BW2008.10.14. 19:10

Monster Hunter Tri interjú

A tegnap beígért Monster Hunter Tri interjú magyarul.

IGN: Megpróbáltunk játszani az új játékkal, de már reggel, mikor a show helyszínére értünk,négy órás sor állt játékra várva. Meg van lepődve a játék sikerén?

Tsujimoto: Két-három éve volt először Monster Hunter játékunk konzolon. Akkoriban handheldeken is futott a játék, és igencsak sikeresen. Amikor a Monster Hunter Tri kihozása mellett döntöttünk, kissé aggódtunk, hogy az embereket vajon érdekli-e egy asztali konzolos verzió. Ezért aztán abszolút örülünk neki, hogy az emberek ilyen lelkesek a játékkal kapcsolatban. Nem számítottunk három-négy órás sorokra, és elnézést kérünk mindenkitől, aki nem játszhatott.Reméljük, hogy az emberek élvezni fogják a játékot.

IGN: Az eredeti PS2-es változat meglehetősen sikeres volt - 500-800 ezer eladott példánnyal. Azonban a PSP-s változatokkal a játék eladásai még jobban megugrottak, a 2nd G nemrég lépte át a 2,5 milliós határt. Ön szerint miért szárnyal ennyire a sorozat? Mi az, ami ennyire naggyá teszi?

Tsujimoto: Sokan kérdezik ezt. A játék egyik vonzereje, hogy sok emberhez szól, különböző nehézségi fokozatokon. Természetesen vannak, akik csak végig akarnak rohanni a játékon, de olyanok is akadnak, akik csak járkálnának és csinálnának ezt-azt. És ebben a játékban sok mindent lehet csinálni.

Egy másik dolog, ami a játék online részével kapcsolatos. Nézzük csak meg az eladott játékok számát - az imént 2,5 milliót mondott -, és látjuk, hogy ezek közül jó páran nem hardcore felhasználók. Tehát az egyik nagyszerű tulajdonsága a játéknak, hogy ha egy casual játékos, aki nem annyira jó, csapatot alkot egy profival, az alkalmi játékos is sokat fejlődhet. Ezúton az emberek tanítják, fejlesztik egymást, és ez a hálózat egyre nagyobb és nagyobb.

Japánban Monster Hunter fesztiválokat és egyéb rendezvényeket is tartottunk, ahová az emberek eljöhettek, és más Monster Hunter játékosokkal ismerkedhettek meg, szoros közösséget alkotva. És miután az ember hazamegy egy ilyen rendezvényről, más embereket fog meghívni játszani, és így egy kis „otthoni közösséget” kialakítani. Megint csak az egész dolog önmagára épül, emberek hívnak embereket játszani.

[Tsujimoto megkérdi a tolmácsot, hogy nem beszél-e túl sokat]

IGN: Semmi baj, folytassa!

Tsujimoto: Japán sohasem lett a nagy online bumm részese, mint mindenki más. Viszont, szintén Japánban azoknak az embereknek a száma, akik áthívják a barátaikat játszani, jelentősen lecsökkent. Úgy véljük, hogy a kézikonzolokkal újra bevezettük ezt a közösségi érzést, ahol úgy játhatsz más játékosokkal, hogy a játékodnak nem feltétlenül kell online játéknak lennie.

Még egyszer: Japánnak soha nem volt - hagyományos értelemben vett - online közössége. Mi felépítettük ezt az egyfajta közösséget a Monster Hunterrel, és reméljük, ez a közösség a Wii-n is meglesz, ahol az online még erősebben jelen van. Azzal, hogy azt az újbóli társasági játék vágyát keltjük, reméljük, ez a közösség meglesz a Wii-n egy olyan országban, ahol az online játék soha nem öltött nagy méreteket.

IGN: A PS2-es és PSP-s változatok eléggé eltérő multiplayer játékmódokkal rendelkeznek. Ön szerint melyik az „igazi” Monster Hunter élmény - egyedül ülni egy szobában, és az interneten keresztül más játékosokkal játszani, vagy hallótávolságból játszani egymással?

Tsujimoto: Ez nem úgy megy, hogy az egyik több, mint a másik. Mindkettő a maga módján, de igazi Monster Hunter játék. Többféle környezetet terveztünk hozzájuk.A kézikonzolos játékokhoz egy kompaktabbat, az asztali konzolosokhoz pedig egy, az online-ra jobban kiélezettet, ahol az emberek jobban el vannak választva egymástól. Különböző helyzeteket figyelünk meg, és azt mondjuk: „igen, ezt beletesszük a közösségi emberek számára, azt meg azoknak, akik egyedül szeretnének játszani”.

Olyan, mint összehasonlítani a telefonbeszélgetést az élőszóval. Az alapkoncepció - a beszélgetés öröme - nem változik. Ilyen értelemben a Monster Hunter is hasonló. A játék öröme, a szörnyekkel való harc öröme - ezek nem változnak, mindegy, hogy kézikonzolon vagy asztalin játszik az ember. Azok számára, akik csak egy gyors menetet akarnak lezavarni, ott a hordozható változat, de tiszteljük azt is, ha valaki otthon, a nagy TV-jén akar játszani.

IGN: A Wii verzió az osztott képernyős móddal mindkét változatot támogatja. Újra el szerették volna érni vele a PSP-s élményt, csak ezúttal négy játékossal?

Egy ideig igen, de egy ilyen játék nehezen lenne játszható egy négyfelé osztott képernyőn - például nehezebben lenne látható. Ezt az akadályt leküzdendő ezt a módot végül két játékosra terveztük. Így a játékélmény annyira nem változik, tehát először ezt akarjuk kipróbálni.

IGN: Van különbség a Wii-s játék osztott képernyős, valamint online játékmódjai között?

Igen, módokra vannak osztva. Ami az egy módspecifikus küldetéseket illeti, még nincs semmi eldöntve. Még nem végeztünk azzal, hogyan kellene kezelni a küldetéseket - ezen még dolgozunk.

IGN: A Wii verzióval kapcsolatban a TGS-en a Classic Controller támogatást is bejelentették. Ön melyik irányítási módot szereti a legjobban?

A Wii Remote a kedvencem.

[Tsujimoto elkezd hadonászni].

A Classic Controllerrel egy meghatározott helyen kell ülnöd. Ezzel ellentétben a Wii Remote-tal azt csinálsz játék közben, amit akarsz. Lazulhatsz játék közben, vagy akár a fejed is vakarhatod - úgy játszol, ahogy akarsz.

A játékosokkal kapcsolatban a legnagyobb aggodalmaink egyike, hogyan nem fáradnának el. Ebben a játékban a küldetések átlagosan egy órásak, tehát egy-két óra játék a várt egyszerre. Az irányítást úgy csináltuk meg, hogy jó és könnyű legyen, de mégsem fárasztó.

IGN: A Classic Controller támogatás mellett mintha egy olyan rendszert is bejelentettek volna, ahol a szörnyeknek több életük van…

Tsujimoto: Az előző részekben, ha egy szörny észrevett, az összes szörny utánad rohant. De amit ebben a játékban továbbfejlesztettünk, az az, hogy a szörnyek már egymással is harcolnak, egymásra is reagálnak, nem csak a játékosra.

Az előző játékkokban a szörnyek reagáltak dolgokra. De ezúttal, pI. a Kuripeko képes utánozni más szörnyek kiáltásait. Képes más szörnyeket segítségül hívni. Ilyen egyedi aspektusokkal szereltük fel az új szörnyeket. Ebben a játékban a szörnyek külön fajként fogják kezelni magukat, és az ember úgy érzi majd, hogy a környezet különböző fajai kapcsolatban állnak egymással.

Azelőtt a játékos csak azon gondolkodott, hogyan támadja és ölje meg a szörnyet. De most már az is számít, hogyan viselkedik a szörny, hogyan alkalmazkodik, milyen speciális tulajdonságai vannak. Más nem csak az számít, hogy ölhetjük meg a szörnyet. A játékosoknak a fejüket is használniuk kell majd. Ezzel a játék sokkal stratégiaibb, és -szerintünk - ezzel együtt sokkal érdekesebb lesz.

IGN: Ön szerint a játékosoknak többet kell majd kommunikálniuk?

Ha az előző játékokban elhagytál egy területet, majd visszamentél, a terület olyan volt, mint mikor először ott jártál (reset). Itt a szörnyek mászkálni fognak egyik területről a másikra, tehát a játékosoknak fontos lesz a kommunikáció. Például egy olyan szituációban, ahol a szörny épp elmegy máshová, az egyik játékos szólhat a másiknak, hogy „feléd tart a monstum”. Egy ilyen információ kulcsfontosságú lehet a küldetések teljesítésénél.

Az aprócska szörnyek is így fognak viselkedni.

IGN: Úgy érti, hogy ez egy egységes világ lesz?

Itt is lesznek terültetek, de a Wii-n a töltési idők gyorsak. A sorozat eddigi részeihez hasonlítva elit sebességű töltési idők lesznek, tehát nem hinném, hogy a játékosok túl sokat észrevesznek majd abból, hogy egyik területről a másikra mentek. A szörnyek szinte teljesen átmenet nélkül mozognak majd a területek között.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==