**15 - The Legend of Zelda: Wind Waker
Megjelenés éve: 2003
Platform: GameCube**
Minden kalandnak van kezdete, és minél nagyobb az a kaland, annál távolabbi múltba nyúlik a kezdőpont.
A Zelda mondhatni a játékvilág legnagyobb legendája. Ott és akkor kezdődött, amikor még senki nem számított ilyesmire, és története a mai napig tart, amikor már sokan nem gondolnák, hogy lehetséges a folytatás.
Hyrule története is régre nyúlik vissza, és a Zelda sorozat állomásain belül számos alkalommal megismerhettük, keletkezését, történelmét; számos fordulópont és megannyi rész jellemezhető klasszikusként, de semelyik nem hozott nagyobb felfordulást és okozott nagyobb meglepetést, mint a 2003-as Wind Waker.
A Wind Waker sok tekintetben más, mint a megszokott Zelda, és amikor először bejelentésre került, sokan nem is akarták elhinni, hogy ezt meg lehet tenni kedvenc sorozatukkal. Az eltelt idő azóta nem a kétkedőket igazolja: a Wind Waker széles körben úgy ismeretes, mint a legjobban öregedő játék, és amin nem fog az idő múlása (érdekes, bár nyilvánvalóan nem tudatos összefüggés, hogy a játékban tényleg van egy olyan jelenet, amikor megállt az idő).
Ez két dolognak köszönhető.
Az egyik az Ocarina of Time által megteremtett bivalyerős alapok. A Wind Waker által használt mozgás és játékmechanika máig az egyik legjobb a 3D-s játékokban. Lenyűgözően egyszerű, mai szemmel is ugyanolyan kiváló, ugyanakkor egy ősrégi játékélményt nyújt, amely a felfedezésre, megismerésre épít, és az eszközeid segítségével kell megoldanod a feladatokat.
A Wind Waker ebből a szempontból teljesen hagyományosnak mondható: íj, bumeráng, bomba, vascsizma: minden, ami megszokott a Zeldában.
Ugrás hiánya, alap mozdulatok, ládák megtalálása (az ismerős dallam keretében). A Wind Wakerben minden ugyanaz, mint ami a Zeldában megszokott - minden más az, ami más.
Mert a Wind Waker korántsem olyan, mint egy Zelda játékkal játszani, sokkal inkább, mintha egy animációs filmet néznél: minden ellenfél, minden hangeffekt mintha csak egy Pixar vagy Disney filmből lenne átvéve. Mindennek középpontjában pedig ott áll a hajózás, ami unikum, és nem is nagyon láttuk más játékokban; ami, ha erre vevő vagy, önmagában is kedvenc játékoddá teheti a Wind Wakert.
A Wind Wakerről lehetne még sokkal többet írni, ugyanakkor felesleges.
A Wind Waker adja magát.
Az első perctől kezdve, hogy felköszöntenek szülinapod alkalmával, hogy megkapod a ruhát, és elhagyod a szigetet, ott állsz életed talán legnagyobb kalandjának kapujában.
Ez a kaland soha nem lesz ijesztő vagy gonosz, soha nem lehangoló vagy veszélyes.
A gyermeki jelző nyugodtan felcserélhető a gyermekdeddel vagy a gyerekessel akár...és a dolgokon nem fog változtatni.
Mert abban a pillanatban, hogy megpillantod a Wind Wakert, eldől, hogy téged be fog-e vonni magával vagy sem.
Minden idők legjobb Zelda játéka? Ez ízlés dolga.
Minden idők legjobb Gamecube exkluzívja? Ez nem lehet kérdés.
A The Legend of Zelda: Wind Waker nálunk a világ legjobb GameCube exkluzívja.
/kobe/