Biztos nem csak én szeretem a japán autókat , és jelenleg a FORZA Motorsport 3. részében is ez volt az első driftautóm , ezért gondoltam egy nagyot és klaviatúrát ragadtam .......
Az első részben a Toyota Corolla/Levin/Sprinter Trueno Ae 86 járom körbe :
Az AE86-os Toyota Corolla Levin és a Toyota Sprinter Trueno egy könnyű építésű coupe, ami 1983-ban mutatkozott be a Toyota Corolla sorozat ötödik nemzedékének részeként. Az egyszerűség kedvéért a karosszéria kódja minden kivitelének AE86 volt, kivéve a Japánban forgalmazott 1,5 literes, 8 szelepes karburátoros motorral szerelt kivitelnek, aminek AE85 a kódja, ez a kivitel külsőleg azonos volt a 16 szelepes változatokkal.
Különbségek:
Az alapvető különbség a Levin és a Trueno között az, hogy az előbbinek rögztett fényszórói vannak, míg az utóbbinak búkólámpái. Az exportra szánt modell, Corolla néven mindkét front kialakítással rendelhető volt az USA-ban. Európában csak a hagyományos fényszórójú (Corolla Levin) verziót árulták. Az AE86-os (1587 ccm-es SR5-ös is) hátsókerék-meghajtású (nem úgy, mint a CE80, EE80 és az AE82-es Corolla modellek). Ez volt az utolsó hátul meghajtott típus a Corolla történetében. Ezekben az időkben a legtöbb személyautó már elsőkerék-hajtással készült. Az AE86 gyártása 1987-ben fejeződött be, átadva helyét az elsőkerék-hajtású utódjának az AE92-es Corolla/Sprinter szériának. Az AE86-ot Hachi-Roku (ハチロク), Hachi-Roku néven is ismerhetjük (ami az alvázszámra utal, úgy mint 8 ハチ, hachi és 6 ロク, roku.
Motor - Erőátvitel :
[center]
Az AE86-os elérhető volt egy üzemanyag befecskendezéses, soros 4 hengeres Twin-Cam 1587ccm-es 4A-GE motorral Japánban és Európában, melyet az első generációs Toyota MR2-ben (AW11) is használtak. Ennek a motornak - Blue Top - a maximális teljesítménye gyárilag 130Le (90kW) 6600-as fordulaton, forgatónyomatéka pedig 144Nm 4800-as fordulaton. 1987-1989-ig tartott a motor második generációjának gyártása, mely nem sokban különbözött elődjétől, csak kisebb változtatásokat eszközöltek a TVIS terén. Azonositani a fémszinű szelepfedélen található fekete, és piros betűkről lehet. 1989-tól 1991-ig gyártották a harmadik -Red Top - generációt, melynek szelepfedelén kizárólag piros betűk szerepeltek.
Az AE86-ot gyárilag 5 sebességes manuális váltóval szerelték, de később kiegészítették a felszereltségi listát 4 sebességes automata váltóval is, ami a 4A-GE motorral szerelt változatokhoz nem volt elérhető.
[center]
A 4A-GE motorok, melyeket az AE86-ban és az AW11-ben használtak, TVIS Toyota Variable Induction System (Toyota változó szívósorát jelenti) rendszerrel működtek, mely 4200-as fordulat felett, a pillangószelepek vezérlésével valósitotta meg a motor aggilisabb erőleadását. [center]
Az AE86-hoz Amerikában felárért rendelhető volt sperr differenciálmű is (Limited Slip Differential), Európában és Japánban az alapfelszereltséghez tartozott a 16 szelepes változatoknál. Az AE86-os gyárilag 4 tárcsafékkel volt szerelve, elöl belső hűtésű féktárcsákkal. Elöl MacPherson rendszerű felfüggesztéssel, hátul négy csuklós, merev hátsó híd spirál rugókkal, elöl hátul kanyar stabilizátorral.
Az AE86 SR5-ös (gyengébb változat, szerényebb alapfelszereltséggel) modelljeiben 1587ccm-es 4A-C SOHC motor dolgozott karburátorral, 87Le teljesítménnyel. Ezt a modellt nem lehetett sperr differenciálművel rendelni, és hátul dobfékkel volt szerelve. Mindezek mellett az SR5-ös modell puhább futómű beállítással készült és a belső terének néhány részlete is különbözött a 16 szelepes 4A-GE verziótól (pl.: ülések, műszeregység).
A 4A-GE motorral szerelt AE86 esetében a diferencilmű 6,7"-os, míg a 3A-U, 4A-U és 4A-C motorokkal szerelt változatoké 6,38" méretű.
Az AE86-os tervezőmérnöki csapatából érdemes szót ejteni Nobuaki Katayama urról, aki később a Toyota motorsport részlegének a vezetője lett, majd egy évtizeddel később vezető mérnöke a Toyota Altezza (Lexus IS200) projektnek. Az irodája falán ma is ott lóg az AE86-os képe.
Karosszériák:
A Levin és a Trueno változat egyaránt létezett 2 és 3 ajtós kivitelben. 1986-ban modellfrissítést hajtottak végre rajta, módosították az első fényszórókat és a lökhárítókat, az index búrát és a kárpitozást. Az 1984 augusztusától 1985 júliusáig gyártott modelleket gyakran említik "Zenki"-ként (ez a japán elnevezése a korábbi változatnak;szó szerintfordtva: első fél), a 1986-87 között gyártottakat pedig "Kouki"-ként (szószerint: második fél) emlegetik. A 2 ajtós változat karosszériája merevebb és önsúlya is kisebb.
[center]
[center]Modellek/Specifikációk:
Japánban a DOHC 4A-GEU AE86 3 féle felszerltségi szinttel volt elérhető GT, GT-Apex és GTV. Minden felszereltségi szint rendelhető volt a Levinhez és a Truenohoz egyaránt. A modell történetének utolsó éveiben Black Limited néven korlátozott példányszámban kiadtak egy speciális változatot is, melyet fekete fényezéséről és arany színű alu felnijiről lehetett felismerni.
Amerikában az AE86 Corolla GT-S néven futott. Az SOHC 4A-C AE86 bukólámpával és az Amerikában akkoriban használatos biztonsági lökhárítóval volt kapható.
A legkönnyebb változata Japán piacra készült, 2 ajtós coupe karosszériával és 910kg-mal. Kívülről úgy nézett ki mint a GTV felszereltségű, de a belső tere az AE85-é volt, kivéve a műszeregységet és a dobfékeket.
A Teljes AE család :
[center]
[center]
SR5 részletek
Kasztni kód: AE86
Teljesítmény: 87Le (64 kW) 4800 f/perc-nél, 115Nm 2800 f/perc-nél
Súly: 998 kg-tól 1089 kg-ig
Motor: 4A-C, 1587 ccm
Motor típus: SOHC 8 szelepes soros 4 hengeres, karburátoros
Manuális váltó: T50, 6-bolt flywheel
Automata váltó: A42DL, 4 sebességes
Kompresszió: 9.0:1
Differenciálmű: 6.38" nyitoo 4.10:1 végáttétellel, 2-pinion (Automatic) (S292) or 3.91:1 végáttétellel, 4-pinion (5-speed) (S314)
Kerekek/Gumik: 13x5" +33 mm Offset kerekek 185/70-13 gumikkal
First 7 Digits of VIN: JT2AE86
GT-S részletek
Kasztni kód: AE86
Teljesítmény: 112Le (84 kW) 6600 f/perc-nél, 132 Nm 4800 f/perc-nél
Súly: 998 kg-tól 1089 kg-ig
Motor: 4A-GEC, 1587 ccm
Motor típus: DOHC 16 szelepes soros 4 hengeres, AFM Multiport Fuel Injection w/T-VIS
Váltó: T50, 8-bolt flywheel
Injektor méret: alacsony impedenciájú, körülbelül 180 cc,
Kompresszió: 9.4:1
Differenciálmű: 6.7" nyitott (T282) vagy rendelhető LSD (USA-ban) (T283) 4.30:1 végáttétellel, 2-pinion
Kerekek/Gumik: 14x5.5" +27 mm kerekek 185/60-14 gumikkal (195/60-14 for 86+ modelleken)
First 7 Digits of VIN: JT2AE88
Az AE86 a motorspotban
Gyártási ciklusa alatt az AE86 népszerű választás volt Group A és Group N versenyzéshez, különösen rally és pálya versenyzéshez. Miután leálltak a gyártásával, sok privát csapat még mindig versenyzett AE86-tal, sőt napjainkban is előszeretettel választják rallyhoz, difthez és clubversenyzéshez. Sikerét hátsókerék meghajtásának, kezelhetőségének és könnyű építésének köszönheti. Group A túrakocsi versenyeken a kisebb kategóriákban dominált, olyan ellenfeleket győzve le mint a Honda Civic, vagy az utód modelljeit AE92 és az AE101. Írországban és Finnországban, ahol a rally az egyik legnépszerűbb autóversenyzési forma nagyon népszerű volt a versenyzők körében és még ma is sokan versenyeznek ezzel a típussal.
Kis Lazítás a Pályán :
AE 86 Class , Ragyogó verseny, azonos gépek
1998-ban a fél gyári Kraft csapat egy komplett átalakításon átesett Truenoval nevezett a JGTC (Japán Túraautó Széria) GT300-as versenyére. A kis Toyota egy 3S-GTE motorral volt szerelve, ami eredetileg egy SW20 MR-2 Turbo -ban dolgozott és 300 lóerő leadására volt képes. Megjelenésével sok szurkolót szerzett magának, kisebb sikereket is elkönyvelhetett, azonban a 2001-es szezon felénél a hachirokut nyugdíjazták és egy Toyota MR-S-el folytatták a versenyzést.
A hátsókerék-meghajtásos konfiguráció kombinálva az AE86 könnyű karosszériájával (950-970kg), jó súlyelosztásával és relatív erős, könnyen tunigolható 4A-GEU/4A-GEC motorjával, nagyon népszerű a japán utcai versenyzők (hashiriya) között. Sokan közülük mountain passes (Japánban touge) hegyi versenyeken használják, főleg a "downhill" versenyzésre, amikor hegyről lefelé versenyeznek. Fontos még megemlíteni Keiichi Tsuchiya nevét, aki komoly szerepet játszott abban, hogy a kis hachiroku ekkora rajongótáborra tett szert. Nevéhez köthető a drift, mint versenyforma és életstílus elterjedése világszerte. A legendás AE86-os Corollák kiváló kezelhetőségük miatt napjainkban is remekül helyt állnak a driftversenyeken.
Variáviók AE 86 :
AE 86 Top Gun módra :
AE86 Drift :
[Motor és Kipufogóverziók AE86:
Öregvas nem vén vas még a DYNON sem .....
Az AE86 "Hachi-Rokut" kiemelkedően jellemzi a manga művész Shuichi Shigeno a manga / anime sorozat InitialD megalkotója. Takumi Fujiwara a sorozat főhőse a panda festésű Truenójával rendkívüli népszerűségre tett szert Japánban és a világ más tájain is.
Sok computer és videojátékban is találkozhatunk az AE86-tal, többek között a Drift City, Grand Theft Auto IV, Project Torque, Gran Turismo,Forza Motorsport, TOCA Touring Car series, Initial D Arcade Stage játékokban.
Rudymester remekműve :
A video játékok, a manga sorozatok, a motorsportok és az utángyártott tuningalkatrészek mind hozzájárultak ahhoz, hogy a "Hachi-Roku" halhatatlan, kultikus kedvenccé válhasson.
Remélem elnyerte a tetszést , mert ha igen akkor ez sorozat lesz !