Kicsit megkésve ugyan, de gondoltam írok pár sort a vasárnap esti EDM futamról. Először is érdemes megemlíteni, hogy a Dodge SRT4 a kérdéses megkötésekkel nagyon nem érzi jól magát Laguna Seca-n. Ezen a pályán ugyebár a tapadást kellene komoly mértékben növelni, de meg van szabva milyen karosszéria elemeket építhetünk az autóra, és sajnos hátra nem mehet se elég tapadást biztosító spoiler, se diffúzor. Nagyon meg kellet szenvedni vele, mire egy használható beállítást sikerült összehozni a verdához, és még úgy is határozottan nehéz volt értelmes köröket stabilan menni, ennek tudtában nem is számítottam sok jóra a versenyt illetően.
Valószínűleg a többiek sem igazán érezték a verdát, mert az időmérő egész jól sikerült, enyém lett a harmadik hely a rajtrácson. A startot jól kaptam el, sikerült Kryss-t megelőzni az első kanyarig. Az előttem lévő jóval gyorsabb volt nálam, megfogni esélytelennek tűnt, így próbáltam biztonságosan vezetve megtartani a második helyet. A két boxkiállást ahányan voltunk annyi kombinációban sütöttük el, és mivel igen rövid pályáról van szó, sokáig fogalmam nem volt róla hányadik helyen is vagyok, ezért nem is volt nagyon motiváció, hogy kockáztassak, és próbáljak határon autózni. Viszont úgyfest Kryss-nek nem kellett motiváció, mert mire a boxkiállások lecsengtek már ismét második volt, én visszacsúsztam a harmadik helyre, mögöttem kb 150-200 méterre Felixet üldözi Edner. Ekkor még kb 7-8 kör lehetett. Ez volt az aznapi második megbízhatósági versenyem, ezért kezdtem igencsak fáradni, semmi esélyt nem láttam előrébb jutásra, bíztam benne hogy meg tudom tartani a helyezést. Viszont a mögöttem lévő két pilóta egymásra licitált a köridőkben, közeledtek. Nagyon jó köröket kellett volna mennem, de fáradtság miatt nem mertem kockáztatni, meg azért meg kell mondjam a tény, hogy Ednermögöttemautózikésmingyábeérvazze eléggé idegsített. Gondoltam, ha beérnek sebaj, ezen a pályán úgy is igen nehéz előzni. 7 kör meg nem sok, íveket lezárom feltartom őket. Végülis egész tűrhetően sikerült tartanom a tempót, az utolsó kör megkezdésekor Felix 50m-re van kb mögöttem - gondoltam ez bőven elég úgy se fog már az utolsó körben ekkorát kockáztatni. Tévedtem. Az emelkedő utáni kanyarban Felix valószínűleg rövid féktávot akart venni, hogy bepréselje magát elém belülről, nos ez nem igazán sikerült neki, a fent elképzelt manőver helyett, belémszállt hátulról nagy sebességgel. Mind a ketten a salakon kötöttünk ki, Edner járt a legjobban - a két roncs közt átugratva harmadikként vitte be verdát. Azért az utolsó kanyar előtt Felix félre állt és maga elé engedett, így én negyedikként értem be.
Az összetettben 6. lettem, az időket elnézve, ha nincs a baleset, simán megvan az összetett negyedik hely - azért ez bosszantó. Ezen a héten az egyik legkevésbé népszerű pályán, Motegi West-en fogunk versenyezni - 75 körön keresztül...