Szeretsz utazni, új emberekkel ismerkedni, bírod kezelni a stresszes helyzeteketés, kimagasló problémamegoldó képességed van? Hát gyere zsoldosnak!
Nem rég jelent meg az általam nagyon kedvelt Jagged Alliance 2 remake-je a Back in Action. Kis hazánkban ha jól láttam nem került bolti forgalomba, sebaj itt van nekünk a jó öreg Steam. Német nyelvterületen több verzió is kikerült belőle. Egy sima mezei dobozos kiadás, egy fémdobozos egy regénnyel megspékelve és az über (minden feleslges kacattal megpakolt) verzió amiben térképtől kezdve kártyákon át van minden amit majd szépen eltesz az ember a szekrénybe.
A Jagged Alliance-ban egy általunk összerakott zsoldos csapatot fogunk írányítani. Feladatunk Arulco - kis szigetország - felszabadítása és a jogos uralkodónak a hatlmának visszaállítása. Enrico Chilvadorit neje kisérelte megölni és ezért kényszerült elmenekülni országából, ahol mindenki halottnak hitte. A merénylet óta a könyörtelen diktátorasszony vezeti az országot csak a hozzá közel állókkal törődve és az ország ásványkincseinek felhasználásával saját hadseregét fenntartva bebíztosítva uralkodását.
Lényegében ugyanaz mardat a játék története, mint ami régen volt. A kapott kezdő tőkénkel felbéreljük az első zsoldosainkat. Itt már eltér a nagy elődtől, a bejegyzés során összeírok pár külömbséget az eredeti és a remake között, de most vissza is a játékhoz. Zsoldoasinkkal elsődolgunk az lesz, hogy a drasseni repteret elfoglaljuk a térképnek ez egy fontos pontja lesz, ide érkeznek a Bobby Ray webshopjáról megvásárolt dolgaink ( - amik legtöbb esetben azért valljuk be fegyverek és lőszer lesznek) valamint ha már komolyabb anyagi hátterünk lesz további felbérelt zsoldosaink is ide fognak érkezni. A reptér felszabadítása után szabadkezet kapunk, a szigeten oda küldjük az osztagunkat ahova akarjuk. A városok és egyéb területek (bánya, farm, katonai létesítmények...) felszabadításával növekszik a bevételünk. A felszbadított területeken majd önkéntesekkel lehet találkozni, akik távollétünkben próbálják megtartani a területet a királynő katonáival szemben. A helyi miliciát mi szereljük fel - annyi dolgunk lesz, hogy adunk egy fegyvert az önkénteseknek, illetve ha tehetjük egyéb kiegészítőket, mint sisakokat vagy golyóállómellényeket. A városokban akad mindig egykét ember akiktől kisebb questeket kapunk némi extra pénzmag megszeréséhez. A városokat szépén sorjában visszaszerezgetjük míg végül a királynő palotájánál igazszságot szolgáltatunk.
Általánosságban azt kell hogy mondjam, sokkal könnyebb és néha sajnos egyszerűbb is lett a Back in Action. A klasszikus JA körökreosztott volt és a karaktereink akciópontokat használtak minden egyes művelethez, ugyanúgy nézett ki az egész, mint a Fallout 1-2-ben. Ez ki lett dobva és most már minden real time megy. Bevezettek egy új rendszert, a Plan and Go-t. Ennek segítségével megállíthatjuk a játékot és parancsokat adhatunk ki az osztagunknak, a mozdulatsorokat szinkronba hozhatjuk és az idő újbóli elindításával az embereink elvégzik az akciót. Ezzel a rendszerrel egész látványos akciókat lehet kreálni. Jó példa a használtra egy épület, vagy szoba kitisztítása. Egyik zsoldosunkkal zajt csapunk míg a többiek az ajtónál és ablakoknál állnak. Szinkronba hozzuk a zajongást az ajtónyitással és bedobunk egy flasht-t vagy egy gránátot, majd a robbanás után az ablak alatt fekvő zsoldosok felállnak és végeznek a bent lévőkkel. Egyszerűbb lett olan szempontból, hogy egy város ostromát megkezdve látjuk mennyi, hányas szinten lévő ellenfél lesz a városban. Ráadásul látjuk is ki hol van, nem érhetnek meglepetések (sarkon váratlanul felbukkanó katonák).
Egy nagy problémám van a jelenlegi verzióval, időnként kifagy a játék és akkor nem egyszer nem tudja betölteni az utolsó autosavet (utazásközben szokott történni amikor belépünk egy új városba), ezért ne felejtsünk el kézi mentéseket is csinálni, főleg amikor elfoglaltunk egy várost és mennénk tovább.
Hát jöjjenek a külömbségek amire talán a legkíváncsibbak a JA2 rajongók ( ha van még rajtam kívül más is :D ) :
Nincs saját karaktergenerálás
Nincs Scifi mód
Plan and Go rendszer jó ötlet -de nem leszel a használatra „rákényszerítve” (jobb fegyvereid vannak nyílt területen - az ellenfél ellen elég csak bekapcsolni a guard módot és a többit megoldják maguk a zsoldosok)
Nincsenek átvezetők (Elliot YOU IDIOT!!!!)
Csak C4-gyel lehet kirobbantani a falakat és csak ott ahol erre lehetőséget kapunk
Kevesebbet szövegelnek a zsoldosok és az NPC szereplők
Látszik a felszerelés amit használunk (fegyverek, scope-ok, terepruha …)
Nem csak a bányákból kapunk pénzt
Nincs Fog of War
Nincs „ Random Encounter” (Mondjuk a tigrisek nekem nem hiányoznak :D )
Nincs barkácsolás
Nincsenek látványos killek és ezt követő komment
Összeségbén jó kis játék lett a Back in Action, de sajnos nem tudom mindenkinek ajánlani. Aki szereti a multit és pixelt számolgat kerülje el. Régi JA rajongóknak meg lehet túl egyszerű meg könnyű, mondjuk az is igaz, hogy ezáltal nem olyan időigényes mint a régi részek. Nosztalgiázásra viszont ennek ellenére is kiváló. Végezetül remélem mégis megcsinálják a Scifi módot útólag.