Tair2010.07.08. 01:51

Brood war.

Nos, mint az előző írásomban említettem, amint végig vittem a Brood Wars-t, rögtön írok róla. Ez megtörtént. Íme...

(Ez az irományom nem mai darab. Eredetileg tele volt tűzdelve a játék rövid filmjeivel, de a youtube linkjeit törölték és nem tudtam őket pótolni, ezért inkább töröltem a linkeket. Jelen esetben a játék második részével kapcsolatos pár videó megmaradt.)

Először is, nem a történettel kezdeném, hanem a játékkal magával.

A Brood Wars nem csak, mint történetben változtatja meg a játékot, hanem néhány új egység, és új egység Balance került be, továbbá pár új taktikát is bevethetünk az ellenebbik felünkkel.

Kezdeném az egységekkel. Minden faj kapott 2 új egységet. Egy száraz földit, és egy légi egységet.

Protoss.

Dark archon.

Földi egység. Képtelen támadni. Elő állítása, csak úgy, mint az alap archonnál két egységre van szükségünk csak itt Dark Templarok kellenek hozzá. Speciális képességei miatt néhol hasznos néhol nagyon nem.

Képes:

-Energiával rendelkező egységeknél az energiájukat sebzéssé alakítani ellenük (elég Mana Burn szaga van). Elég hasznos T. Ghost, T. Battle Cruiser, T. Vessel, P. Crossair, P. Dark archon, P. High templar, P. Arbiter, Z. Defiler, Z. Queen egységek ellen. Persze pár energiával rendelkező egységet nem soroltam fel, de azokra ezt a képességet pazarolni baromság lenne.

-Csapdába ejteni az ellenségeit, tudatuk teljes megbénításával rövid időre. Ez a képesség területre hat és van pár egység, akire nem hat, például a P. Dragoon.

-Átírni egységek tudatát ez által az oldaladra állítani őket véglegesen. Elég humoros, amikor a küldetésekben a hősöddel teszik (mert megteszi a gép kegyetlenül). Ez persze automatikus vereséggel jár.

Crossair.

Légi egység. Mivel a légi védelem szerepét már elfoglalta a nemes P. Scout egység így nem értettem eleinte, hogy miért akarnak berakni egy olyan légvédelmi egységet, ami ráadásul gyengébb is, mint bátyja. Majd az egyik küldetésben láthattam képességének értelmét. Érthető, hiszen, a Protoss nem sok taktikai egységet kapott az alapjátékban, de ez a kettő egész hasznos (nem multiban).

Képes:

-Rövid ideig energia hálót húzni egységekre mely nem csak jól néz ki, hanem megbénít minden lég ellen irányuló támadást. A hálóba egy 2x2 es légvédelmi pont férhet bele, és amíg az egységek a háló alatt vannak képtelenek légi egységekre támadni és távolsági sebzést mérni áldozataikra. A háló a terephez van kötve, tehát az egységek lazán ki szambáznak alóla. Emiatt a fegyver légvédelmi épületek ellen hatásos, ha esetleg lusták vagyunk leküzdeni azokat.

Terrán.

Medic.

Földi egység. Képtelen támadni. Csak akkor éreztük, hogy hiányzott, amikor megkaptuk. Cseles egység mert a gyalogosok életének gyors feltöltésén kívül simán szívathatjuk az ellenség egységeit.

Képes:

-Gyógyítani. Nem részletezem, bár megemlíteném, hogy nem csak a Terrán egységeket képes felgyógyítani.

-Vakításra. Nos, ez egy nagyon szemét képesség. Legfőképp az ellenséges felderítőket tudjuk megvakítani teljesen és véglegesen (a következő képességgel leszedhető.). Nem teszteltem, hogy a Detectorok mindent látó képességét felülírja e.

-A negatív jellemzők/státuszok eltörlésére. Mint említettem a vakítás végleges bár ezzel eltörölhető, mint minden negatív képesség mellyen egységeinket sebzik, vagy gyengítik.

Valkyr.

Légi egység. Légi védelmet biztosít de nem akármilyet. Csinálj belőle egy tucatot, és az ellenség el felejtheti a légi támadásokat. Hasznos egység hisz tudjuk, hogy a Battlecruiserek legnagyobb ellensége a Z. Scourge nagyon fel tudott idegesíteni mindenkit, amikor a flottánk fele meg semmisült a többi meg épphogy nem esik szét. Ezáltal ez a probléma orvosolva (illetve a veszély csökkentve).

Megjegyezném, hogy az egységnek orosz akcentusa van. De a gyengén megjátszott féle.

Zerg.

Lurker.

Földi egység. Képtelen a támadásra, amíg le nem bújik a földbe. Onnantól kezdve egy láthatatlan földi védelmet kaphatunk. Ha az ellenség Detectort visz a közelbe és pár légi egységet, akkor ne is fáradj a megmentésére, mert hamar meg halnak és mire oda érnél nekik, kampec.

Elő állítása (fejlesztés után) Z. Hidralisk-ből. Az átváltozás viszonylag gyorsan megy végbe(kb annyi idő, mint egy Mutalisk kifejlődése).

Megjegyzem, hogy a Keltetőben lévő fejlesztés nélkül is képes beásni magát a földbe.

Devourer.

Légi egység. A légi védelem szerepét szerette volna betölteni, de ha nincs Mutalisk az oldalán akkor semmit sem érsz ezzel az egységgel. Egyetlen képessége az a támadása, ami a sav hatását imitáló spórák köpése jelent. Lassítja az ellenséget, mind mozgásban mind támadásban is. A spórák hatása nem permanens, így rövid idő alatt eltűnik.

Elő állítása egy Mutaliskből lehet át változtatni, mint az alapban a Guardiant úgy most már akár egy ilyet is. Elő állítási ideje, mint a Guardiannak.

Csak az én véleményem. De szerintem ez az egység túl drága és túl gyenge, hogy használható legyen. Sima Mutaliskkel többre mész, de pár ilyen elfér a flottában.

Nos, minden új egységről beszéltem. Most már jöhet maga a történet.

Epizód 4.

Protoss.

"Tassadar önfeláldozása nem volt hiába... Bár áldozhatta volna magát jobban." Gondoltam magamban, hiszen a Zergek a központi tudat nélkül szétszórtak lettek, néhol egymás ellen, néhol saját döntésükből kolóniákat támadtak. Mi továbbra is a végrehajtó szerepében vagyunk, aki most Artanis(Tassadar munkáját végzi. Továbbá ő az új flotta parancsnok), Aldaris főbíró és Zeratul társaságában próbálja kimenekíteni a túlélőket a Zerg tombolását elszenvedő Auirról egy Térkapun keresztül.

Maga az ötlet nem volna rossz, de a térkaput védő Fenixet és harcosait érkezésünk kor egy nagyobb Zerg támadás éri. Persze jó baráton Raynor beugrik, hogy segítsen. Az átlépés után a térkapuk közti kapcsolat megszűnt és Fenix és Raynor ott ragadtak. Minő balszerencse viszont, hogy egy rakat Zerg átjutott. De ezt csak hetek múlva vesszük észre, mikor új kaput akarunk nyitni. Persze Fenix és Raynor tudatják velünk, hogy inkább maradnak és törődnek az Auir megtisztításával.

Persze Zeratul által találkozhatunk a Dark Templarok Matriarchájával.(Nah itt kezdtem fura össze függéseket látni a Fantasy-s világokkal. Pont mint a sötételfek? Matriarchális társadalom? Ki taszították őket, mert más elveket vallottak és mást tiszteltek? Jah.)

A főbírónak "kedveskedvén" megmondta, hogy megbocsájt, azért mert kiűzték őket az Auirrol és, azért nem haragszik, mert már nem vagyunk a Protoss főtanács befolyása alatt amit Aldaris annyira szeretett. Elmondja, hogy van rá lehetőség, hogy ki irtsák a Zerget a bolygó felszínéről. A bolygón található egy Xell'naga templom, amit valószínű, hogy pont erre a célra hoztak létre.(Hopp minő szerencse.)

Felkeres minket Kerrigan és elő adja a szokásos "ő nem akarta ezt. Az Overmind befolyása alatt állt. Szeretné jóvátenni.". Részben igazat mondott, mert tényleg befolyás alatt állt.

Elmondja nekünk, hogy új Overmindet akar létre hozni egy, két mellék tudat és, hogy már majdnem kész. Persze mi az új Overmind ügyét félre tesszük, és meg szerezzük a templom működéséhez szükséges két kristályt. Az egyik Templarok esszenciájával van feltöltve( Uraj ),míg a másik a Dark Templarok esszenciáját hordozza( Khalis ). A templom ezek után képes a Zergek elpusztítására a bolygón.

Persze itt jön az, hogy ez nem lehet ilyen könnyű. Ki hitte volna... Tényleg nem az!

Aldaris nyílt felkelést szít a Dark Templarok ellen hisz elmondja, hogy Kerrigan-ben nem szabad megbízni(ekkora barmot, ezt eddig mi is tudtuk...) mert azzal, hogy itt megölünk minden Zerget, neki nem kell majd tartania a vetélytársakat jelentő mellék tudatoktól, akik a bolygón tartózkodnak. Természetesen a lázadást honorálnunk kell így a főbírót (At Last! ) meg kell ölnünk. Persze ezek után minden, ahogy mondta megtörténik. Hiába tudtuk, hogy ez által Kerrigan céljait segítjük, beindítjuk a templomot. Artanis, a Xell'naga templom tetején ébred tiszta a bolygón.

El kell mondanom, ez volt a legnehezebb kampány mind közül.

Epizód 5.

Terran.

Hosszú utat tettünk meg a Földről, mint kapitány, hogy az admirális parancsát követve, foglaljunk. Egyszerűnek hittük, hisz azt hittük, csak a bűnözők fattyai Terránokkal kell megmérgeznünk illetve a Birodalmat megsemmisíteni. De aztán észrevettük, hogy a Protoss és a Zerg ott van és értetlenkedve néztünk, hogy akkor most mi van?

Karakterünk a kapitány, és a két admirális ezt élte át, amikor megérkeztek. Mivel ilyen hosszú utat tettünk meg így nem fordulhatunk vissza sem üres kézzel sem telepítetlen kolóniákkal. Mint igazi földi katonák tudjuk mi a dolgunk. Mindent megszerezni. Egyik harcunk során, amit a birodalommal folytattunk, találkoztunk egy Duran nevű emberrel, aki Amnesztiáért cserébe segít nekünk hisz ő ismeri az itt folyó dolgokat. Persze ezt Dugalle nevű felettesünk elfogadja és tanácsosnak teszi meg a terrán vezért.

Duran felhívja a figyelmünk egy fegyverre, ami által a Zergek elvesztik a kollektív tudatuk és kapott parancs híján ártalmatlanok. Durant elküldi Dugalle, hogy pusztítsa el a fegyvert (a barma.), hogy ne kerüljön rossz kezekbe. A küldetés befejezte előtt Durant felváltja a másik admirális, Stukov. Felismervén, hogy Duran egy Zerg kém, Stukov a Psi zavarót újra építteti a Braxxison. Duran ezt észrevéve, Dugalle-nak bemártja Stukovot, hogy újra akarja építeni a gépet és, hogy ez a parancs meg tagadás és árulás veszéllyel lehet a földiek küldetésére. Dugalle megzavarodva barátja árulása miatt, Durant megkéri, hogy végezzen vele.

Stukov utolsó szavait Dugalle felé intézte, akinek elmondta, hogy Duran igazából Kerrigan egyik kémje. Durannak nem sikerül a pszi zavaró megsemmisítése tehát elmenekül vissza Kerriganhez.

Dugalle és a többi földi egy új Overmindet akar létrehozni, és a pszi zavarót átkalibrálva, át akarja venni a Zerg feletti uralmat.

Ez volt a legunalmasabb kampány mind közül.

Epizód 6.

Zerg.

Az előző Zerg kampány mellék tudataként, továbbra is Kerrigan parancsait követjük, bár megdorgál minket, hogy segítkeztünk az Overmind felélesztésében. Első sorban a küldetésünk a pszi zavaró elpusztítása volna, hisz akkor Kerrigan visszanyerné hatalmát a Zergek felett. Persze ehhez az éppen a birodalom pusztulása előtt megmenekített Mengskre, Raynorra, Fenixre van szüksége. Így nekik is elő adja az ártatlan kislány szerepét, amit ők már nem hisznek el, viszont kénytelenek segíteni nekünk. Mengsknek segítségéért azt ígérte, hogy a földieket legyőzvén visszakapja a birodalmat( heh... milyen át látszó és az a vicces, hogy ő az egyetlen a három közül, aki el is hitte). Raynor és Fenix nem hitt neki, de jelenleg a céljuk a földiek és az új Overmind megsemmisítése.

Miután elpusztult a zavaró, Kerrigan kedves módon segített támadást indítani általunk a földiek ellen és vissza adni Mengsknek a trónt, de nem sokal ezután elárulja a friss szövetséget, és a birodalom nagy részét a földel teszi egyenlővé, ismét csak általunk, majd Duke-al, Mengsk fő emberét és Fenixel kegyetlenül végez. Ezek után Kerrigan és Duran és persze mi visszatérünk a Dark Templarok bolygójára ahol elraboljuk a Matriarchát. Zeratult megzsarolván arra utasítjuk, hogy pusztítsa el a központi tudatot. Persze ezt megteszi, de mikor visszakapja a Matriarchát rájön, hogy az agymosáson ment keresztül, így kénytelen lesz őt is megölnie. Hamarosan Zeratul eltűnik, hogy megkeresse Artanist. Hamarosan rá akad és vissza is tér vele együtt.

Kerrigant és minket(mert Duran elment kísérletezgetni...) megtámad a Birodalom, amivel nem volna baj, de Feltűnnek a Földiek is Dugalle admirálissal az élen és kiderül, hogy szövetséget kötöttek a Zerg ki irtásáig, viszont ekkor felbukkan Artanis az egész Protoss flottával és ő is beszáll. A csatát Kerrigan nyeri, hisz minden Zerg az ő rendelkezésére áll és így a túlerő győz továbbá Dugalle a hadjárat kellős közepén jelentést, és búcsú levelet készít a földnek, hogy tudassa mi történt, majd öngyilkos lesz. A levél nem jutott el a földre.

Zeratul kutatni indult egyedül. Raynor a Hiperionnal feszít messze az egésztől. Róluk sokáig senki sem hallhat. Kerrigan egy idő múlva elérte a célját és egyeduralkodó lett. Bár hallván a csendet és látván azt, hogy semmi sem történik, lepihen hosszabb időre, hogy a faja evolúcióját elősegítse.

A kiegészítő méltó folytatása, illetve ideiglenes befejezése volt a történetnek. A kiegészítő összesen 4 videót tartalmazott ez által alul maradt az alapjátékkal szemben cserébe a videók minősége jobb lett, míg a videók béli történések mindenhol érdekesebbek. A játék béli zenék gyarapodtak bár, de gyengébbek lettek, főleg a Protoss. A befejezés erőteljes második részre utalt már akkoriban is de, még csak most jön a második rész ami alapból úgy kezdődik, hogy a Zerg felébred az álmából, hisz amikor megunta a csendet ami miatt aludni tért. Zeratul visszatér és Raynornak sejtelmesen elmondja, hogy talált valamit a kutatásai során.

Vettem a bátorságot és össze gyűjtöttem sorrendbe a trailerek történések szerint.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

thedgames
Drug Lord 2 - Mafia Empire

4 napja
4

p34c3
VR Kukkolda 2024

4 napja
7

liquid
Polgárháború?

4 napja

Necroman Mk2
The Crew

2024.04.12.
13

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==