Arkanoid + Dragon Quest =
Mintha csak a 80-as évekből csöppent volna ide a Tribute Games nevű indie fejlesztőcsapat 2012-es játéka. A Wizorb a kor összes platformjára megjelent, beleértve a ma már megboldogult OUYA-t is.
Gorudo királyságát szörnyek támadták meg, egyedül a játékos varázslója mentheti meg. A program a bevezetőben említett két klasszikus elemeit ötvözi, fő cél a pályán található összes kiüthető blokk elpusztítása egy pattogó gömb segítségével, megakadályozva annak kiesését alul. A készítők belevittek némi mágiát is, amelyek elsütéséhez a jó időzítés mellett mana is szükséges. Ez utóbbit a blokkokból a pénz mellett kieső üvegcsék elkapásával tölthetjük vissza.
Az öt világ egyes pályáin időnként ellenfelek is találhatóak, bár ők inkább csak a mozgó blokk szerepét töltik be. Kivétel azonban 13. szinteken található főellenségeket, akik átkokat is képesek ránk küldeni, melyek rózsaszín ködfoszlányok formájában a sima pályákon is előfordulnak. Egyes helyszíneken titkos ajtókat is megnyithatunk, mögöttük egy boltba vagy bónusz szintre jutunk. Két világ között pedig vissza-visszatérhetünk a városba, amit az összegyűjtött pénzünkből építhetünk újjá, természetesen nem minden hála nélkül.
Bár a program PSN Mini meg XBLA Indie-ként is megjelent, én inkább a számítógépes verziót ajánlom, már csak az irányítás miatt is: egérrel ugyanis sokkal-sokkal precízebben kezelhető a varázsbotunk, mint billentyűzettel vagy analóg karokkal.
Pro:
ügyesen ötvözi a két stílust;
kreatív pályák és boss harcok;
a város újjáépítése;
árkád hangulat;
Kontra:
a pixelgrafika aranyos, nem túl extra;
párszor megviccel a játékbeli "fizika";
billentyűzetről vagy kontrollerről nehezebben irányítható;
kicsiny újrajátszási hajlam;
Kiknek ajánlható?A retró, azon belül is a NES-Master System éra kedvelőinek.