[23] gyuri12 (offline)

Jópofa - Humoros - Reménytelen

Ő egy 26 éves fiú és itt lakik: Jász-Nagykun-Szolnok / Szolnok

4959 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 49365 kreditet gyűjtött

2009 July
22:51 Fallout3-Véleményem,sajnos nem röviden
Amikor megláttam az első képeket a Fallout3-ból nagyot dobbant a szívem. Az a hangulat ami a Concept Artokból áradt leírhatatlan volt, és a néhány csúnya dologtól eltekintve az in-game képek is kellően fokozták az izgalmat.Nem a régi fejlesztők csinálják,de hát kit érdekel,hisz ez a FALLOUT,a fenébe is!
Aztán ahogy kerültek elő az újabb videók,képek, egyre jobban ment el a kedvem... A videókban ugyanaz, a képeken pedig az újítások sokszor nem mutattak olyan jól. FPS és TPS nézet? Az Oblivionban is voltak velük problémák... A megjelenés napján még letölteni sem töltöttem le, nem hogy még megvenni... Aztán eljött az igazi magyar megjelenés, azt hiszem decemberben. Magyar felirat,fakkje! Már itt is figyelt a játék,én pedig izgatottan,kicsit talán feszülten tettem meg (majdnem szó szerint) első lépéseimet a játékban.

A kellően unalmas bevezetője a játéknak egy dolgot bizonyított: Ez egy Oblivion átöltöztetve,itt-ott megváltoztatva. A fejlesztők nem mertek,vagy nem akartak hozzányúlni a jól bevált alapokhoz. Sajnos.

Ugyanis játékmenet kicsit sem hasonlít az előző részekhez. A nézetet még lenyelem, manapság egy izometrikus nézetű játékból nem lehet sok milliót eladni. No de,nem csak ennyi a változás.(Nem is fogok mindent felsorolni):Az új harcrendszer(VATS) gyakorlatilag egy csalás. PC-n. Csúnya dolog ezt mondani,de ez van. Konzolon több mint kiváló ez a harcrendszer, hisz ott több játékban is van auto-aim,de PC-n... Bakker, haggyanakmár az ilyen hülyeségekkel. Vagy teljesen feleslegesnek éreztem( sok évi FPS-ezés után nem nehéz heccsatokat leadni) vagy túl nagy segítségnek. Elmagyarázom: A játék elvileg mindig VATS-ban van. De ezt a játékos nem látja. Tehát: Ha leadsz ríltájm egy fejre célzott lövést,akkor az ugyanannyi eséllyel fog jó helyen becsapódni mintha VATS-ben tetted volna meg. Emiatt van az,hogy ahogy a karakter fejlődik nem csak a VATS-ban lesz pontosabb a karakter,de ríltájm is. Szóval: a VATS nem más,mint egy autómata célzórendszer,ami a játék helyett céloz. Ilyenkor nyugodtan mondhatja a mélyen tisztelt olvasó,hogy "dehát ez egy RPG, mégis miért baj az,hogy nem a harcon van a hangsúly?!". Ha játszott az előző részekkel,akkor tudhatná,hogy ott a harc egy teljesen elkerülhető,de nagyon kidolgozott, izgalmas dolog volt. Ezzel a hatalmas VATS nevű újítással teljesen leegyszerűsítették az egészet, a csapatalapú,körökreosztott harc helyett a játékos választhat,hogy "megy és lő" vagy " megnyom egy gombot,és végignézi,ahogy a karaktere megy és lő". (azt még külön megjegyezném,hogy az alapnehézség is jóval alacsonyabb mint az előző részekben. Még a legnehezebb fokozaton is haladtam előre mint kés a vajban, annyi volt a különbség,hogy többet kellett lőnöm). Ráadásul az MI is butácska.

A többi RPG elem is jóval egyszerűbb: Ugyan minden nehezedett egy kicsit az Oblivionhoz képest, a széria régebbi részeitől megint csak elmarad. Mindenhez kell egy kicsi RPG,egy kicsi ész,és egy kicsi kézügyesség( a feltörésre gondolok ezzel. A fenébe,hányszor törtem el a hajcsatot,vagy mit mert nem követte az egeret a gép rendesen). A feltörés mondjuk nagyon tetszett, az úgy jó ahogy van.
Az igazi problémámat persze utoljára hagytam: a beszélgetések. A Fallout 1-2-ben hosszú percekig lehetett egy átlagos mellékszereplővel is társalogni,akitől semmi érdemlegeset nem lehetett megtudni. A 3. rész persze átvette az Oblivionból azt a buta,unalmas rendszert. A legfelső válasz a "jó" a középső a "semleges" az alsó a "rossz". Kb ennyi a lényege, olvasni sem kell,csak néha.(Jókat nevetek a mai napig,amikor néha-néha feltűnik valahol egy-egy Vérpista,aki amiatt nyafog,hogy nem ért semmi a játékból. Elkéne olvasni,amit mondanak,ehh...)
A 20-as szintkorlát az elején szemétségnek tűnt, de amikor a játék végén szinte minden tulajdonságom 100-as (maximum) szinten volt már nem tűnt akkora hülyeségnek...

No de most már elég a rosszból,jöjjön a jó. A grafika szép, nagyon szép. Látványos robbanások, kellemes fényeffektek. Az animációkat le kell szarni. A Fallout csúnya világát többnyire jól jeleníti meg, a BoS tagok morcosak,és félelmetesek, a mutánsok ijesztőek, a Ghoulok pedig... öööö őket sikerült a legjobban kidolgozni. Imádnivalók.

A világa nem csak grafikailag jó,de tartalmilag is. Néhány elrejtett dolog,néhány utalás az előző részekre, néhány felejthetetlen helyszín, sok régi ellenfél, néhány régi fegyver, és a legjobbak: a Vaultok. Élmény volt mindegyiket bejárni.
A főszál is kellemes,nem túl hosszú, úgy ahogy változatos,és meglepetésemre nem teljesen lineáris, az ember kihagyhat küldetéseket(ha ügyes...) és jó sok végkifejlet van. Hell jeah!(A mellékküldetések szerintem nem lettek olyan jók,azokról nem szeretnék sokat beszélni. Írni,na)
A zenék úgy jók ahogy vannak, a rádió pedig az egyetlen olyan újítás,amit teljesen megszerettem.

A Fallout3 az Oblivion és a régi Falloutok keveréke, mely játék egyik elődjét sem tudta lepipálni, de sikerült egy új-régi Falloutot teremtenie,ami még sokat fejlődhet. Majd a következő jobb lesz.

Zárónak egy kicsit a hivatalos és nem hivatalos modokról szeretnék még egy kicsit írni: Ahogy az Oblivionnál,itt is megszámlálhatatlan sok házikészítésű mod jött ki. Fegyverek,páncélok, karakterek, ellenfelek,rengeteg tárgy. Modok nélkül számomra már élvezhetetlen a játék, egyszerűen üresnek érzem.
És,megint csak mint az Oblivionnál, a Fallout3 esetében is jöttek a hivatalos,jóval nagyobb kiegészítések. Ezekről egy-egy mondattal: Operation Anchorage: Könnyű,lineáris,unalmas, gagyi, és a játék legrosszabb része van benne agyon erőltetve.(és olyan fegyvereket és páncélokat rak a játékba,amikről jobb nem is beszélni...)
The Pitt: Izgalmas,nem lineáris, néha kicsit erőltetett, de az előzőhöz képest hatalmas ugrás.
Point Lookout: Legjobb. Hangulatos, hosszú, sok a felfedeznivaló, még több ilyet!!!
(a többi még nincs meg...)

Ui: Ez a teszt annak az eredménye,hogy nem tudtam elaludni.:D
Fallout 3 3 komment

[14] Naxalite
Jul 13., Monday 13:59 #3
nem érdekel, akkor sem veszed el a kedvem tőle
"Vérszomjas vámpír koalamedve. Buta állat,de okos." "Reméltem találok a zsebedben csokit"
[23] gyuri12
Jul 13., Monday 11:35 #2
Válasz backstab (#1) üzenetére
A Bethesda már csak ilyen. Amikor az Oblivion után kipróbáltam a Morrowindet,csak kapkodtam a fejem,mert olyan volt,mintha egy teljesen másik sorozattal játszanék( 1 óra játék után persze már ment).
Örültem volna,ha csak egy kicsit megtartják a körökreosztottságot. Az ember kiválasztja a fegyvert, kiválasztja az ellenfelet,és kiválasztja a cselekvést,majd végignézi az egészet. Itt nincs körökreosztva,csak le van lassítva, és (látszatra) van csak meg az RPG-k nagy jellegzetessége(számok vs. számok).
[33] backstab
Jul 13., Monday 8:36 #1
A harcrendszerről: akkor legyen teljesen FPS? Akkor minek fejlesztgesse az ember a harci képességeit? Egy FPS-veterán röhögve végigjátssza (BOOM HEDSÁT!) , a magamfajta fakezűek meg egy nyamvadt ghoullal is megszenvednek? Jó ez így, ahogy van.
Igen, végigjátszottam az 1-2-t is, sokszor. Ott figyelnek a polcon a dobozos verziók, a Tactics-al egyetemben. Mégis úgy érzem, hogy ezt a játékot manapság így kellett megcsinálni- én is erre szavaztam volna.
A játék rövidsége és a szövegek egyszerűsége engem is zavart-de ez már tradíció, hogy az új folytatások kevesebbet tudnak, mint a régiek. Hogy jön az Oblivion a Morrowindhez, vagy pláne a Daggerfallhoz? Sehogy, jóval kevesebb náluk.
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
gyuri12
gyuri12 még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Xbox 360
PC
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Kaland, Szórakoztató, Verekedős, FPS, Verseny, Retro, Szerepjáték, Szimulator, Stratégia
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Játék mindenhol, Játék interneten, Kisállatok bosszantása, Passziánsz / aknakereső, Zene (hallgatom), Könyvek, TV, Csajozás / Pasizás, Bulizás, Barátok, Letöltés, Fórum, Internetes magazinok, Internetes szex, Esőben sétálás, Foci, Cserepadon ülés, Hóember építés, Görnyedt ülés, Fat body building
Barátok, ismerősök
Ghz
(offline)
Id
(offline)
zs0lt1
(offline)
Đoma
(offline)
casper007
(offline)
Matos
(offline)
rolmanus
(offline)
bosznai5
(offline)
multishoot
(offline)
IQ
(offline)
KrTchy
(offline)
ultratti
(offline)
Sübe
(offline)
x-doboz360
(offline)
Gyurk
(offline)
IceMan00
(offline)
Gulandro
(offline)
Deleter13
(offline)
rozsomak96
(offline)
getro2
(offline)
Szemy666
(offline)
Nyeksek
(offline)
okornyalbaro
(offline)
XBOX Live
Fallout 3 adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: Bethesda Softworks
Fejlesztő: Bethesda Softworks
Megjelenés: 2008 4. negyedév
Kategória: Szerepjáték
Online játékmód: Nem ismert

Még nem értékeltük ezt a játékot
Olvasói értékelés: 19.6 (51 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob

8 | [E3] Fallout 3: Point Lookout ízelítő

Júniusban érkezik a Fallout 3 letölthető tartalmak következő felvonásaként a Point Lookout. Friss E3-as trailert tudunk mutatni a DLC-ből helyszínekkel, akcióval.

4 | Fallout 3 DLC: január 27

Kevesebb mint két hét múlva, január 27-én jelenik meg a Fallout 3 első letölthető tartalma, előtte azonban a frissen publikált patchet is le kell töltenünk.

30 | Fallout 3: gameplay csokor

Nagy mennyiségű gameplay videó érkezett az október végén PC-n, Xbox 360-on és Playstation 3-on párhuzmosan debütáló Fallout 3-ból. A videók a játék elejét mutatják be.

17 | [GC] Fallout 3 - hivatalos dátum

Hivatalos és egyben végleges megjelenési dátumot kapott a Bethesda által kalapált Fallout 3. A posztapokaliptikus szerepjáték október legvégén tér vissza.

32 | Fallout 3: jobb az Oblivion-nál

A Bethesda szerint jobbnak ígérkezik az Oblivion-nál az októberben megjelnő Fallout 3. A fejlesztőstúdió távlati tervei szerint nem ez lesz az utolsó Fallout címkével ellátott produktum.

28 | Fallout 3: készüljön minden el

A Fallout 3 fejlesztésének következő nagy mérföldköve, hogy minden rendben elkészüljön a játékkal kapcsolatban, nyilatkozta Pete Hines, a Bethesda kommunikációs főnöke.

11 | Fallout 3: PC-re is jönnek a DLC-k

Xbox360 mellett pécékre is megjelennek majd a Fallout 3-hoz tervezett letölthető tartalmak a játék megjelenését követően, erősítette meg a Bethesdás Peter Hines.

25 | [E3] Fallout 3 gameplay & trailer

A Microsoft konferenciát nyitó Fallout 3 gameplay bemutató is itt integet: a prezentáció során megismerkedhetünk a poszt-apokaliptikus RPG világával, és belekóstolhatunk a brutális harcba is.

47 | [E3] Fallout 3 teaser

Lassan, de biztosan kezdtek el csordogálni az idei E3-ra rendelt mozgóképek: elsőként itt a Fallout 3 teaser-trailere, Nuka Kolával, csontvázzal és fegyvert lóbáló főhőssel.

34 | Fallout 3 - ilyen lesz a gyűjtői kiadás

Hogyan fest majd az ősszel megjelenő Fallout 3 limitált példányszámban megjelenő gyűjtői változatának tartalma? A csomagról megjelent első fotó ezt hivatott megválaszolni.

15 | Fallout 3: nem lesz demo

A Bethesda-s Peter Hines a Eurogamer-nek nyilatkozva elárulta, nem terveznek demonstrációt kiadni az őszre ígért Fallout 3-hoz. Ez legyen a legnagyobb bajunk.

56 | Fallout 3 - friss információk

A Fallout 3-at demózták a mai napon a Bethesda emberei Londonban a délelőtt folyamán, ahol a sajtó képviselőivel friss információkat osztott meg Peter Hines. Szó esett a vezető fejlesztési platformról, a várható PC-s gépigényről, és tervezett letölthető tartalmakról is.

13 | Fallout 3 - lesz gyűjtői változat

A GameStop szállította az első információkat az ősszel megjelenő Fallout 3 Collectors kiadásáról, a jelek szerint tehát gyűjtői változatban is megjelenik a várva-várt harmadik rész.

13 | Fallout 3 - a magányos harcos

Habár a Fallout 3 megérkeztére sajnos az őszig még várni kell a megfelelő ízelítők adagolásával talán átvészelhető a hátralévő idő. Képözön német forrásból.

15 | Fallout 3: nem a méret a lényeg

A Fallout 3 bejárható területeinek mérete nem ér majd az Oblivion közelébe, de nem is ez a lényeges. Peter Hines, a Bethesda vezére beszélt a harmadik részről.

10 | Fallout 3 távlati tervek

A Fallout 3 jövő ősszel esedékes megjelenését követően nagy valószínűséggel letölthető tartalommal jelentkezik majd a Bethesda. Távlati tervek.

18 | Fallout 3 és a játékidő

Újabb információk arról, hogy mi minden vár majd ránk a következő év őszére ígért Fallout 3-ban. Questrendszer, játékidő, újrajátszhatóság és a döntések fontossága.

13 | Fallout és a felnőtt tartalom

Elsősorban felnőtteknek szóló játék lesz a Fallout 3 Bethesda előzetes tervei szerint, ennek ellenére igyekeznek óvatosan tálalni a sikamlós tartalmat.

13 | [E3] Fallout 3 képek

A Fallout 3-ból is csepegtetett morzsákat a Bethesda az E3-on: a jövő ősszel debütáló poszt-apokalpitikus szerpjátékból három darab friss screenshotot üdvözölhetünk.

27 | [E3] Fallout 3 ízelítő

Negyven perces Fallout 3 bemutatót tartott a sajtó képviselőinek a Bethesda az E3-on, ráadásul holnap, péntek tizenharmadikánán, állítólag újdonságokat is megtudhatunk majd a játékról. Gyorsan összefoglaljuk a közel egy órás prezentácóból leszűrhető infókat.

31 | Fallout 3 - hasznos információk

Megtörtént az első nagyszabású Fallout 3 prezentáció a napokban, a kiváltságos külhoni sajtó jóvoltából pedig a részletekről is időben tájékozódhatunk. Csupa hasznos információ a 2008-ra ígért harmadik részről egy kattintásnyira.

34 | Fallout 3: testközelből

A Fallout 3-al kapcsolatban eddig inkább kérdéseink voltak, mint válaszaink. Milyen lesz a harcrendszer? Valós időben lövöldözünk, vagy újra akciópontokat használunk? Egyszerűsödik a karakterfejlődés, vagy marad minden a régiben? Most sok mindenre fény derül...

65 | Itt a Fallout 3 első trailere

A visszaszámlálás a végéhez érkezett, hosszas várakozás után befutott a Bethesda kezei alatt készülő Fallout 3 első, hivatalos teaser trailere. Gameplay nincs benne, hangulat viszont van...

22 | Fallout 3 és Liam Neeson

Leszerződtette Liam Neeson-t a Bethesda. A neves színész a Fallout 3 főszereplő apjának hangját adja majd. A játékból egy új koncepciós art is megjelent.
Tovább a játék adatlapjára / fórumába