A Prince of Persia a 2008-as év egyik legjobb dobozos játéka. Az új stílus határozottan jót tett a Herceg kalandjainak, és a segédként mellénk szegülő Elika még jobban növeli a játék élvezeti értékét. Van azonban egy tulajdonsága a játéknak, ami meglehetősen kettéosztja a játékostársadalmat. Ez pedig az a tény, hogy a Prince of Persiában nem lehet meghalni.
Nem halhatunk meg, és ez szó szerint értendő. Ha leesnénk egy platformról, Elika értünk nyúl. Ha megölnének minket, közbelép. Ez sokak szerint hülyeség, mert olyan, mint egy örök élet cheat, amit ráadásul aljas módon a játékosra is kényszerítenek. Véleményem szerint inkább ez a vélemény a hülyeség. A Prince of Persia nem könnyű játék, tele van akrobatikus elemekkel, amelyeket nem lehet csak úgy „átugrani”. Halál ide vagy oda, az akadály mindig ott lesz a játékos előtt.
Vegyünk egy példát: van egy falon futós rész. Az új Prince of Persiában ha nem sikerül átfutnunk a másik oldalra, Elika visszaránt az első platformra. Addig rángat vissza, amíg egyszer sikerül megcsinálnunk azt a részt. A régiben? Leesünk, rewind, leesünk, rewind, továbbmegyünk. Hol a különbség? Ott, hogy az új PoP esetében nincs frusztráció, hogy „jaj, most vajon leesem-e?”. Ott, hogy az új Prince of Persiában -végre- nem megint az „időbaszkuráláson” (idézet liquidtől :P) van a hangsúly. Ott, hogy az új epizódban csak az élményre koncentrálhatunk.
Az akrobatikus részeken kívül van a játéknak még egy olyan eleme, amelyet eléggé felforgatott a halál lehetőségének hiánya. Ez a már amúgy is elég nagy reformon átesett harc. Hogyan is néz ez ki? Nem, nem úgy, hogy védekezés nélkül állhatjuk az ütéseket, mintha egy Mario játékban megszereztünk volna egy csillagot. Ha sok találat ér, az ellenfél leterít, és ilyenkor egy quick time event-tel maradhatunk életben. Ha ezt elrontjuk, Elika közbeavatkozik, és mi ahelyett, hogy meghalnánk, tovább folytathatjuk a harcot. Ügyetlenségünk nem marad azonban büntetés nélkül: az ellenfél élete jelentős mértékben visszatöltődik. Konklúzió: a csaták nehézsége nem változott.
Az új PoP csak a játékélményre fókuszál. Csak az élményre, ami pedig fantasztikus, ezért is készül már róla a teszt. Addig is jó játékot hozzá mindenkinek!