Mert listázgatni szép, mert listázgatni jó.
No kérem, lefutott az idei E3, belőlem lassan kezd kiürülni a 48-72 órázás folyamán magamba tolt koffein úgyhogy lássuk, mi volt az, ami engem (és szigorúan engem) megfogott - vagy éppen taszított.
>> LEGJOBB KONFERENCIA
1. Microsoft
Alapvetően idén egyik konferencia se volt különösebben rossz (oké, van egy-két kivétel, de erről majd lejjebb), szóval inkább azt néztem, hol voltak legnagyobb számban azok a játékok, melyeket azonnal a gépben tudnék. Ez alapján pedig idén az MS konferencia vitte el nálam a prímet: az idei őszi-téli időszakot lényegében sikerült bebombázniuk (Forza! Fable! Lara! Master Chief! A kedvenc szériám...), egy kis Gears mindig jobb kedvre derít, a visszafelé kompatibilitás miatt pedig azonnal visszaugrottam a preview programba.
2. Bethesda
Aki ismer az tudja, mennyire nagy Fallout rajongó vagyok, így a Bethesda konferenciája mindenképp jó helyezést ért volna el, de az a helyzet, hogy azon kívül még a Doom / Dishonored 2 páros is felkeltette az érdeklődésemet. Sőt - blaszfémia! - még a BattleCry-ra is egyre gyakrabban kacsintok rá. A Fallout Shelter meg azóta pörög a telefonomon. :)
3. Squre Enix
Hát ez meg hogy került ide? A JRPG stílustól mindig is a hideg rázott ki, szóval teljesen váratlan, hogy határozottan élveztem a Square Enix konferenciát. Ennek oka mondjuk egyszerű: a nyugati stúdiók játékai, kezdve a Just Cause 3-al, de ott a Tomb Raider (újra), a Deus Ex, ami még úgy is érdekesnek tűnt, hogy az előző részt lényegében a befejezését követő ötödik percben felejtettem el, és ugye ott van Negyvenhetes bácsi is... Egy olyan konferencián, ahol négyük felbukkan, ott még a nyavalyás Final Fantasy-kat is hajlamos vagyok megbocsátani...
BUKTA KÜLÖNDÍJ: PC GAMING SHOW
Nem, nem a Nintendo, aminek leginkább az az oka, hogy annak lényegében zéró elvárással mentem neki, így lényegesen kisebbet puffantam, mint azok, akik vártak is valamit tőlük. No, de ez a PC Gaming Show volt, ami közben határozottan kínosan éreztem magam. Értem én, hogy első alkalom, értem én, hogy mást akartak csinálni, de valahogy nem állt össze az egész. Utolsóként nem igazán tudtak már újdonságot mutatni, ez a talkshow felépítés nem igazán működik akkor, ha random fejlesztőt küldenek csak oda, a támogató AMD látványos magánszáma pedig határozottan idegesítő volt. A PC gaming jó dolog - de ha valakinek meg kellene mutatni, akkor nem ez a show lenne az, amivel megpróbálnám meggyőzni.
>> LEGJOBB NON-GAMEPLAY TRAILER
Sajnos a CG trailerek kezdenek kimenni lassan a divatból, pedig én nagyon megszerettem őket (amihez szükséges, hogy az ember a helyén tudja kezelni ezeket, valószínűleg ez az oka annak, hogy egyre kevesebbet látunk belőlük...). De azért lássuk a top hármast!
Mi a CG trailerek dolga? Hogy felkeltsék az érdeklődést az adott produktum iránt, esetleg hogy nagyjából megmutassák, hogy milyen játékot is képzelnek el annak alkotói. Ebből a szempontból kicsit váratlanul, de nálam abszolút győztes lett a Planet Coaster. Teljesen más, mint minden más: sugárzik belőle a boldogság, könnyed, mókás, nem veszi magát komolyan - és megtekintve azt mondom, hogy igen, én akarom látni azt a játékot, amit ilyen reklámmal tudnak eladni. Nem kis részben felelős ezért egyébként a kitűnő zeneválasztás is (aki keresné: Lady Antebellum - Compass), ez volt az a videó idén, melyet még feleségem is érdeklődve megnézett. Győztes, na!
A Hitman trailer... nos, az egy Hitman trailer. Három percben összefoglalja a teljes sorozat lényegét és teszi mindezt látványosan, jól érthetően és a lélegzetvétel ritmusa miatt egészen megbabonázóan. Nem mutat túl sokat, de amit igen, az érdekes - így kell eladni egy terméket.
Kutyával bármit el lehet adni? Talán, talán még robotkutyával is, de Keiji Inafune nevével meg az "és a Metroid Prime alkotóitól" felirattal szinte biztos. Túl sokat nem tudtunk meg a ReCore-ról, de amit láttunk az elég volt ahhoz, hogy felkerüljön a "figyelni kell rá" listára.
>> LEGJOBB GAMEPLAY VIDEÓ
(Vagy "gameplay" videó, az idézőjelek lehetőségét fenntartom addig, míg a gépben nincs az adott játék, krhm, krhm...)
Ezt jól eltalálták a Guerilla srácok. A Horizon volt számomra az E3 egyik meglepetése és még úgy is felkerült a "figyelni rá" listámra, hogy pontosan tudom, az ilyen E3 konferenciákon bemutatott "spontán" gameplay jelenetek nagyjából egy lépésre vannak a CG reklámoktól. De akkor is, posztapokaliptikus világ ahol nyilakkal vadásznak RoboDinókra? Need! Want!
Naná, hogy a Fallout 4! Igazából ha Todd Howard (aki, ha lenne "legjobb E3-s előadók" listám, akkor annak az élén lenne) feljött volna a színpadra és lerajzolja, hogy miről van szó, akkor is visítottam volna, mint egy kisgyerek, de a Bethesda konferencián bemutatott fél órás prezentáció meggyőzött arról, hogy a Fallout frencsájz jó kezekben van náluk. Alig várom az őszt, hogy végre újra kinyíljanak a Vaultok ajtajai!
Rico megy robbantani. Rico megy sokat robbantani. Rico megy harmadszorra is minden eddiginél is többet robbantani. Örömkönnyek minden egyes másodpercnél, így kell a Just Cause 2-t folytatni!
BUKTA KÜLÖNDÍJ: Tony Hawk's Pro Skater 5
Hé gyerekek, tudjátok hogyan kell másfél percben minden lehetséges vásárlót elkergetni a játékotoktól? Nagyjából így!