Jademan2007.07.29. 23:46

Jade Empire, avagy teszt és mi kellet volna még bele?!

Mégsem a 2.-ik világháború borzalmainak egy játékadaptációjáról írok most ilyen hamar, hanem egy jáde birodalmában játszódó "szerepjátékról". A készítője a Bioware, de azért most itt találhatunk azért apróbb átgondolatlanságokat is, úgyhogy ki is egészítem azokkal a dolgokkal a tesztemet amit szívesen láttam volna benne, vagy máshogy láttam volna.

Mivel is kezdhetném, talán azzal hogy leszögezem a képi világát a játéknak. A játék egyáltalán NEM manga, hanem inkább úgy tessék elképzelni mint egy ókori kínát fantasztikus lényekkel és némi indián hit világgal megfűszerezve. Ami szerintem telitalálat mert egy nagyon erdeti világot sikerült megalkotniuk a készítőknek, mind történelmileg, mind kinézetileg. Úgyhogy aki fél a gülü szemmel rendelkező kézzel rajzolt emberkéktől az nyugodtan vesse ebbe magát bele mert itt egy helyen nem lesz a mangára hasonlító hely, karakter, inkább a fantázia szélsőségei vagy a valóságra hajazó fantázia világában kalandozunk, amik jól megférnek egymás mellet.

A játék elején kiválaszthatjuk hogy milyen karakterrel is indulunk, a hölgy nemű emberek nagyon dögösek, a hímneműek meg hát, olyanok amilyennek egy játékban kell lenniük. Egy valamit adnék tanácsnak kezdéshez aki kedvet kapna hozzá: a karakter tudja mindenképpen a "Legendás Stílus" nevű képességet, így nagyon megkönnyíti magát a szellemek elleni küzdelmekben az elején. Egy kiképző iskolában vagyunk és hamar kiderül majd hogy mi vagyunk a császár eldugott gyermeke, ezért vagyunk annyira egyediek a harcban. Kiképzőnk elküld minket egy talizmánért aminek összekell gyűjteni az összes darabját hogy miénk legyen a császári trón. De ez a történet annyira jól megvan alkotva hogy nem akarok többet elmondani belőle, mindenki mefogja tudni érteni mivel magyar nyelven jelent meg a játék úgyhogy, mindenki játsza végig inkább. Lesz itt minden, a kiderülő titkokon a halálon át az árulásig minden! Ráadásul a fejlesztők 2 befejezést hagytak a történetnek, ami szintén dícséretes tőlük. De az a tervük hogy emiatt újra játsza a játékos, nagy valószínűséggel meghiúsult hogyha kicsit is gondolkodik a játékos. Mivel a játék befejezése, 1 párbeszéden múlik, hogy most mi a rossz vagy a jó befejezést kapjuk e. Érdemes mindkettőt végig vinni, mert más lesz nagyon a befejezés és emiatt akár mégjobban élvezhetjük a történetett, vagy akár nem szimpatizálhatunk vele (én speciel a rosszba nem tudtam bele élni magamat).

De most mondtam egy butaságot: Ugyanis a játékban nincsen annyira az a jó és rossz ellentét mint máshol, itt a nyitott tenyér és a zárt ököl irányába mozdulhatnak a karakterünk cselekedetei. Lehet párhuzamott vonni a jó és rossz vonallal természetesen, de nincs értelme mert máson alapul az egész. Nem tudok erről sokat beszélni, mivel nem vagyok járatos a keleti filozófiában, de van némi különbség a jó és rossz között és az itt lévő megoldás között. Sajnos viszont ide tér ki pont az az egy párbeszéd amikor eldől a játék vége, addig viszont nem tudjuk letornázni vagy feltornázni a karakterünket arra a szintre hogy maximálisan benne legyünk az egyikben. Maximum a feléig lehet eltolni, de így se lesz semmi különbség a többi ember és a mi viszonyunk között. Amíg ezt a Fable esetében jól megcsinálták, addig itt ennek nyomát nem látjuk a befejezésen és a karakterünk adatlapjánál a háttéren kívül. Át kellet volna hozni ezt az ötletett Moulinex játékából, nagyon jó megoldás lett volna.

De sajnos a történetnél még egy rossz dolog van, ugyanis rövid. Persze vannak mellék küldetések is, de úgy is legfeljebb 12-13 óra lehet a játék kivégzése ha futva közlekedik az ember, én néhány mellék küldetés mellet átlag tempóban 9 óra alatt csináltam meg a játék fő történeti szálát. Eltudtam volna képzelni hogy bizonyos helyeken jóval több időt töltünk mert lennének ott még küldetéseink, vagy pedig a segítő társaink elő életét játszhattuk volna le néhány küldetésben mint ahogy majd a dragon age-ben tehetjük csak ott éppen a főhőssel.

Amúgy igen-igen, vannak csapattársaink is, egyszerre maximum 1-et használhatunk a harcban, ami szerintem bőven elég. Mindegyik embernek változatosak a történetei, a származása vagy éppen a jelleme. Van itt részeges harcos, vagy álruhás hercegnő. A történet során sok dologban fognak nekünk segíteni, kicsit úgy éreztem hogy túlzottan sokban segítenek nekünk. Bőven elegendő volt a létszámuk és a kidolgozottságuk, de például nagyon szívesen láttam volna egy olyan megoldást hogy bizonyos karakterekkel megtudunk közösen csinálni néhány kombót. 1 karakternél meg is valósult, mert egy küzdő stílust csak ő vele használhatunk, de ez kevés. Például a részeg harcossal eldobathattuk volna magunkat neki az ellenségnek hogy így egy nagyon nagy sebzést kapjon be. Sorolhatnám tovább, de minek, sajnos nincsen benne, pedig hasznos lett volna a harcban.

A harcrendszer viszont beleeset az egyszerű de nagyszerű problémájába: Van 1 erős támadás amit lassan kivitelezhetünk ki de sokat sebez, meg van egy lassú amit sorozatba is fűzhetünk, de van egy védekezés amit én nem nagyon használtam. Emellet lehet ugrálni meg vetődni ami nagyon hasznos megoldás, és váltogathatunk a küzdőstílusok között. 9 küzdőstílus lehet nálunk egyszerre, ezeket viszont mint tuningolhatjuk a szintlépésekkor kapott pontokkal. Vagyis ha mi azt szeretnénk hogy a kardozásunk erősebb legyen, akkor rakunk a kardozós stílus sebzésére 1 pontott, de levenni viszont már nem tudjuk róla, úgyhogy vigyázni kell! Illetve arra is hogy ne specializálódjunk egy stílusra, mert vannak ellenfelek akik immunisak néhány támadásra. Például a szobrok ellen mit érnek a varázslatok? Semmit. Itt is lehetett volna egy kis turpisságot berakni hogy az amúgy egy idő után unalmasan könnyű harc változatosabb és nehezebb legyen: Mint az egyik fő ellenfél esetében, lehetne váltogatni bizonyos ellenfeleknél a küzdő stílusokat hogy sebezze. Itt értem azt hogy amíg egy sebzést beviszünk neki karddal, addig utánna nem vihetünk be újabbat pengét használó fegyverrel hanem mágiával kell meglepnünk és így váltogatni a stílusokat hogy meghaljon. De például jó lett volna az is hogy látszódik a karakteren hogy milyen képességei vannak "betárazva". Értem ezt úgy hogy ha van neki egy tűzlabda képessége, akkor tüzes lesz a keze, a kardja látszódni fog a derekán, a sörétes puska a hátán található és így tovább. Vannak továbbra amulettek amiket használhatunk különböző bónuszokért, de én nem láttam értelmét ezeknek annyira, jók voltak a képességeim ezek nélkül is, de biztos lesz aki használja ezeket amiket leginkább ellenfelektől vagy ládákból kapunk de akár vehetjük is őket hogy a semmi másra használható pénzt elköltsük.

A mesterséges inteligencia az erős közepes, kiszámítható a taktikája mindegyik ellenfélnek. Kinézetükben és ötletességükben dícséretesek, de mint említettem lehetett volna őket tovább csavarni. Az NPC-k akikkel beszélgethetünk azok is jól ki vannak szolgálva, szinte mindegyik tud adni 1-2 mellék küldetést.

A játék elöszőr a régi xbox-ra jelent meg, a grafikán 1-2 helyen csinosítottak és így egy kellemes, nem kiemelten szép, de stílusos grafikát kapunk. A helyszínek jól ki vannak dolgozva, minden helynek saját története van, amikhez mellék küldetések csatlakoznak. Olyan helyek nincsenek amiket a főtörténeti száll miatt nem kell bejárnunk, így minden helyszínt megcsodálhatunk a játékban. Nem úgy kell elképzelni a helyeket mint az Oblivion-ban hogy bejárhatjuk az egészet! Lineáris és a szabad határán vannak. Vagyis lineárisak az útvonalak ahol kell mennünk, de vannak mellék ágak, néha vissza is kell mennünk de ha akarunk mi is visszamehetünk például befejezni egy mellék küldetést. De sok esetben ha már elrepültünk onnan vagy lezártuk a helyet akkor nem térhetünk oda vissza már.

A hangok jók, a szinkron hangok úgy szintén. A magyaritásban találtam néhány félre fordítást, elgépelést vagy pedig furcsa kifejezést, de ezek ellenére korrekten megvan csinálva, ilyenek mindenhol megeshetnek. A játékban amúgy van néhány ember által beszélt egyedi nyelv. Ez leginkább a mongolra hasonlít, ezt a nyelvet beszélő karakterekkel való diskurzusainkat nem szépen végig kell hallgatni általában, vagy lassan lehet lépkedni bennük. Az angol nyelvet viszont szépen beszélik azok akik tudják. A zene nagyon hangulatos és hallgatható, leginkább távol keleti stílusú de néha egy kis közel keletett is fel lehet fedezni benne. Ki lehetett volna adni cd-n például vagy egy külön menüben meglehetett volna hallgatni minden dalt, hasznosnak tartottam volna.

Eltudtam volna képzelni egy kis multiplayer-t is! Igaz nem MMORPG szinten, hanem valami mortal kombat szerűen, az azonos szintű karakterek játszhattak volna egymással egy arénában és így akár ranglétrákon mehettek volna a pozícióik. A játék elején kiválaszthatta volna a karakter hogy milyen képességek ellen lesz immúnis, miket használ az egyjátékos módban megszerzett teknikák közül. Igaz mégjobban ki kellet volna egyensúlyozni így a harci teknikákat, de még 1 hónapott tudtunk volna várni rá szerintem ha már lett volna benne.

Én az alkotást tudom ajánlani bárkinek aki szereti az inkább akcióra építő szerepjátékokat, mert ez az, nem hard core szerepjáték, inkább akció játék szerepjáték elemekkel. Akit nem aggaszt a rövid játék idő és a könnyű harc, azok jól szórakozhatnak vele. Lehetett volna 1 csöppel jobb is, de nem lett sajnos, de az eredménnyel így is mindenki elégedett lehet!

85%

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==