Sokan gondolhatják elkezdődött az újabb rettegés...
A héten megjelent a EA belső csapata által létrehozott jövőbeli horror játéknak titulált készítmény. Hétfőn jó magam is hozzájutottam egy példányhoz egy vicces történet keretében, ami más napra tartozik. Nem szívesen anekdotáznék most erről. Akkor csapjunk is bele a közepébe. A Dead Space-ben egy 3 főből álló kivizsgáló egység technikusát, mérnökét (véleményem szerint inkább szuper katona) Isaac Hayest irányíthatjuk. A történetről annyit, hogy természetesen minden elromlott az űrállomáson és csak mi tudjuk rendbe hozni, amíg pajtásaink nagyon okosan elmondják mit kell tennünk. Izsák viszonylag jól ért a fegyverekhez annak ellenére, hogy mérnök vagy mi fene, bármilyen játékban megjelenő gyilkolásra alkalmas tárgyat hihetetlen kézügyességgel forgat. Nekem ez az egész egy picit a Doom 3-at és Doom film hangulatát idézi, ami azért nem volt olyan rossz, de mégis azért a poén már el lett sütve párszor. Ahogyan haladunk előre a viszonylag nem egyértelmű történetben, egyre több és több fegyvert kapunk amelyeket természetesen hihetetlen tuning alá lehet vonni. Az alapfegyvert plazmavágóként ismerjük és a játék egyik leghasználhatóbbja. A klasszikusok közül van gépfegyver, shotgunnak megfelelő ívfegyver, energiaágyú és persze a lángszóró. Itt szeretnék megállni. Elméletben az ellenségeket darabolni kell, hogy megüljük. Megjegyzem igen szépen lehet testrészeket eltávolítani tulajdonosuktól. Amire nem tudtam rájönni, hogy hogyan is várják el azt, hogy én lángszóróval levágjam valakinek a lábát? Egyszerűen még az agyonfejlesztett verzióval sem tudtam kibékülni. A személyes kedvencemmé viszont a belező elnevezésű bűbájos fűrész egy futurisztikus igen kreatív változata, amely olyan jól szeleteli a végtagokat mint egy kenyér vágó alkalmatosság az adott élelmiszert. A játék maga 12 fejezetből áll, melyek igen hasonlóak, de azért élvezetesek. A különböző pályákból hiányoltam a kreativitást, de harc mindenért kárpótolt. Egyet viszont el kell mondanom ha már a harcnál tartunk. A játékélményben valahol csalódtam. Egy ijesztgető, eszeveszetten menekülős, taktikázós horrort vártam és kaptam a sci-fi shootert. Olyan, hogy a töltényem elfogyott volna egyszerűen nem történt meg és egy jól fejlesztett fegyverrel (vagy kettővel) normál fokozaton csak akkor halunk meg ha valami elnézünk és rossz helyre ugrunk, ugyanis ellenség a közelünkbe nem tud jutni. Most egy kicsit beszéljünk a játék technikai adatairól. Meglepő lesz amit most mondok, de a játék a korábbi Godfather játék egy kicsit felújított motorját használja megjegyzem sok fejlődést felmutatva. A grafika és a textúrák szépen illeszkednek bele a környezetbe. Nem az a játék ahol azt fogjuk mondani „Jézusom, atya ég ez a grafika”, de ennek ellenére a szép jelzőt aktívan lehet rá mondogatni. A hang tökéletes, ha az effektekről van szó, viszont kissé sekélyes ha szinkronokról. Izsák főhősünkön kívül ugyanis mindenki tud beszélni és aktívan kommunikál, de szuper mérnök barátunk „bunkó” módon sosem válaszol, még a szép hölgyeknek sem, ami azért bűnnek tudható be. Persze nem kell eltántorodni a játéktól mert igenis a 8-9 órás kampány mód tartogat meglepetéseket, szavatosságát tekintve párszor újrajátszható. Aki szereti a lövöldöző, fejlesztgetős akciójátékokat azoknak kötelező vétel.