Aki nem ismeri,bemutatom neki a World Of Warcraft szerepjátékot :) Mi is az a Wow? (mmorpg=Massively Multiplayer Online Role-Playing Game )
A World of Warcraft a Blizzard Entertainment 2004-ben megjelent számítógépes játéka, ami a nagy sikerű Warcraft sorozat legújabb része. Első kiegészítője, a World of Warcraft: The Burning Crusade 2007. január 16-án jelent meg, a második kiegészítő, a Wrath of the Lich King pedig 2008-ra várható.
A játék MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game), azaz csak interneten keresztül, sok játékos által játszható szerepjáték. A játékosoknak rendszeresen elő kell fizetni a játékra.
Birodalmak
A játékosoknak, mikor belépnek a játékba, választaniuk kell a szerverek, avagy birodalmak (realm) közül. Egy birodalomban egy játékosnak maximum 10 karaktere lehet, a birodalmak között a karakterek átvitele fizetés ellenében lehetséges.
A birodalmak lehetnek egyszerű (Normal, Player versus Environment, PvE) vagy "játékos játékos ellen" (Player versus Player, PvP) típusúak. Előbbiekben az ellenséges oldalon álló játékosok csak akkor tudják megtámadni egymást, ha bekapcsolják a "PvP módot", vagy belépnek egy ellenséges területre. Ezzel szemben a PvP birodalmakban az úgynevezett vitatott (contested) területeken automatikusan bekapcsolódik a "PvP mód", így a játékosok bármikor megtámadhatják egymást.
Emellett elkülönítenek "szerepjátékos" (Roleplaying, RP) birodalmakat is. Ezekben elvárják, hogy a játékos némileg azonosuljon a karakterrel, ezért szigorú előírások vannak arra, hogy hogyan lehet elnevezni a karaktert, illetve, hogy milyen formában kommunikáljunk a többi játékossal. Ezen szabályok megszegése akár a birodalomból való kitiltást is eredményezheti. Ezek is lehetnek egyszerűek vagy PvP típusúak.
Karakteralkotás
A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race), kasztját (class), és külsejét. A nem és a külső nem befolyásolja a karakter tulajdonságait, míg a faj és a kaszt igen.
Fajok
Az alapjátékban nyolc faj közül lehet választani, de ez a szám a kiegészítő megjelenésével tízre bővült. A fajok két, egymással harcban álló frakcióba tömörülnek: ezek a Szövetség (Alliance) és a Horda (Horde). Emellett a fajok tulajdonságai némileg eltérnek, és mindegyiknek megvan a csak rá jellemző képessége illetve a saját nyelve.
- A Szövetség tagjai:
o Emberek (Human)
o Törpök (Dwarf)
o Gnómok (Gnome)
o Éjtündék (Night Elf)
o Draeneiek (Draenei)
- A Horda tagjai:
o Orkok (Orc)
o Trollok (Troll)
o Taurenek (Tauren)
o Élőholtak (Undead)
o Vértündék (Blood Elf)
Kasztok
A kaszt szabja meg a karakter képességeit, az általa használt harci technikákat és varázslatokat. A játékban kilenc kaszt választható, de az egyes fajok csak bizonyos kasztok közül választhatnak.
Harcos (Warrior) - Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Élőhalott
Zsivány (Rogue) - Ember, Törp, Gnóm, Éjelf, Ork, Troll, Élőhalott, Vérelf
Paplovag (Paladin) - Ember, Törp, Draenei, Vérelf
Sámán (Shaman) - Ork, Troll, Tauren, Draenei
Druida (Druid) - Éjelf, Tauren
Vadász (Hunter) - Törp, Éjelf, Draenei, Ork, Troll, Tauren, Vérelf
Varázsló (Mage) - Ember, Gnóm, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf
Boszorkánymester (Warlock) - Ember, Gnóm, Ork, Élőhalott, Vérelf
Pap (Priest) - Ember, Törp, Éjelf, Draenei, Troll, Élőhalott, Vérelf
Halállovag (Death Knight) - Minden faj. A World of Warcraft: Wrath of the Lich King kiegészítő első hőskasztja.
Mivel a World of Warcraft egy MMORPG (Massive Multi-Player Online Role-Playing Game), ezért a játékot egyidejűleg igen nagy számú játékos játssza. A játékosok karakterei vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához tartoznak. Az ellenséges oldalon álló játékosok között a játékon belüli kommunikáció igen korlátozott.
A játékosok többféle chat-csatornán keresztül kommunikálhatnak egymással. Ezek közül némelyik személyes, csak a másik játékos olvashatja el az üzenetet, némelyik nyilvános, minden játékos számára olvasható. Szerepjátékos birodalmakban elkülönítik a szerepen belüli (in character) és a szerepen kívüli (out of character) kommunikációt. Van lehetőség nyelvek használatára, a legtöbb faj beszél egy közös és egy saját nyelvet. Az adott faj nyelve más fajhoz tartozó játékosok számára halandzsaként jelenik meg. A nyelv az egyik fő gátja a Szövetség és Horda közti kommunikációnak: a két oldal nem beszéli egymás közös nyelvét.
Vannak olyan küldetések, amelyeket egy játékos nem tud egyedül teljesíteni, ilyenkor van lehetőség csoportok (party) alkotására. Egy csoport maximum öt főből állhat, a tapasztalati pontok arányosan eloszlanak a játékosok között. Ötnél több (maximum 40) fős csoportokba is össze lehet állni, ezek az ún. raid groupok. Azonban ekkora csoportokban nem jár Tapasztalati Pont, csak a speciális raid küldetésekért. Az instance-ek küldetései rendszerint öt fős csoportokra vannak méretezve, míg a raid instance-eket 10 vagy 25 fővel ajánlott csinálni.
A játékosok alkothatnak szövetségeket, rendeket, klánokat, amelyeket együttesen a guild szóval illetnek. A guildek célja többféle lehet: közös instance-ezés, közös csatázás, ellenséges városok ostroma, szerepjátékos közösségek létrehozása, vagy kereskedelem. A guildeknek saját címerük van, ami megjelenik a karakterek ruházatán, a köntösükön (tabard).
Mivel a World of Warcraft egy MMORPG (Massive Multi-Player Online Role-Playing Game), ezért a játékot egyidejűleg igen nagy számú játékos játssza. A játékosok karakterei vagy a Szövetséghez, vagy a Hordához tartoznak. Az ellenséges oldalon álló játékosok között a játékon belüli kommunikáció igen korlátozott.
A játékosok többféle chat-csatornán keresztül kommunikálhatnak egymással. Ezek közül némelyik személyes, csak a másik játékos olvashatja el az üzenetet, némelyik nyilvános, minden játékos számára olvasható. Szerepjátékos birodalmakban elkülönítik a szerepen belüli (in character) és a szerepen kívüli (out of character) kommunikációt. Van lehetőség nyelvek használatára, a legtöbb faj beszél egy közös és egy saját nyelvet. Az adott faj nyelve más fajhoz tartozó játékosok számára halandzsaként jelenik meg. A nyelv az egyik fő gátja a Szövetség és Horda közti kommunikációnak: a két oldal nem beszéli egymás közös nyelvét.
Vannak olyan küldetések, amelyeket egy játékos nem tud egyedül teljesíteni, ilyenkor van lehetőség csoportok (party) alkotására. Egy csoport maximum öt főből állhat, a tapasztalati pontok arányosan eloszlanak a játékosok között. Ötnél több (maximum 40) fős csoportokba is össze lehet állni, ezek az ún. raid groupok. Azonban ekkora csoportokban nem jár Tapasztalati Pont, csak a speciális raid küldetésekért. Az instance-ek küldetései rendszerint öt fős csoportokra vannak méretezve, míg a raid instance-eket 10 vagy 25 fővel ajánlott csinálni.
Ha bármi kérdésed lenne a játékkal kapcsolatban megpróbálok válaszolni rá :)
http://www.wow-hungary.com/ ---->> itt bővebben megismerkedhetsz a wowwal :)
http://wow.tauri.hu/ a honlap címe annak a (tört)szervernek ahol én játszom :)
Mielőtt nekem álltok azért játszom tört szerveren mert sok ismerősöm,barátom is ott játszik...na meg a fősuli mellett nekem nem éri meg eredetire beruházni,mert nem tudnám ugy kihasználni,ahogy én szeretném:) Így érthető?:)
Jah igen :D Hordás vagyok :)