Egy érdekes elmélet következik, hogy mivé fejlődhetnek a Trophy-k, vagy mivé kellett volna már válnia az Achievement rendszernek. Ennyit bevezetőnek.
Hiába a többezer Gamerscore ha semmit sem kezdhetsz vele, ez egy hatalmas ziccer amit a Microsoft kihagyott (eddig). Az elején még pletykáltak arról, hogy MS pontokra válthatók lesznek, de ebből az apróságból sem lett semmi. És itt jöhet a képbe a Sony, pontosabban a Home. A Trófea-rendszer legfontosabb tulajdonsága, hogy bevezette a szinteket és ez a Home-al párosítva nagyot durranhat. Arra gondolok, hogy minél nagyobb szintű a játékos, annál nagyobb szintű extra tartalmakat kaphat ebben a virtuális világban. Ezek lehetnének különleges ruhák, klub alapítási jog, a hatalmas kastélyok. Ezen extra tartalmak létrehozása nem kerülne sokba a Sonynak, viszont rengeteget jövedelmezhetne. Hogy hogyan? A válasz: a hardcore játékosokon át.
Ezzel a lépéssel sok ember hűségét szerezhetné meg a Sony, illetve egy ilyen rendszer garantálná, hogy a több a konzollal rendelkező gamerek, egy multiplatform cím végigjátszásánál a "japán acélt" válasszák.
Persze ez még mindig csak elmélet és sajnos a Trophyk sem úgy indultak, ahogy kellett volna. (Hol vannak a MGS4 trófeák?)
Az E3 után talán többet tudunk majd, ahol lehet, hogy az Ms is bemutatja a Home-verő saját világát, a Mii-t alázó Avatarokat, vagy a Wiimote-ot földbedöngölő Newton-t.