Cash Bacsi2014.07.29. 09:42

Destiny - Beta / bemutató (XONE)

Mass Effect, Borderlands, Halo és végül Star Wars … szeretjük ezeket a címeket? Igen? Mert a Destiny tisztelettel és méltósággal nyúl eme hatalmas nevekhez, nem rejti el szándékát, büszkén vállalja, hogy bizony a grandiózus új IP nem fél lenyúlni a legjobb ötleteket. A kérdés már csak az, hogy az eredetiség hiányában képesek-e mégis valami egészen újat, valami igazán Bungie-sat nyújtani a nagyérdeműnek, ha már ilyen brutálisan beharangozták már vagy két éve. Hamarosan kiderül, maradjatok velünk.

Az elsőre legszembetűnőbb dolog - már-már pofátlannak nevezhető - az maga a bevezető történet, amit szinte egy az egyben a Mass Effectből nyúltak le, ami zavaró, szemet szúró, hardkór rajongóként bevallom kissé kínos volt végignézni. Szerencsére később már elmúlt ez az érzés, mert bizony Martin O' Donnell várva várt dallamai elhessegettek belőlem minden ilyesmit. Szavakba nem lehet önteni milyen élmény újra megismerkedni eme fantasztikus embernek a dallamaival, nem árulok el titkot, ha megsúgom, hogy e hangok határozzák meg az egész játék hangulatát, mivoltát, lényét, egyediségét, éppen ezért felfoghatatlan még mindig a számomra hogyan voltak képesek pont őt kirúgni. Nem is igazán tudom elképzelni milyen jövő várhat a címre nélküle, de talán még nem lesz olyan meghatározó része a játék milyenségében, mint amilyen a Halonál volt.

A második állkapocspusztító dolog az a grafika, a látványvilág, az aprólékos tervezői munka, pedig köztudottan a béta Xbox One verziója csak a 900p-s megjelenítést bírja (elvileg a véglegesben már Full HD-ra lehet számítani). A ránk találó személyes kis robotunk, ami a „Ghost” becenevet kapta kicsit sem emlékeztet minket 343 Guilty Sparkra, a Halo egyik mesterséges intelligenciájára. De nem gond, mert a hangulat, a látvány és az alatta doromboló, lüktető, néha dübörgő muzsika mely egy pillanatra se áll meg, folyamatosan alkalmazkodik a képen látottakhoz, illetve első találkozásunk a zseniális mesterséges intelligenciával mind-mind elfeledtetik velünk ezeket a rosszmájú gondolatokat.

Mi vagyunk az Őrzők (Guardian) azok a különleges harcosok akik még birtokolják az Utazótól (Traveler) kapott különleges erőket, a három lehetséges fajt már ismerjük, kívülről fújjuk, de egészen más élmény lesz nekünk irányítani őket, mint azt videón végigkísérve, csorgó nyállal öntözve asztalunkat. Ez a három kaszt tökéletesen ki fogja meríteni a három lehetséges játékstílus legerősebb és leggyengébb vonatkozásait. A Titán magáért beszél, ő van az élen, ő hal meg utoljára, ő a vasökle és a pajzsa a csapatnak. A Vadász lesz természetesen a sniper a csapatban, de számos hasznos tulajdonsággal fog még rendelkezni. Végül pedig a Warlock az, aki a support illetve varázsló szerepét tölti be a csapatban. Természetesen akkor leszünk a legütőképesebbek, ha összehozunk egy minimum három fős csapatot ahol mindegyik kasztból képviselteti magát valaki. A képességekről, fejlődésről, fegyverekről majd a végső tesztben fogok írni, elsőre elég annyit tudnotok, hogy végtelenül egyszerű, letisztult, könnyen átlátható a fejlődésrendszer, nem kevés változót és lehetőséget tartogatva a pro játékosoknak.

A béta alatt összesen hat kampányküldetéssel lehetett dolgunk, nyolcas szintig tudtunk fejlődni (erre a kampány pont elég volt), illetve a multizás örömeit is kipróbálhattuk ezalatt a pár nap alatt. Mondanom sem kell, hogy annak ellenére, hogy a játék szinte semmi eredetiséget nem hozott a stílusba, mégis teljesen egyedi, magával ragadó, és teljesen újszerű élményt tartogat nekünk, konzolosoknak. Egészen elképesztő élmény, hogy sose vagyunk egyedül, minden egyes pálya előtt vagy besorsol minket valahova, vagy eleve 3-6 emberrel egyetemben küzdhetünk a pályán. A mappák hatalmasak, rengeteg a felfedezni való, teljesen szabadon bejárható minden terület, nem vagyunk kötelesek a többiekkel együtt haladni (bár erősen javallott). A bátrak elcsatangolhatnak ismeretlen területekre, katakombákba a föld alá és a magasba, de könnyen lehet hogy maguknál jóval erősebb ellenfelekbe fognak botlani, mondanom sem kell, hogy ennek szinte mindig csúfos vége van. Érdemes ilyenkor előkapni a szellemünket és villámgyorsan járműre pattanni, mielőtt még lemészárolnak minket.

Egy-egy küldetés végeztével a Földön található utolsó biztonságos városba visz majd az utunk, azon belül is a Toronyba (Tower) ahol többek között lehetőségünk lesz gyönyörködi az Utazó méltóságteljes szépségében, illetve több tucat másik játékossal is találkozhatunk. Mint minden szerepjátékban itt tudjuk majd elintézni az összes csippcsupp ügyünket, számtalan dolgot adhatunk el illetve vásárolhatunk, felszereléseket dekódolhatunk, ökörködhetünk a többiekkel, mellékküldetéseket vehetünk fel, különböző titkokat fedezhetünk fel, embereket vehetünk be a csapatba, végezetül pedig tovább haladhatunk a küldetésekben.

A Crucible-be lépve kezdhetünk neki a mutlizás örömeinek, ami az én esetemben inkább csak romboló hatással volt a csodálatos élményre. Embereket kérdezgetve, visszajelzésekre figyelve az a tapasztalatom, hogy se a Halosok sem pedig a CoDosok nem voltak elégedettek a multival. A játékmenetet túlságosan elrontják a speciális képességek, a szintbeli különbségekből adódó kiegyenlítetlenségek, első blikkre nekem olyan érzésem volt, hogy csak a Titánokkal lehet labdába rúgni, persze kellő tapasztalattal biztosan a többi kaszt is játszható, csak nekem éppenséggel nem volt türelmem ezzel foglalkozni. A jól megszokott lag is jelen volt, ami sajnos ennél a játéknál tűrhetetlen probléma, persze az én otthoni netem nem éppen referencia értékű, de ha játszani tudok egy olyan játékkal ahol egy lövés egy halál, akkor szerintem tudnom kéne olyannal is, ahol fél órát kell valakibe lőni hogy az végre meghaljon. A szokásos problémák; mint a többiek mindig mindent hamarabb csinálnak mint mi, itt is jelen van, a pont akkor halok meg amikor célba érne a lövésem stb. itt is közkedvelt idegtépő sztorik. A végeleges verzióban adni fogok pár napot a multinak (de csak miattatok), de többet nem. Úgy vélem, nehéz lesz felvenni a versenyt a zseniális Halo 4 vagy éppenséggel bármelyik CoD multijával, de bízunk benne a megjelenésig még kitalálnak valamit.

Mindent egybevetve a Destiny béta hatalmas nagy csalódás volt a számomra, mégpedig pozitív értelemben véve, nem vártam tőle semmit, csupán becsületből és tiszteletből akartam vele tolni pár órát. Pillanatok alatt elvarázsolt, minden hibájával együtt, olyannyira hogy pár napig még a Limited verzió vásárlásán is elgondolkodtam. De miután a multiban csalódnom kellett erről inkább lemondtam. Egy biztos, meg fogja érni a pénzét, hatalmas bevételre számíthatnak, folytatásra, legendára és mindenre ami ezzel jár. Tűkön ülve várom már a szeptember 9.-ét …

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==