Amikor múlt év végén leültem egy pohár forró tea mellé, hogy a jövő videojátékos történéseiről elmélkedjek, azt gyanítottam, hogy jelentősen vissza fognak esni a közösségi finanszírozás felé forduló projektek. Ennek ellenére azt sem tudom, hova kapjam a fejem, és melyik fejlesztésbe szálljak be. Jelenleg bő fél tucat olyan játék kalapozik, amik érdekelnek, és legszívesebben mindegyikükről értekeznék egy bejegyzésben, erre azonban se időm, se energiám. Így olyan címeket halászok ki a sűrűből, akiknek még elkél a segítség. Ilyen a Beautiful Desolation is.
A Beautiful Desolation egy poszt-apokaliptikus környezetben játszódó, izometrikus nézetű kalandjáték, a fejlesztő pedig az a két testvérből álló The Brotherhood, amely nem is olyan régen a Stasis-szal örvendeztették meg a műfaj rajongóit. A Bischoff fivérek nem szándékoznak új ösvényekre merészkedni, a Beautiful Desolation a spirituális előd által kitaposott utat követi.
A történet szerint 1980-ban egy ismeretlen eredetű objektum, a Penrose a semmiből tűnt fel az égen. A tárgy természetesen felkeltette az emberiség érdeklődését, a vizsgálatok során kiderült, hogy a másik világból érkező látogató szinte minden tekintetben meghaladja a felfogóképességünket. A helyzet tovább bonyolódott, amikor a Penrose egy termináljából a következő üzenetet fejtették vissza: „Rendbe fogom hozni a dolgokat. Mark Leslie”.
A testvérek a fejlesztés közben részt vesznek a nemrég sikeresen megfinanszírozott Wasteland 3 látványvilágának megalkotásában, így aki kedvét leli az inXile készülőben lévő szerepjátékának szépségében, az valószínűleg itt se fog csalódni. A Beautiful Desolation helyszíne a vadregényes Afrika, ahol a fauna a jövőbeli sci-fi-be hajló világ elemeinek és különleges állatoknak ad otthont, a lakosok között ugyanúgy megtalálhatóak a törzsekbe verődött vadászok, mint a retro beütésű androidok.
A srácok az ún. photogrammetry nevű technikával kísérlik megidézni az öreg kontinens világát. Mielőtt szaktudás hiányában valami hatalmas hülyeséget írnék, megosztom, amit az érdeklődő a játék Kickstarter oldalán is olvashat. A fejlesztők számtalan fotót készítenek, amikből aztán 3D modelleket, illetve textúrákat készítenek, így a játék minden négyzetméterén a valódi Afrika köszön vissza.
A vállalkozó kedvűek most is válogathatnak a különböző támogatási fokozatok között. A belépő 5 dollár, amiért cserébe 4K felbontású háttérképek és folyamatos beszámolók ütik a markunkat, 19 zöldhasúért pedig magát a játékot is megkapjuk Steam-en vagy DRM free kiadásban. Itt nem ér véget a móka, vaskosabb támogatásért olyan finomságok járnak, mint az OST, digitális művészeti könyv, béta hozzáférés, dobozos kiadás, és még sorolhatnám.
A Beautiful Desolation már több, mint egy éve fejlesztés alatt áll, de csak akkor kezdődik meg a teljes munkaidős üzem, ha sikeresen zárul a finanszírozási kampány. Amire minden esély meg is van. Az írás pillanatában még 11 napunk van arra, hogy segítsünk elérni a 120.000 dolláros célt, aminek a háromnegyede már összegyűlt.
A Beautiful Desolation egyelőre csak Windows-ra készül, de a testvérek szeretnék Mac-re és Linux-ra is megjelentetni a játékukat. Az egyetlen hátulütő a fejlesztési idő, a Beautiful Desolation a sikeres kampány esetén leghamarabb 2019 októberében jelenhet meg, ami bő két és fél év. Aki ennek ellenére sem riad el, azt csak bátorítani tudom, hiszen a Stasis után egy újabb különleges kalandjáték van születőben. Kóstoló ugyan nincs, de a Stasis univerzumában játszódó rövidebb Cayne bárki számára ingyenesen kipróbálható, ami akár a támogatás felé is elmozdíthatja a bizonytalanokat.