A tegnap esti ASFO kupás élményeim hatására, végre rászántam magam, hogy majd' egy évvel a regisztrációm után elkészítsem az első blogbejegyzésem. Ezentúl majd igyekszem sűrűbben tenni ilyet, de túlzásba biztos nem fogom vinni :)
A kupát szervező srácokkal úgy kerültem kapcsolatba, hogy egy jónéhány hete Kryss behívott az egyik lobbyjukba, és azóta rendszeresen versenyezgettem velük. A mezőnyből megürült egy hely így egyik este meghívást kaptam, hogy kapcsolódjak be a már hatodik futamnál járó versenysorozatba. Hirtelen felindulásomban el is fogadtam a felhívást.
A mostani helyszín a hosszú egyenesiről és technikás kanyarjairól hirhedt Road America volt. Gyorsan kifestettem és megtunilgoltam a Focust, betanultam ezt a számomra eddig nem túl ismert pályát, és főképp megtanultam ABS nélkül versenyezni. Az autómat B625-re kellett belőnöm, a mezőnyben az eddigi eredményektől függően B595-től B640 ig voltak autók.
Már egy jó órával a verseny előtt Kryssel nekikezdünk gyakorolni, neki nehezebb dolga volt, az ő autója 595-ös. Kb fél tíz fele jön az invite. A lobbyban hatan vagyunk, a mezőny kb 18-20 főböl áll, tehát ezen kívül másik két lobby is meg fog telni. Az időmérőn nem sikerült túl jó időt futnom, szabadedzéseken 7-8 tizeddel jobbat is mentem, dehát hazúdnék ha azt mondanám, hogy nem izgultam. A többiek se futnak valami jó időt, így 3 tizeddel csúszok le az első helyről. A legjobb időt nem túl meglepően a mezőny legtapasztaltabb pilótája futja B595-ös (!!!) Astrájával. A második helyről indulok, a rajt elég jól sikerül, semmi tolakodás lökdösődés nem volt. Az első néhány kanyarban még bízok benne, hogy lesz esélyem megfogni az első helyen autózó Ednert, de néhány kör után be kell látnom, hogy ez nem lesz túl esélyes. Az első néhány köröm nem is sikerül valami túl fényesen, pedig szabad a pálya, elől nem tart föl senki, és hátulról sem akarnak letolni az útról. A negyedik körben végre magamhoz térek, és elkezdek olyan köröket autózni, mint a szabadedzéseken (2:22 alatt), így egy kicsit csökken a távolság Edner és köztem, de sajna megfogni nem bírom. Innentől gyakorlatilag elég eseménytelen volt a verseny, stabilan tartottam a második helyet, előttem Edner 5-600 méterre, mögöttem a többiek kb 1000 méterre. A 20. kör környékén viszont nagyon elkezdek fáradni, egyre jobban nehezemre esik tűrhető köröket autózni, az utolsó kör egyik utolsó kanyarja előtt elbambulok, mire felocsudok a kanyar már féktávon belül van, nagynehezen megfogom az autót, de a salakon így is veszítek vagy 6-7 másodpercet, ami a többi lobbyval való egyeztetés során még jól jöhetett volna. A versenyt a második helyen felyezem be, már csak az kérdéses, hogy a többiek a másik két lobbyban milyen összidőket mennek.
Két óra körül írja meg Edner, hogy az eredményem az ötödik helyre volt elég. Konkrét időeredményeket még nem tudok, de nemsokára felkerülnak a GFC oldalára és majd pontosítok.
Összességében igencsak elégedett vagyok a helyezésemmel, ahogy nekiindultam már annak örültem volna ha 15.-en belül vagyok :), csak egy dolog bosszantana igazán, hogy ha az utolsó körben veszített másodpercek helyezést értek volna...