[36] playmore (offline)

Alkalmazkodó - Alkalmatlan - Mániákus

Ő egy 33 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

3905 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 100181 kreditet gyűjtött

2016 május
09:00 Betawatch: Kezdődik!
"Cheers, love! The cavalry's here!!!"
Már idejét sem tudom mikor ültem fel a hype vonatra utoljára. Talán az összetákolt csalódást keltő AAA címek garmadája miatt? Vagy lehet, hogy csak szimplán rájöttem egy jó játék akár egy év múlva is jó? Pont emiatt nem szokásom előrendelni szoftvereket sem. Csak azért, hogy első nap "játszhassak" (a szerverleállás jogát fenntartjuk*) egy kétes minőségű bug halmazzal? Talán az is benne van, hogy elszállt az idő, például online csapatos játékokat még mindig barátokkal érdemes játszani, ahogy azonban öregszik az ember már akár 4 ember összehozása is megoldhatatlan feladat (lásd a Borderlands 2 és a GTAV is éves project lett végül). Persze az is lehet, hogy én aki színes- szagos játékokon nevelkedtem már csak szimplán borzalmasan unom a sötétbarna és fekete színkombinációk között gyilkolni az arctalan katonákat vagy pixelháborúkban tologatni szomorú pixelgyerekeket egy szomorú pixelvilágban. Szerencsére a Sunset Overdrivenak sikerült visszadnia a reményt és bár nyilván az ilyen címek halálra vannak ítélve manapság, de ha valami mögé a Blizzard ül be teljes anyagi széleséggel akkor még lehet is belőle valami.

Ekkor jött a semmiből váratlanul az Overwatch, amiről eredetileg csak annyit lehetett tudni, hogy a Team Fortress babérjaira szeretne törni, egyedi karakterek harcolnak egymás ellen pontok elfoglalásáért és ami igazán feldobja az egészet, hogy a fejlesztők igazán odatették magukat a háttér kialakításakor. Nem minden rajongónak tetszik, de lényegében a ma divatos Pixar / Disney stílusú animációs filmek képi világából merítettek egy jó nagy kanállal. A karakterek nemcsak jópofa stilizált hősök, mint a TF2ben (melyeket igazából a community töltött meg élettel), hanem komoly animációs rövidfilmekkel, kialakított világgal és elbűvölő stílussal lettek létrehozva. Persze a Blizzard nem találta fel a spanyolviaszt, de nagyon jól tálalta sajátjaként.

Már az első trailer és bemutató után éreztem, hogy megérkezett a vonat az állomásra, de igazából csak akkor szabadultak el bennem komolyan az indulatok amikor a semmiből kaptam egy elő- béta kódot, vagyis a meghirdetett ötödike helyett már a tegnapi nap be tudtam ugrani a mókába. Őszintén? Nem szórakoztam ilyen jót multival hosszú évek óta! Ráadásul úgy tűnik a béta gyakorlatilag ez egész játékot tartalmazza tehát alaposan fel lehet mérni mire számíthatunk.

Nem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy egy játék "élmény indexénél" mennyire sokat számít a gördülékenység. Milyen ütemben és mennyit kell várakozni alapvető, mindennapos eseményekre. Nagy millió dolláros AAA játékok nem tudják rángatás nélkül betölteni a menüjüket vagy hosszú másodpercekig kell várni egy térkép megnyitására (rád IS nézek Ubisoft). Nem is beszélve az opciók kialakításának logikátlanságáról (Games and Apps fül a home képernyő legalján ugye...). Az Overwatch megcsinálta a házi feladatát. A menü gyors, egyszerű és letisztult. Másodperc alatt talál meccseket, sehol sincs pár másodpercnél komolyabb várakozási idő. A szó szerint mesés grafika csak egy leheletnyivel gyengébb mint a csillogó trailereken. Ha van időnk nézelődni (nincs), akkor láthatjuk, hogy a játéktéren kívül is általában izgalmas dolgok történnek. A képfrissítés atom stabil, minden azonnal és akkor történik amikor akarjuk. A játék mindenféle erőlködés nélkül dobja a kill cameket és a befejezéskor a hősi pózokat (ez az egyetlen rész ahol néha észrevettem némi felbontáscsökkenést) és visszajátszásokat. A menetek pörgősek általában kiegyensúlyozottak és legtöbbször még akkor is ha elakad a támadó csapat, az utolsó pillanatig kétséges a kimenetel. Az irányítás szinte tökéletes közeli, nincsenek felesleges gombok, nem kell minden másodpercben ráfeküdni a bal analógra, hogy fussunk. Technikailag szinte hibátlan a szoftver.

Maga a játékmenet is érdekelne? Mind a négy játékmód pontok elfoglalása körül forog. Alapvetően az egyik csapat támad és megpróbálja jelenlétével elfoglalni a kijelölt pontokat, míg a másik védekezik. Ennek variációin kívül (például lehet visszafoglalni is) van egy kísérő mód ahol az egyik csapat egy járművet próbál bekísérni az ellenfél bázisára, mely csak akkor mozog ha csak az egyik csapat van a közelében érdekes kis tili-toli játékmenetet eredményezve. Az animációs videókkal ellentétben a játékban az Overwatch nincs felosztva jókra és rosszakra, bármelyik csapat választhat a 21 teljesen eltérő hős bármelyikéből, de csak maximum a 6 fős csapathatárig, tehát elég sok taktikai lehetőség van abban ki mikor mivel és legfőképp honnan harcol. A játék végén a gép kiemeli a győztes csapatot és a legjobb játékost, emellett lehetőséget biztosít a többieknek szavazni a közönség kedvencekre. Természetesen kemény munkánkért jutalommal teli ládikók ütik a markunkat, amiből kismillió skint, pózt, beszólást, ikont vagy falra fújható matricákat (a la CS) aggathatunk a hőseinkre. Dicséretes, hogy ez nem kerül igazi pénzbe, de még nem tudni vajon a legdrágább és legmenőbb cuccokat is meg lehet-e így szerezni.

Hogy a negatívumokról is essen némi szó: bár a játék a csapatmunkát favorizálja és egyértelműen egy jó csapat könnyen feltörli a padlót random ellenfelekkel mégis a support / támogató játékosoknak leginkább csak egy jó csapatban van helyük. Tökéletes kiegészítők, de ha látszik, hogy a csapat nem dolgozik össze, akkor teljességgel haszontalan például gyógyítani, támadóként többet ér az ember. Emiatt (is) a support - bár ugyanúgy rendelkezik győzelmi pózokkal - soha nem kerül kiemelésre, mint a játék legjobb játékosa, ugyanis az jelenleg gyakorlatilag ölésekre jár. Hiába vitte esetleg hátán a csapatot Mercy a "gyógyangyal", soha nem kerülhet élre ha a feladatát végzi. Ehhez kapcsolódóan vannak karakterek akik egyszerűen olyan erősek akár önmagukban is, hogy nem hiányozhatnak egyetlen csapatból sem és igazából nincs is szükségük másokra. Persze ahogy az emberek kiismerik a gyengeségeiket ez valószínűleg változik majd. Jó példa Bastion a szinte legyőzhetetlen roboterőd, akivel gyakorlott csapatok már könnyen elbánnak. Komoly dilemma még a játék ára. Az, hogy a kiadó az eredetileg meglebegtetett Free-to-Play helyett teljes áron kínálja az ahhoz képest már igencsak soványnak tetsző tartalmat (ezt talán korrigálhatja nagyon gyakori rendszeres ingyenes frissítésekkel, de ez már az SFnek sem jött be igazán) azt jelzi, hogy annyira mégsem bízik a sikerben...

A legnagyobb kérdés, amire viszont talán a béta-hét választ ad, hogy mennyire jó szórakozás a játék hosszú távon? Erre jelenleg nem tudok válaszolni. Minden nagy multis játékban CS, TF2 megvolt az a plusz, hogy az ember nem unta, hogy ezredszerre is ugyanazon a pályán ugyanazokkal játszott, mert annyira szórakoztató volt. A Blizzard FPSében kétségtelenül megvan minden lehetőség, hogy a nagyok közé emelkedjen, de hogy sikerül-e neki? Ez még a jövő zenéje.
15 komment

[25] rob
ápr 03., hétfő 23:27 #15
Válasz mcamcko (#14) üzenetére
Téged ki kérdezett kopasz.
ONE / PS4 / WiiU
[1] mcamcko
dec 23., péntek 16:26 #14
Válasz rob (#13) üzenetére
Te se
This is our time to medicate...
[25] rob
dec 04., vasárnap 21:52 #13
Kutyát nem érdekli.
ONE / PS4 / WiiU
[36] Kuresz
szept 13., kedd 18:46 #12
Válasz Vulpio (#10) üzenetére
A destinynek szerintem jó a multija, csak meg kell tanulni játszani vele.


Közben adtam a játéknak mégegy esélyt, de 2 meccs után delete lett a vége. Én tényleg nem értem, mire ez a nagy rajongás. Valaki írta, 10000000%ban egyetértek vele, hogy a Blizzard logo nélküli Overwatch-ot Battleborn-nak hívják és már mindenki elfelejtette.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[9] Vulpio
máj 10., kedd 6:30 #11
Válasz Necroman Mk2 (#5) üzenetére
Tegnap kipróbáltam Mei-t és ha hiszed hanem az egyik legerősebb karakter 1vs1 szinte legyőzhetetlen, csapatban pedig óriási támogatás.
Cannibals for Human Rights
[9] Vulpio
máj 09., hétfő 18:17 #10
Válasz Kuresz (#8) üzenetére
Ha tényleg nem találtál kedvedre való multit eddig akkor olyannyira igényes vagy , hogy nem igazán tudnék mondani.
Cannibals for Human Rights
[36] Kuresz
máj 09., hétfő 4:01 #9
Válasz CeXzer (#7) üzenetére
Nekem is pont ezek a fenntartasaim, de a battlebornban nincs pvp. Azaz van, de pve/pvp hibrid es nincs lehetoseg tiszta pvpre. Mig az overwatchban vsak pvp van pve meg nincs. Jol kitalaltak, hogy meg kell venni mindkettot
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[36] Kuresz
máj 09., hétfő 3:59 #8
Válasz Vulpio (#6) üzenetére
Mondj mar par jo multi fps cimet! En meg a generacioban nem talalkoztam 1-el sem! A bf4 talan meg a destiny, de ezek sem mai genes jatekok. Tenyleg kivancsi vagyok, mert 2 eve varok egy jo multi fps-re
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
[21] CeXzer
máj 08., vasárnap 22:17 #7
Nekem arra volt jó a béta, hogy elgondolkodtam, nekem mennyire hiányzik belőle a mobákra jellemző karakterfejlődés, és milyen jó lenne, ha valaki csinálna egy ilyen igazi fps-moba hibridet, mert jó ez a szépen csiszolt overwatch, de igazából egy class based faék egyszerű fps, gyakorlatilag sok classal ellátott tf2. Aztán rájöttem, hogy most jelent meg a battleborn, ami pont az,a mit fent leírtam, szal most azt tolom, és eddig nagyon tetszik (pedig nem vártam tőle eredetileg sokat). Az overwatch így a béta alatt jó szórakozást nyújtott, de már kezdtem unni.
The laws of time are mine AND THEY WILL OBEY ME!
[9] Vulpio
máj 08., vasárnap 9:01 #6
Nem rossz,de az újdonság varázsánál többet nem nyújt, semmi kiemelkedő. Számomra nem igazán éri meg azt a 21k forintot.Az a baj, hogy már mocsok sok, jó FPS/TPS multival rendelkező játék van (illetve lesz, főleg idén) a piacon szóval,nem hiszem, hogy hosszútávon sikeres lesz.
Cannibals for Human Rights
máj 07., szombat 22:40 #5
Pár órányi bétázást követően azt kell mondjam, hogy a játék teljesítette az általam elvártakat: maga a harc rendszer jó, a játék stabilan fut a nem túl atomerőmű gépemen, a képességek ötletesek, a tapasztalati pontokkal megnyitható extrák hosszú időre nyújtanak elfoglaltságot, és a pályák is kellően kidolgozottak. Még nem próbáltam ki az összes karaktert, de tény, hogy némi balansz kell még ide (Bastion szvsz túl erős, míg Mei - az eszkimólány - gyenge), illetve valamit tenni kéne, hogy a védekező csapatból ne mindenki váltson a végjátékban Bastion-ra - nem egy alkalommal pár méteren veszített a járművet toló csapat.

A többivel egyetértek a blogban.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[36] Kuresz
máj 07., szombat 4:40 #4
Válasz playmore (#2) üzenetére
A halo 5 rangrendszeret inkabb hagyjuk...

Nekem a beta bejott, pedig egyaltalan nem vartam a jatekot. Sot annyira bejott, hogy doom helyett az overwatchot veszem a honapban.
We are born of the blood, made men by the blood, undone by the blood. Our eyes are yet to open...
máj 04., szerda 19:45 #3
Nekem is nagy reményeim vannak a játékkal kapcsolatban, de a bétára még rápillantok a hétvégén.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
[36] playmore
máj 04., szerda 11:41 #2
Válasz casper007 (#1) üzenetére
Én úgy tudom a kompetitív mód az konkrétan azt a "trueskill" rangrendszert jelenti , ami folyamatosan nyomon követi a teljesítményedet. például ami a Halo 5ben van, vagy a Gears4 bétában. Tehát játszol 5-10 meccset, akkor belekerülsz egy kategóriába, amin belül lépkedhetsz fel vagy le és bizonyos időközönként "szezononként" resetelik a rangot, hogy mindig azt mutassa amilyen a valóságban éppen vagy.

A bétában csak quick vagy custom match van. Xpt kapsz mindenért és a rangod nő.
Cheers, love! The cavalry's here!
[62] casper007
máj 04., szerda 11:30 #1
Olvastam, hogy a Blizzard a béta idejére "kikapcsolja" a kompetitív játékot. Ez alatt mit értünk? Nem lesznek ranked meccsek?

Nagyon várom, hogy holnap belevethessem magam a bétába, úgy érzem, van esély arra, hogy az Overwatch legyen a következő nagy multiplayer játékom. Remélem, a fejlesztők a közösség elvárásainak megfelelően gondoskodni fog arról, hogy folyamatosan bővüljön a játék és ahol kell, ott változtassanak.

Előrendeltem egyébként, most kivételesen a dobozos kiadást, mert úgy az Origins Edition olcsóbb, mint digitálisan a sima. Ha nagyon nem jön be a béta, akkor legfeljebb lemondom.
And they're all made out of ticky tacky And they all look just the same.
playmore
Cheers, love! The cavalry's here!
Ezeken a platformokon játszom
Xbox 360
PC
Xbox One
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Szórakoztató, Verekedős, FPS, Online FPS, Zene, Retro, Szerepjáték, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Játék interneten, DVD, Zene (hallgatom), Anime, Email, Letöltés, Fórum, Internetes szex, Esőben sétálás, Görnyedt ülés
Barátok, ismerősök
elvis
(offline)
liquid
(offline)
Ghz
(offline)
Oldern
(offline)
Project1083
(offline)
manga02
(offline)
dreampage
(offline)
carville
(offline)
GXbox
(offline)
Tyson
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(online)
sidocious
(offline)
K4PL4N
(offline)
METHOS
(offline)
typer
(offline)
Rolne
(offline)
Shark
(offline)
vumar
(offline)
Vandor
(offline)
norbi85
(offline)
DarkVenom
(offline)
Guardian Hero
(offline)
Kriszti196
(offline)
Hellfrost
(offline)
ChaosCrash
(offline)
Sagem
(offline)
casper007
(offline)
Danee
(offline)
Fatman
(offline)
storm78
(offline)
Jackal
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
Marcangoló
(offline)
norbypapa
(offline)
stevefarcry
(offline)
dragonken
(offline)
hunkosza
(offline)
reveszandi
(offline)
KARAK
(offline)
Rewmac
(offline)
Telson
(offline)
blackfox
(offline)
konzolcowboy
(offline)
Livingbox
(offline)
hjetyekus
(offline)
sepsta75
(offline)
kimi79
(offline)
Ayanehunter
(offline)
AlcohollicA Hun
(offline)
Iceakos
(offline)
A Lucsy
(offline)
mnorbee
(offline)
Final Doom
(offline)
Kratos34
(offline)
CHASE
(offline)
lorantHUN
(offline)
macewindu74
(offline)
Csaby83
(offline)
ThomasCsonka
(offline)
getro2
(offline)
travis18
(offline)
K3NZO
(offline)
xXx Skyline HUN xXx
(offline)
dirtydog87
(offline)
kornél20
(offline)
Gaben007
(offline)
Xclusive
(offline)
Totibaba
(offline)
HungaianEvil
(offline)
ZOZA13
(offline)
MegadetH Hun
(offline)
Alpár
(offline)
markidlive HUN
(offline)
AlcohollicA Hun
(offline)
sity89
(offline)
Phantom
(offline)
xetron
(offline)
AlcohollicA_Hun
(offline)
okornyalbaro
(offline)
neuroflex
(offline)
dpb
(offline)
@themys
(offline)
Svitzh
(offline)
XBOX Live