Erősebb az Xbox One? Sok érdeklődést és vitát váltott ki az utóbbi időben, hogy a júniusi XDK (Xbox Development Kit) a gyakorlatban több hardveres erőforrást bocsát az Xbox One-ra fejlesztők rendelkezésére. Hogy mindez pontosan mit jelent, és milyen hatása lesz a jövőben, arról Kareem Choudhry, az Xbox szoftverfejlesztési részleg vezetője beszélt a napokban.
Pontosan mit jelentettek be?
Ahogy a játékosok számára folyamatosan újításokat mutatunk be, ugyanezt tesszük a fejlesztők irányába is. Ahogyan az az Xbox 360 esetében is történt, az Xbox One életciklusa során a csapat időről időre egyre több lehetőséget biztosít a játékfejlesztők számára. Optimalizáljuk a platformot, új technológiákat vezetünk be, a játékok számára pedig lehetővé tesszük, hogy a szükségleteiknek megfelelően oszthassák be az erőforrásokat. Az Xbox One megjelenése óta már voltak XDK frissítések, a júniusi változat pedig több GPU sávszélesség elérését biztosítja, ami jobb teljesítményt és rugalmasságot jelent a játékok számára.
Mi a haszna ennek a változásnak?
A fejlesztők jobban kihasználhatják az Xbox One erőforrásait, ezáltal nagyobb és jobb élményeket hozhatnak létre. Korábban a GPU 10%-a rendszerszintű folyamatoknak volt fenntartva, amibe beletartozott a Kinect testkövetése is. A mostani változás azt teszi lehetővé, hogy ha egy játék nem használja a Kinect testkövető funkcióját, ezt a 10%-ot más célokra használhatja fel. Az egész rendszert úgy optimalizáltuk, hogy az Xbox One GPU 100%-át el lehessen érni, ami nagyobb felbontást és jobb effekteket eredményezhet.
Milyen funkciók vesznek el, ha a fejlesztők kihasználják az extra GPU teljesítményt?
A Kinect mélységérzékelése és infravörös szenzorai, amik a biometrikus bejelentkezésért, testkövetésért, kontroller párosításért, stb. felelősek, nem fognak működni játékon belül. Erről a fejlesztők dönthetnek belátásuk szerint. Ezek a Kinect funkciók azonban automatikusan visszakapcsolódnak, ha a felhasználó visszamegy a Kezdőképernyőre, vagy más alkalmazásokba, még akkor is, ha azt játék közben teszi.
Mi a helyzet más funkciókkal, mint a Snap, a hangutasítások? Ezek továbbra is működni fognak játék közben, akkor is, ha az felhasználja az extra erőforrásokat?
Igen. Az olyan, rendszerszintű hangparancsok, mint az "Xbox On", "Xbox, Record That", és az "Xbox, Go Home" ugyanúgy működni fognak, ahogy most, illetve a játékokban használt hangutasítások és a Snap mód is. A Kinect RGB kamerája is működni fog, tehát a barátaid nézhetik, ahogy éppen játszol. A Snap mód a tévé, Achievementek és más funkciók esetében is megmarad.
Ki kell húzni a Kinectet, hogy a játékok több GPU erőt kapjanak?
Nem. Annak nincs jelentősége, hogy a Kinect csatlakozik-e a konzolhoz vagy sem. A fejlesztőkön múlik, hogy a játékaikban használják-e ezt a lehetőséget.
Ha kihúzom a Kinectet, a meglévő játékaim 1080p-ben fognak futni?
Nem. Az is a fejlesztőkön múlik, hogy a júniusi XDK-t használva így fejlesztik-e a játékaikat, vagy frissítik-e a korábbi címeket.
Mi a helyzet a Kinect támogatásával?
Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a Kinect prémium élményt nyújt Xbox One-on, és továbbra is támogatni fogjuk a kiegészítőt. A Kinect játékok teljes mértékben kihasználják azt, és továbbra is megmarad a Kinecttel felszerelt csomag azok számára, akik a teljes Xbox One élményre vágynak.
Mely játékok profitálnak majd az extra GPU erőből?
Együtt dolgozunk a fejlesztőkkel a már készülő játékokon, hogy megértsék, hogyan használhatják ki leginkább ezt az új lehetőséget. Több játék esetében már nyilvános, hogy proftálnak az extra teljesítményből, ilyen például a Destiny és a Sunset Overdrive is.
[forrás: Xbox Wire]