Elektronika, karantén és sok gonosz ember...No meg egy hős...
Az Infamous azon játékok közé tartozik, melyeket egyáltalán nem vártam. Láttam róla pár videót, de ennyi. Úgy gondoltam, no majd egyszer talán. Aztán mégiscsak került hozzám egy példány és el kell mondjam nagyon pozitívan csalódtam. A Sucker Punch olyat hozott össze amibe az ember beleborzong olyan látványos.
A helyszín Empire City, Cole MacGrath egy futár. Csomagot szállít A pontból B pontba, de ez jelentős fordulatot vesz amikor a táskájában lévő csomag felrobban. Cole egy kráterben tér magához, mit sem sejtve mit élt túl. Megindul, hogy valahogy összeszedje magát. Ekkor különösen furcsa meglepetés éri. Megrázza egy generátor és túléli. Nem is sejti mi lett belőle.
Majd eszméletét veszti és a helyszín pár héttel később Empire City.
Ekkor már bandák és különös képességekkel rendelkező emberek uralják a várost. Karantén van érvényben, senki se be se ki. Ám a mi Cole barátunk mégis nekifut. Elkapja egy F.B.I. ügynök az ekkor még viszonylag gyenge „elektromos futárt” és üzletet ajánl neki. Hozza ki a férjét és szabad lesz, elmehet a városból. Ezzel meg is indul a történések sorozata.
A fejlesztők nagyon szép grafikával megoldott terméket varázsoltak elénk. A textúrák tökéletesek és meglepően szépek a sandbox stílus ellenére. A látvány pedig mindenért kárpótol minket. Azt tudni kell, hogy Cole bármibe bele tud kapaszkodni, nincs olyan glitch, bug, hogy a semmit fogná meg vagy lecsúszna róla. Olyan magasságokba mehetünk fel, hogy az ember szinte már szédül. A látvány ami pedig elénk tárul eszméletlen jó. No azért nem kell itt mindjárt, világ legjobb grafikájáról beszélni. Vannak hiányosságok, hiszen egy ekkora területtel rendelkező játékban hogyne lennének, de nagyon minimális.
A mozgás kultúra hihetetlen. A mászásnál olyan szinten valósághű, hogy leejtettem az államat egy negyedórára. Emlékszünk az Assassin's Creedben milyen részletes volt? Na képzeljük el azt felturbózva. De nem csak mászásnál, az eséseknél, közelharcnál mind látszik, hogy mennyire részletesen foglalkoztak vele.
A játékmenet lehet kellemes és lehet néhol igazi kihívás. Ugyanis Cole hiába az elektromosság mesteri forgatója, nem golyóálló. Ha kevés az élete akkor gyorsan ki kell szívni az áramot a körülöttünk lévő tárgyakból és már meg is gyógyultunk. No kérem szépen, senki ne higgye, hogy ilyen tárgyakat szökő évente látunk. Szinte mindenből ki tudjuk erőszakolni a benne lévő éltető nedűt. Kocsi, utcai lámpa, metró sín, generátorok sőt még emberekből is. Ellenben elég büdös lehet a fiatalember ugyanis a víz halálos ellenfele. Kíváncsi lennék, hogy fürdik le? No de ez csak érdekesség. Az utazás kissé unalmassá válhatna, ha nem lenne jó pár módja. Bármilyen elektromos kábelen végig tudunk csúszni (miután szereztük ezt a képességet), illetve eljátszhatjuk a helyi metrót mert azon a sínen is tudunk közlekedni igen nagy sebességgel.
A képességek eszméletlen látványosak. Minden egyes villámszórás látványos és az ember érzi a fejlődést. Minden egyes forgalomból kivont ellenfélért és elvégzett küldetésért kapunk XP-t ezekből képességeket vásárolhatunk. Minél messzebb járunk a történetben annál több képesség nyílik majd meg.
Ám az sem mindegy melyik oldalon állunk. Egyszer-egyszer döntés elé kényszerülünk, jó vagy gonosz döntést kell hoznunk. Ez befolyásolja, hogy az emberek hogy viszonyulnak hozzánk. Ha hősök vagyunk körénk állnak és fotóznak minket, ha gonoszok akkor menekülnek (amit rohadtul meg tudok érteni).
Ám nem csak ez a különbség. A jó és rossz oldal más-más tudást rejteget. Sajnos váltogatni nem érdemes közöttük és ezt nagyon sajnálom, hogy a gonosz képességeket csak gonosz ranggal lehet alkalmazni. Így a két végigjátszás adott, sőt érdekes is lehet. Miért? Mindjárt elmondom.
A küldetések között vannak sztori, mellék és meghatározók. Az utóbbiról annyit fontos megemlíteni, hogy ezek alapján kaphatunk „ultimate” képességet. 5, 10 és 15 után. Vannak jó oldali és rossz oldali küldetések. Ha az egyik oldalra kezdtünk el az elejétől fókuszálni akkor a jó küldetéseket érdemes csinálni, ugyanis minden jó küldetés kiüti egy ellentétes megcsinálását és ugyanez a gonosz oldaliaknál is. Tehát ha megcsinálunk 5 jót akkor 5 gonosz a 15-ből már nem csinálható meg. Érdemes egyik oldalon elindulni és azokat befejezni.
A mellékküldetések között van olyan aminek semmi értelme és unalmas (megfigyelő rendszerek eltávolítása) illetve a pörgős izgalmas (buszok megvédése, versenyek). Ezek olyan 15 órára kötnek le minket ha mi is úgy gondoljuk. A főszál teljesítése is körülbelül ennyi időt vesz igénybe.
Összességében a játék grafikailag is és játékmenetileg is nagyon jól lett kidolgozva. Az események adják magukat, a történet tele fordulattal, mindenképpen egy nagyon jó szórakozást nyújtó termék. Nincs olyan, hogy kinek ajánlom, kinek nem aki szeret játszani az szerezze be, csalódni nagyon extrém esetben fog. Vannak hibái, de melyik játéknak nincsen, az Infamous-ben azonban elenyésző ezek száma.
Nálam a játék olyan 10 pontot kap, hogy földrengés okoz.