó lesz.
[22] Hwopapa
nov 15., szerda 8:38 #18
Így 20 év távlatából bele lehet kötni mindenbe ami a játékkal kapcsolatos, de 1997-ben kötve hiszem, hogy a tátott szájakon kívül mást is lehetett hallani...

Minden tetszett benne, örök emlék marad
PSN ID: Snake.aZ.eKe
nov 15., szerda 8:19 #17
Válasz VM (#16) üzenetére
Én se éreztem olyan vészesnek a random csatákat, ff8ban sokkal sűrűbbnek tűntek. Nemrég vettem meg fél áron a ps4-es változatot, ha lenyomjuk egyszerre játék közben az L3+R3-at kikapcsolja a random harcot. Ha simán az L3-at felgyorsít mindent a háromszorosára, ha az R3-at akkor HP+ limit break töltés. Most érdemes kipróbálnia mindenkinek! A csata gyorsítását én is használom, nagyon baba.
PSN ID: sirdaniel20
[4] VM
nov 15., szerda 7:02 #16
Válasz alf22 (#12) üzenetére
Erre volt jó az Enemy Away materia, amit ha fejlesztettél, akkor 87,5%-kal is csökkenthető volt a random összecsapások száma (sőt ha több is volt belőle, akkor még jobban). De egyébként engem az FFVII-ben a random annyira soha nem zavart.
[35] Fieldtom
nov 14., kedd 23:02 #15
Fantasztikus játék. És az első JRPG élményem. Annyira letaglózott, amikor először láttam Józsi barátomnál - Jászberény talán legnagyobb Final Fantasy szakértője és rajongója volt -, hogy aznap este ,hazafelé sétálva, majd az ágyban fekve álmatlanul, órákon keresztül nem tudtam levakarni a mosolyt az arcomról. Hetekig jártam oda és néztem, ahogy játszik, közben csak beszélgettünk a játékról, a matériákról, a szereplőkről...
Aztán persze nekem is meglett, de sajnos a legvégéig nem jutottam el. A VIII most is itt figyel a polcon, valamikor újra megveszem ezt is és végigjátszom. Nyugodtan, komótosan. Lehet, hogy Józsit is áthívom.
Tegnap is ma feküdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[6] Nyarlako
nov 14., kedd 22:11 #14
Válasz Rick Dangerous (#13) üzenetére
A végtelenségig is mehetett az hogy kettöt lépsz és random harc amiben semmi kihívás vagy érdekes, onnantól fogva az egész csak matek meg számok, grind.
Mondjuk minijátékok terén jópofa volt, a másik meg amit még utáltam mikor kint vagy a világtérképen és na most hova a jó bánatos francba kell menni? Mindez az internet elött, ma már könnyü megoldást találni ha elakadsz.
Steam id.: Nyarlako
nov 14., kedd 21:47 #13
Válasz Nyarlako (#10) üzenetére
Random - nem random, igy is - ugy is le kellett verned az osszes ellent, maskulonben nem fejlodtel eleget.

A Chrono Trigger harcrendszere valoban parades, baromi jo kis kombokat lehetett benne osszehozni - imadtam azt a jatekot is (pedig PS1-en jatszottam, csigalassu toltesi idokkel, de vegignyomtam igy is )
I'm gonna kill you
[26] alf22
nov 14., kedd 21:29 #12
Baromira untam a sok random harcot. Kettot leptem es mar harc.
Varom a remaket,de csak mert tuti atalakul ez a resze.
[4] VM
nov 14., kedd 21:22 #11
Válasz Nyarlako (#10) üzenetére
A jó öreg Chrono! Azért az ne felejts el, hogy az is ATB rendszerrel működött, mint a FF7. De random harcok tényleg nem voltak. A sztorija pedig az egyik legjobb a világon.
[6] Nyarlako
nov 14., kedd 21:18 #10
Annak idején kitoltam, de szerintem a világ leginkább túlértékelt játéka amit rózsaszín nosztalgia napszemüveggel néznek sokan. A történet semmi extra, a random csaták feleslegesen és idegesítöen nyújtják a játékidöt.
Minden szempontból rosszul öregedett, és elötte már a Chrono triggerben is sokkal jobb jrpg harcrendszert csináltak, az FF nem tudott nagyon sokáig megszabadulni ettöl a már 97ben is rég elavult random encounter megoldástól.
Steam id.: Nyarlako
[4] VM
nov 14., kedd 21:17 #9
Válasz Rick Dangerous (#7) üzenetére
Egyes elemeiben több rész is jobb volt a hetesnél, de az összhatás valahogy ott volt a legjobb. A hét után mindet végigjátszottam, de egyik se tudta hozni azt az érzést, amit a hét. Valami mindig hiányzott. Vagy a sztori, vagy a karakterek (a hét után hova lettek a titkos karakterek?), vagy a titkok mennyisége, vagy a harci rendszer nem jött annyira be. Pedig pld. a hatos nagyon erős volt, kész csoda, hogy az egy 16 bites gépre készült, ott tényleg azt éreztem, hogyha előbb ismerem a hetesnél akkor az lenne a kedvencem, de nem így alakult. A 10 meg az utolsó FF élmény volt, és mai napig szívesen gondolok vissza rá.
[4] VM
nov 14., kedd 21:12 #8
Válasz keviny (#4) üzenetére
Tökéletes összefoglaló!
nov 14., kedd 21:10 #7
Hogy egy kicsit vitatkozzak is: a harcrendszer szerintem toronymagasan a X-ben volt a legjobb, a VI szisztemajat pedig a valtozatossaga miatt tartom jobbnak.
I'm gonna kill you
nov 14., kedd 21:04 #6
Bar nekem "csak" a harmadik kedvenc FF reszem a VI es a X utan, de a legnagyobb hatasu jatek szamomra, amivel valaha jatszottam. Talan azert is, mert ez volt az elso JRPG-m.

Annak ellenere, hogy volt SNES-em, amit ma ugye a boseges es minosegi JRPG kinalatarol is ismerunk, nekem az FF VII-ig halvany segedfogalmam sem volt, hogy ez a stilus egyaltalan letezik. ( a Zeldaval jatszottam ugyan SNES-en, de az azert nem egeszen JRPG)

A mai napig elenken elnek bennem a jtekkal toltott hosszu orak emlekei. Egyik amulatbol estem a masikba, elkepesztoen magaval ragadott a tortenet, a szomorkas hangulat, az egesz vilag, teljesen a szivemhez nottek a karakterek es amennyire szerettem oket, legalabb annyira gyuloltem a Shinrat - es igen, Sephirot-t, barmit is tett, mar nem tudtam annyira utalni.

Szemely szerint nekem evekig a JRPG jatekok voltak a kedvenceim, megszamlalhatatlan orat toltottem veluk onfeledten, de ha nincs az FF VII, nincs az 576 Konzol es nincsenek Veres Miki hangulatos jatekbemutatoi, ez egeszen biztosan nem igy lett volna!
I'm gonna kill you
[4] VM
nov 14., kedd 21:03 #5
Válasz Lonewolf (#3) üzenetére
Újítsák csak meg, nekünk örökre megmarad a régi változat! Annál jobb úgy se lesz.
[61] keviny
nov 14., kedd 20:56 #4
Köszönöm, hogy megírtad ezt a posztot. Ez a játék a Csoda, nincs kedvenc pillanatom, az egész játék egy Nagy Kedvenc Pillanat.
all my friends are skeletons
[20] Lonewolf
nov 14., kedd 19:34 #3
Rengeteg kiemelkedő pillanata volt, de az hogy Aeris meghalt, hozzá hasonló lesújtó pillanatot mèg nem èltem át egy játèkba se.
Vagy mikor először használtam a Knights of the Round materiat, ledobbentem az erejètől.

Èpp ezèrt fèlek a remaktől ès már abba a csoportba tartozók akik szerint nem lenne jó ötlet felújítani, ha a tartalmát megnyírbálnák. Mert ez így tökéletes ahogy van.
PS ID : KernyaB
nov 14., kedd 19:12 #2
Elmorzsoltam pár könycseppet. :..)
"This is our time to medicate..."
[12] Kenny
nov 14., kedd 18:17 #1
Jó kis összefoglaló. Nekem a végső 2 csata a kedvencem. Kedvenc zeném benne: KATT!
PSN ID: Kenny_hun, WiiU/3DS ID: Kennyhun 3DS: 1736-0687-8661 Switch: SW-4473-7968-9192
VM
VM még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
Playstation2
GameCube
Wii
Nintendo Wii U
Kedvenc játék-műfajaim
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Könyvek
Barátok, ismerősök
CHASE
(offline)
MagicT
(offline)
Venyige
(offline)
CharlieFirpo
(offline)