Finoman szólva sem vagyok egy achievement-fanatikus. Ritkán motivál, hogy egy játék ezen részével különösebben foglalkozzam, kivéve, ha azok valamilyen szinten érdekesek, vagy reális és nem évtizedekig tartó kihívásokat állítanak az ember elé. A Playdead mesterműve megfelelt az előbbi kritériumoknak, és tegnap dél tájékán a képernyő jobb felső sarkában feltűnő, szám szerint 12. villanás jelezte, hogy elértem a célomat.
Magáról a játékról és annak minőségéről, úgy érzem, felesleges bővebben szót ejteni, egyrészt megtették már helyettem többek közt az oldal szerkesztői is egy hangulatos teszt keretében, másrészt pedig minden Xbox 360 tulaj megtapasztalhatja saját maga az ingyenesen letölthető trial verzióban, hogy mitől is nyújt olyan egyedi és felejthetetlen élményt a Limbo a kissé - valóban - borsos árcédulájáért cserébe.
Az Achievementek a játék végigvitelének díjazása mellett főleg a gyűjtögetésre koncentrálódnak. Apró, fénylő tojásokat kell megtalálnunk a 2D-s játéktér legeldugottabb helyein, amikre segítség nélkül valóban nehéz rábukkanni, de, szerencsére, a készítők az egyes Achievementek leírásában némi támpontot nyújtanak keresésükhöz.
Miután ezekkel megvoltam, következett a legnehezebb és a legmagasabb koncentrációt igénylő darab, a No Point in Dying, aminek megszerzéséhez együltőhelyben kell végigvinni a játékot, méghozzá úgy, hogy legfeljebb ötször halálozunk el összesen. Mondanom sem kell, ez már csak a játék trial-and-error jellegéből adódóan is emberpróbáló, de miután kiismertük és megjegyeztük a játék - szerencsére - kevésnek mondható szemét csapdáit, azért közel sem lehetetlen feladat. Részemről harmadik nekifutásra sikerült ezt abszolválnom, összesen négy darab elhalálozással, amiket ráadásul kivétel nélkül a játék utolsó utáni platformer részénél sikerült összeszednem, kis híján a szívbajt hozva magamra, hogy a legvégén sikerül elbaltáznom azt, amiért több órán át küszködtem. :)
Mindenesetre megérte az erőfeszítést, és az összesen négy végigjátszás minden egyes percét élveztem. A Limbo kitűnő példa arra, hogyan tudják az Achievementek érdemben kitolni egy játék szavatosságát, mert ezek nélkül az első végigvitel által nyújtott élmények után már alighanem egy másik játék felé néztem volna.
Arcade játékaim (200 / 200 GS):
Banjo-Kazooie
Banjo-Tooie
DeathSpank
Limbo
Monkey Island - Special Edition
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - Special Edition
Sam & Max: Save The World
Wallace & Gromit: Flight of the Bumblebees