Az utóbbi idők hírei egyre inkább elkedvetlenítenek, már konzol fronton is. Egyre több a félkész termék itt is. De miért is?
Nézzük először a példákat, amik miatt az egész felmerült.
PES08. Nem láttam még, csak olvastam róla. PS3-on súlyos akadásokkal küzd, X360-on ennyire nem rossz a helyzet.
Super Paper Mario - a híres bug, ami lefagyasztja az egész konzolt, ha egy ponton rosszul csinálsz valamit. Illetve nem csinálsz. Én nem futottam bele, szóval ez csak sima tesztelési badarság. Talán a legkevésbé súlyos.
Puzzle Quest DS - Na ezt nem hiszem el, hogy nem vették észre. Nálam rendszeresen bevillog a kép, bizonyos dolgok helyére mákot rak be, ez tisztán bugos. Pedig alapvetően remek cucc lenne.
Ezek mellé tehetném a Lair irányítását, meg még egy tucat dolgot, amit simán meg lehetne úszni, ha nem lenne ekkora rohanás. De van. Hajtjuk a fejlesztőket, hogy játszani akarunk a következő résszel, a menedzserek hajtják őket, mert ugye az idő pénz. De tényleg mi hajtjuk őket? Nem vártuk-e ki türelmesen a Metroid 3-at? Tényleg kell-e évente új PGR? (jó, ez most annyira nem aktuális, csak a példa)
Észre kellene venni a kiadóknak, hogy bizony a kapkodás nem vezet jóra. Ugye kedves Sony? Mert bizony ők még a hosszú késéssel együtt is elkapkodták a PS3 kihozatalát. Most tekintsünk el demagóg hülyeségektől, hogy a Cell ennyivel meg annyival erősebb mint az XBox procija. Egyrészt mert nem, csak célfeladatoknál (ott mondjuk sokkal), másrészt mert abból csak dühös fanboykodás lesz, az meg nem jó. Szóval adott egy új architektúra. Na jó, nem teljesen új, kedves Amigás barátaim nem győzik elmondani, hogy bizony a Blitter meg a Copper hasonló elvet követett, mint a Cell vektoregységei. A programozók között viszont kevés a volt Amigás, és több az Intel alapon szocializálódott. Namost ahhoz képest teljesen idegen világ ez. Úgyhogy legyünk türelmesek hozzájuk. Csakhogy ebben az iparágban, mint azt fentebb is leírtam, nincs idő türelemre. Tehát kerülgethetjük a szemetet.
Egy fokkal szerencsésebb az X360, mivel a fejlesztőeszközök sokat segítenek, meg nagyjából igyekeznek minél Windowsosabb érzést adni. De az sem x86, mint az elődje volt, szóval itt is kicsit más. Ehhez is idő kellene. Tehát itt is jön a szemét.
Nintendoék ilyen szempontból viszonylag biztosra mentek. Az NDS az egy gameboy+2 gomb, meg egy 3d engine. A Wii meg GC+ új irányító. Itt tehát a programozóknak volt idejük kitanulni a hardvert, még az előző sorozatban. Ezért is vannak talán itt a legmegbízhatóbb cuccok. Ugye, a Wii-s cuccoknál is legfeljebb az jön föl, hogy gagyi az irányítás. Hjakérem, az az egyetlen, ami új... :(
Meg azért is, mert ezen még mindig nincs meg az online peccselgetés lehetősége. Ami rémálom.
Mit tehetünk ez ellen? nem sokat. Ne vegyük meg a vackokat. Hátha kapcsolnak. Például az EA is nekiállt viszonylag minőségi cuccokat kiadni az elmúlt időben. Pedig ők eddig nálam a "NEEE!!!" rovatba tartoztak.
Meg szóljunk a haverunknak, hogy ő se. És hangoztassuk abbéli véleményünket hangosan, hogy bizony a játékok minősége megy lefele.
(És még nem is beszéltem a játék tartalmi minőségéről, az is megérne egy másik misét. De azt majd legközelebb...)