[35] Stinger (offline)

Angyali - Jlnevelt - Mnikus

egy 37 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

4783 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 96530 kreditet gyjttt

2009 mrcius
23:19 SF4 vs. KOF XII
Hogyan viszonyul a King of Fighters XII a Street Fighter IV ltal kpviselt irnyzathoz? Mi a kt jtk kzti klnbsg? Milyen mdszereket s ltvnyvilgot alkalmaztak az SNK Playmore fejlesztsnl s hogy mutat ez majd a kpernyn? A vlaszokat beljebb tallod...
A Street Fighter IV krli felhajts miatt gondolkodtam el a minap azon, hogy mi sztnzte a fejlesztket arra, hogy ezt az j epizdot tet al hozzk: vajon mi volt a motivci trgya? A sorozat dupln nullzd vfordulja, a remake gyrtsbl kiszippanthat pnzmennyisg, netn a rajongknak trtn kedveskeds faktora? Vagy mindhrom egytt? Valahogy nem igazn tisztul ki a kp, mert br az SFIV els pillanatra mg a legdesszjbb jtkost is megfogja, de - megannyi rt belelve szp lassan realizldik a harmadik X-hez kzeled gmerben, hogy a Capcom berkeiben ez inkbb tnik egy nagyon jl feltuprozott, tartalmilag kigyrt SF3-nak, mintsem forradalmi jdonsgnak: a jtk gyakorlatilag visszanyl a gykerekhez, s a krts is amolyan adalk illat, gy hiba zsenilis a ltvny, de a kpernyre robbant ajndkbomba lassacskn mezei petrdv zsugorodik ssze a nem felttlenl Mass-SFIV szemekben (az sszkp ettl fggetlenl persze abszolt pozitv s tiszteletre mlt marad, de az ultimate 2D HD Fighting Game titulust mg a fikban tudja egyelre…) A karakterdizjn sszessgben szp munka, de egy-kt esetben bizony azrt ltszik rajta, hogy inkbb tuningols, mintsem egy az alapjaitl jjtervezett HD sznvonalat beclz prblkozs. A kidolgozottsgra s a rszletessgre azonban nem lehet panasz, az interaktv s llegz htterek szinte rszt kpezik a jtknak - akrcsak az ts-rgs kzben kidagad erek, vagy a durva arcmimikk. Van ugyan nhny jtkmd s az online kzdelmek is lagmentesek, de mr az SF Alpha 3 is tbbfajta lehetsget knlt a pofozkodsra. Ami jdonsg, az a komb-orientci, amely eddig nem nagyon volt jellemz a sorozatra - ez viszont az 1996-os Rare-fle Killer Instinct hozadka, amely els zben formlta emszthetv (s ezzel egytt mesterien mvelhetv) a lncba fzhet ts s rgs kombincikat. A lnctmads mvszett (ahogy akkor, most is) termszetesen tanulni kell, de bsgesen van r lehetsg, hiszen a megfelel Challenge opci brutlis mennyisg feladatai mellett a mozdulatsorok most mr egyetlen gombbal elvarzsolhatak akr a meccs alatt is (szintn mshonnan elkapott tlet, lsd pl. a Mortal Kombat sorozatot). A profilunkat felcicomz egyb medlok, trfek tmkelegben nyilvnvalv vlik az a tny is, hogy a Capcom rjtt: a felhasznlkat a vaskos tartalommal lehet megfogni, ezzel fenntarthat a motivciszint a lemez prgetshez. Az SFIV teht a sorozat 2009-es remake-jeknt felettbb pozitvra sikerlt, azonban nem rt, ha felvssk magunknak: a megmrettets mg csak most kezddik, hiszen nhny hnap elteltvel debtl a kilencvenes vek bunys csillagainak msik neves kpviselje, az SNK King of Fighters XII-es szm felvonsa - amely az Utcai Harcoshoz hasonlan igyekszik megszerezni a legjobb 2D-s HD Fighting Game titulust.



A KOFXII ugyanis szintn nagy adusznak grkezik: br a sorozat nlunk sokkal kevsb ismert, mint pl. a tvol-keleten, vagy az Egyeslt llamokban, az SNK pards harcosfelhozatalnak legjavt tartalmazza - olyan nagy harcosokkal, mint Andy s Terry Bogard a Fatal Fury-bl, Robert Garcia s Ryo Sakazaki az Art of Fightingbl (persze akadnak itt tovbbi szuperhsk pl. az Ikari Warriors s korbbi KOF epizdokbl is). A jtk azonban nem is a nvs felhozatal, sokkal inkbb a fejlesztsi s grafikus megvalstsa miatt ver krket a Street Fighter IV-re, mivel a KOFXII gyakorlatilag 100%-ban kzzel rajzolt patternekbl pl fel. Minden egyes karakter s httr alapos tervezi munka eredmnye, amely idestova mr hrom esztendt tlttt a tervezasztalon - jval tbbet, mint amennyi az SFIV szikra kipattansa, s a polcra kerlse kztt telt el. Evolcis ugriskola: az eredetileg jtktermekbe (ezzel egytt pedig az Atomiswave rendszert bcsztat j Taito Type X2-es boardra sznt), ksbb pedig konzolos portot beclz epizd ltvnyvilga az eld felbontshoz kpest ngyszer akkora trterleten helyezkedik el. Ezzel a mdszerrel egy harcos megtervezse egy grafikus szmra nagyjbl tizenhat hnapnyi munkt lel fel, radsul cel-shaded technolgia alkalmazsa nlkl. (A megvalstst (3D modellezs2D renderels) s a naponta egy-msfl frame elksztsnek metodikjt boncolgat "Genercis Polrozs" cmet visel iromnyomrt az rdekldk kattintsanak IDE!!.) Nem csoda, hogy a kperny szinte minden ngyzetmillimtern akad majd valami szrevehet aprsg, radsul a SFIV-el ellenttben a folytonos mozgs a cel-shaded mellzse miatt olyan rzst kelt, mintha egy mangt, vagy animt ltnnk megelevenedni a kpernyn. A megvalsts nehzsge s bonyolultsga miatt br csak hsz szerepl vlik elrhetv a jtkban, ezzel a mennyisggel vltozatos harctechnikval kzd csapatokat lehet pteni a kzdelmekhez. (Ez a mennyisg az prilisban elstartol arcade verzira vonatkozik, a konzolos vltozat a jliusi kssrt cserbe tovbbi karakterekkel bvti a felhozatalt.) Trtnetre egybirnt nem kell szmtani: a King of Fighters ‘98-hoz hasonlan itt sem lesz felgngyltend cselekmny, a KOF2003-ban megkezdett Ash Crimson szl lezrsra majd a folytatsban kerl sor.



Jtkmenett tekintve az SNK bajnoka hasonl kombrendszerrel rkezik, mint amit az SFIV-ben is lthatunk. Az n. Critical Counter System akkor lp mkdsbe, miutn sikerlt az ellenflnek egy ers, kzeli tmadst bevinni: ezt kveten a megfelel kombincik lenyomsval adott idtartamig a karakter egyb sebz mozdulataibl lncokat alkothatunk, amelyet a lezr zld mozdulat kvetkeztvel akr kivgzsbe is tfordthatunk egy-egy specilis tmads bevitelvel. A kombkat a lncok kztti idtartamra pozcionlva Breakerekkel lehet megtrni, amely miutn megszaktja a tmadst, el is lki az ellenfelet a karaktertl - ilyenkor egy gerjesztett szupertmadssal akr viszonozhat is a srls, br ehhez a “Superbar”-nak MAX llapotban kell lennie (ami ugye a vdekezs, a srls, illetve a tmads alatt kezd el feltltdni). Nmelyik mozdulat azonnal bevihet, msoknak gerjesztsre van szksge ahhoz, hogy a lehet legnagyobb szeletet hastsa ki az ellenfl energiaszintjt jelz cskbl. Sz szt kvet: a King of Fighters XII szintgy nagy durransnak grkezik, s ha lesz r lehetsg, biztosan alapos kiveszst kap a megfelel formban. A ltvny abszolt bejvs, ti is megltjtok, ha a fenti mozgkpes anyagra kattintatok.

link @ the gameTourMiX - by Stinger
19 komment

[14] NewYork
pr 17., pntek 14:15 #19
Ht szerintem a KOF s a SF sszehasonlthatatlan.Kt teljesen klnbz jtkmdot kpvisel a kt jtk.A KOF a rushdown-on alapszik,gyorsan kell vghezvinni a tmadsokat,combkat party jelleg meccsekben tbb karakterrel.Mg az SF inkbb a megfontoltabb elretervezsebb jtkmenetet kpviseli,ahol elegend egy karakter teljes betanulsa.n specil nagyon vrom az j KOF-ot.Szerintem risit dob rajta,hogy jrarajzoltk a karaktereket.SF-bl meg szerintem a third strike volt a legjobb,br a IV se rossz,s trsasgban meg aztn plne.Deht ugyebr ki kell mg vrni a jniust,mert azrt a KOF az mgis csak KOF
[8] Riddla
pr 14., kedd 15:09 #18
nekem a SF sorozat soha nem tudott a szvemhez nni, de azt be kell ltnom, nem egy rossz jtk. ellenben a KoF (mg ha voltak kimondottan szar eljvetelei is) mindig le tudott nygzni s hossz rkra a kperny, vagy a jtkgp el tudott szgezni.
I'm not a Hero; I'm only an old killer.
[8] Riddla
pr 14., kedd 14:57 #17
KoF RLZ 4EVA!
I'm not a Hero; I'm only an old killer.
pr 02., cstrtk 23:31 #16
Vlasz Oldern (#15) zenetre
Jah, csak kzben volt X kismilli epizd
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[56] Oldern
pr 02., cstrtk 22:53 #15
Vlasz Ryu (#14) zenetre
Ne vedd ki az egsz mondatbl.
Egyszeren csak az alapjn, hogy volt mr szmozott KOF-bl egy pr, ami nem slt el megfelelen, arra kvetkeztetek, hogy csak azrt, mert KOF-nak hvjk, mg nem kell hasraesni felttlenl.

Mg a Capcom nem vletlenl vrt tz vet egy j, szmozott SF-re.
This Cannot Continue
[9] Ryu
pr 02., cstrtk 18:13 #14
"csak megkstols utn derl ki, hogy milyen minsgrl is van sz" - ezt azrt hangslyozod ki mert itt (aka KoF esetn) kiemelt jelentsggel br, vagy azrt mert vannak jtkok amiket a kiprbls eltt is objektven meg tusz tlni?
pr 01., szerda 17:48 #13
Vlasz Oldern (#12) zenetre
J ez a hasonlat, mg nem hallottam sehol
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[56] Oldern
pr 01., szerda 17:05 #12
Vlasz Stinger (#11) zenetre
Nem azt mondtam, hogy voltak sikertelenebb vek, hanem hogy voltak gyenge, bugos, tlettelen, "szar" vjratok

Szval vrom n is ezt az j KoF-ot, de olyan ez mint a bor, ami legyen akrmilyen megbzhat, csak megkstols utn derl ki, hogy milyen minsgrl is van sz - s hogy nem kerlt e dgltt patkny a palackba : )
This Cannot Continue
pr 01., szerda 16:32 #11
Vlasz Oldern (#10) zenetre
Tny, hogy nem volt mindegyik bombabiztos siker. Valsznleg a KOF XII sem lesz az, mert kevsb populris, mint mondjuk az SF sorozat. De a dj megtlse nem a npszersg s az elkel hely alapjn trtnik: a KOF mg a rgi, sprite irnyzat s szisztma alapjn kszl a true 2D ultimate fighter titulusra, az SF4 mr jval inkbb tlmutat ezen.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[56] Oldern
pr 01., szerda 15:11 #10
Nzd, tovbbra is furcsnak tallom azt, hogy ha szerinted a legjobb 2d-s verekeds sorozat a Street Fighter, amin bell a IV minimum elkel helyet foglal el, akkor ez vajon mirt nem "elg" a legjobb 2d-s "hd" jtk cmhez - ellenben az egekig lehetne emelni az j KOF-ot CSAK azrt, mert 2d-s s rajzolt: de taln az dvssghez ennl tbb kell.

Fleg annak fnyben, hogy szegny elg sokszor volt inkbb gyenge vjrat, mint kiemelkeden j.
This Cannot Continue
pr 01., szerda 14:35 #9
Vlasz Oldern (#5) zenetre
Direkt kiemeltem a kukacoskodknak, hogy: "absz pozitv s tiszteletre mlt: nlam ez mr a nagyon j jtkot jelenti

Egyszval: frank az SFIV, nem is lltottam az ellenkezjt. No offense, de amit lertl, az ennyi v utn alapbl elvrhat, a pluszknt tlalt adalkrl nem is beszlve (A mly jtkmenet, a hnapokkal ksbb szrevehet mozdulatsorok, stb) mr az eldkben is megvoltak. Gyakorlatilag mig ebben a legjobb a sorozat, szval most nem rtelek...
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
pr 01., szerda 14:32 #8
Ja, igen: az a hossz mondat... a kettspont s a zrjel nem dsznek van - mbr lehet, hogy csak az n agyam llt r erre a mrnki szakknyv szemlletre, ahol egy definci lersa mondatvgi rsjel nlkl is min. fl oldal.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
pr 01., szerda 14:30 #7
Vlasz Oldern (#6) zenetre
Nlam a komb-orientci = KI. Ahhoz kpest ez nem orientci, max lthat ltelem, akrcsak a tbbi hasonl lncbunyt tmogat cuccban.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[56] Oldern
pr 01., szerda 13:04 #6
A sorozatra pedig igen, eddig is igencsak jellemz volt a "komb-orientci" : )
This Cannot Continue
[56] Oldern
pr 01., szerda 13:01 #5
Stingie, n szinte leszek hozzd, ez a mondat, hogyasszongya:

"- megannyi rt belelve szp lassan realizldik a harmadik X-hez kzeled gmerben, hogy a Capcom berkeiben ez inkbb tnik egy nagyon jl feltuprozott, tartalmilag kigyrt SF3-nak, mintsem forradalmi jdonsgnak: a jtk gyakorlatilag visszanyl a gykerekhez, s a krts is amolyan adalk illat, gy hiba zsenilis a ltvny, de a kpernyre robbant ajndkbomba lassacskn mezei petrdv zsugorodik ssze a nem felttlenl Mass-SFIV szemekben (az sszkp ettl fggetlenl persze abszolt pozitv s tiszteletre mlt marad, de az ultimate 2D HD Fighting Game titulust mg a fikban tudja egyelre… "

alaposan megfekdte a gyomromat. Most nem a nyelvtani dolgokra gondolok, mert legyen, ha gy szeretnd lerni azt, hogy szerinted nem frank a IV, akkor ok, de:

- a jtk harcrendszere radiklis "extrkkal" bvlt, olyan mly jtkmenetet kialaktva, amelyben hnapok, vek mlva is lehet majd j kombinicikat, lehetsgeket szrevenni.

- maga a Focus Attack intzmnye ezzel kapcsolatban tkletesen hozza a Blizzard "easy to learn, hard to master") vonalat: els pillantsra nem tnik ers fegyvernek, de nhny ht gyakorls utn olyan lehetsgeket ltsz majd meg benne, amelyek gyakorlatilag azt mutatjk, hogy igen, visszajtt a parry, s jobb mint valaha : )

De ne is menjnk t a "j-e vagy nem j, kinek ksztettk" dologba. A Seth src megjegyzseit, a Capcom Unity vagy a japn Capcom blogok lefordtott bejegyzseit, a megannyi profi jtkos szinte kivtel nlkl (Sirlin mint kivtel j plda) lvezi s jnak tartja a jtkot: a fejlesztk pedig megtettek szinte mindent, hogy ez legyen a kvetkez idszak kompetitv verekeds Street Fightere. Ezek utn egyrtelm, hogy a IV a II spiritulis rkse, letisztultabb rendszerrel mint a III, sokkal mlyebb s tbb lehetsget knl mint brmelyik II, s ami a legfontosabb: van balansz a karakterek kzt vgre. Minimlis azon matchup-ok szma, ahol nagyon sokkal jobbnak kell lenned az ellenflnl ahhoz, hogy nyerhess.

Szval az SFIV mr bizonytott, a KoF mondjuk egszen ms kategria. Az, hogy 2d vagy 3d, a IV utn jl lthatan mindegy. A rajzfilmszer hatst imho tkletesen elrtk a Capcomnl.
This Cannot Continue
pr 01., szerda 0:00 #4
Szvsz lehet, hogy ugyanaz a kategria a kt jtk, de mgis oltri nagy klnbsg van kettejk kztt... a maga nemben remek program mindegyik.
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
[9] Ryu
mrc 31., kedd 20:43 #3
KoF
[9] Ryu
mrc 31., kedd 20:26 #2
Magam sem vagyok egy nagy FoF fan, de a karaktereket csptem a Capcom VS. SNK jtkokban. Amgy a jtkot az els screenshot-ok megtekintse ta vrom, mert gy tnik megvan benne minden ami - nekem - hinyzott az SF4-bl. Persze a kt jtkot csak ezen utbbi kiprblsa utn lesz rdemes sszehasonltani. De lehet, hogy ezt inkbb az SF3-al kell majd sszemrni .
mrc 31., kedd 19:48 #1
Sose szerettem KoF sorozatot, pedig prbltam nem egyszer. Dicsretes hogy vgre jrarajzoljk a spriteokat, SF4 se lett volna rossz gy.
Robotmajom Fatality: http://www.youtube.com/watch?v=dyobHudknPc
Stinger
"Cerberus. Humanity First." | Twitter/XBLive/NNID: StingerHU | 3DS FCode: 1779-1409-5762
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox
Xbox 360
Playstation2
GameCube
Wii
Playstation Portable
Nintendo DS
PC
Nintendo 3DS
Mobil
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Kaland, Szrakoztat, Verekeds, FPS, Online FPS, Verseny, Retro, Szerepjtk
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Jtk mindenhol, Krtyajtk, Jtk interneten, Trsasjtk, Jtk zsebkonzolon, DVD, Magazinok, jsgok, Zene (hallgatom), Knyvek, TV, rs, Mozi , tterem, Bowling, teke, Bartok, Programozs, Email, Letlts, Chat, Frum, Internetes magazinok, szs, Esben stls, Korcsolya, Hember pts, Jgkorong, Bicikli, Tenisz, Grnyedt ls
Bartok, ismersk
elvis
(offline)
liquid
(offline)
antaru
(offline)
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
drag
(offline)
bastard
(offline)
kopa
(offline)
supermario4ever
(offline)
dracoo
(offline)
Depi
(offline)
sarabi
(offline)
BlackLord
(offline)
bagszi
(offline)
Lothar
(offline)
Norbi92
(offline)
pali
(offline)
kochanp
(offline)
Reiker
(offline)
NvG
(offline)
LokkoLori
(offline)
lorantHUN
(offline)
Xbox360Gamer
(offline)
zead
(offline)
Stiletto
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
steely
(offline)
CsibeB
(offline)
N7 Attila
(offline)
reptai
(offline)
XBOX Live