A dobogó 2. fokán pedig a...
Itt van a herceg, itt van újra.
Valamikor 1992. - ben léptem be Jordan Mechner elvarázsolt perzsa meséjébe, és hagytam, hogy teljesen körül öleljen a varázslata.
Írtam már korábban, hogy játszótéri pajtásokkal sokat múlattuk együtt az időt, és azt is, hogy amikor rossz idő volt, mindig valakinél lógtunk.
Az egyik cimboránk apukájának volt számítógépe. Ez akkoriban igen nagy szó volt, hiszen nem engedhette meg akárki magának.
Néha megengedte..., na jó, majdnem mindig (mert addig hisztiztünk míg megunta :)), hogy játszunk rajta mikor neki nem kellett. Azt, hogy féltette, meglehetett érteni. Rávetemedik 2-3 gyerek a drágaságára.
Ez a gép egy 286 os volt, fekete fehér monitorral, a hiszti oka pedig a Prince of Persia volt. Ugyan nem volt co-op játék, de mi megoldottuk, hogy az legyen.
Szorosan ültünk a gép billentyűzete előtt. Egyik játékos irányította a karaktert, a másik pedig ugrott, vagy ha harc volt, akkor szúrt/védekezett a kardjával.
Emlékszem az utolsó pályákon mennyire megizzatunk, mikor már erősebb ellenfelek ellen küzdöttünk. Nem adtuk fel, akár több 100x is neki mentünk újra.
Jordan Mechner 1989 ben készítette el és adta ki, annak a hercegnek a kalandját, ami mára a világ egyik legjobb platform játékává nőtte ki magát. 21 évesen kezdte el készíteni. A karakter élethű mozgásához a rotoszkóp technikáját használta, mint ahogy az első játékához is a Karatekához. Beöltöztette öccsét fehér ruhába és felvette a mozgását VHS kazettára, és utána a kép kockák elemzése után elkészítette az animációt. Íme:
Megannyi adaptációjának hála szinte mindenkinek ismerősen cseng ez a cím. Lefektette az alapokat, amiből rengeteg játék táplálkozott és építkezett. Gondoljunk csak a rengeteg hasonló játékra. Aztán jött a második rész. Szebb, színesebb, lett, de valahogy nem tudott úgy magával ragadni. Nem lett kedvencem a 2 része. A 3. részről meg ne is beszéljünk, az maga volt a katasztrófa, az irányításával és az erőltetett 3D nézetével. De akkoriban az volt a divat. A 3D még új volt, és mindent így próbáltak eladni.
Aztán jött az Ubisoft, és ezzel szerencsére jó kezekbe került a sorozat. Vissza tudta szerezni a cím jó hírnevét. Persze eleinte, úgy gondoltam, hogy ez is csak egy bőr lehúzás, és meggyalázás, azonban nagyon kellemesen csalódtam.
Ha fiatalabb játékos lennék, biztos, hogy most az Ubisoft féle trilógiából ( Prince of Persia: The Sands of Time, Prince of Persia: Warrior Within, Prince of Persia: The Two Thrones) lenne itt az egyik játék. Azt hiszem a Warrior within lenne.
De nem ő lesz most a 2. helyezett.
Hanem a Prince of Persia Classic (Arcade) amiben a legelső részt vették alapul és csinosították ki, a PoP: The Sands of Time hercegével és látvány világával.
Nekem a legelső Prince of Persia az a játék, ami örökre megszerette velem a platform játékokat. Máig az egyik kedvenc játékstílusom.
Ezen felül, ez az a játék, amit a legtöbbször végig vittem. Legyen az Nintendo, mobil telefon, Pc, vagy most Xbox 360. Szinte minden létező platformon meg van/volt és ahogy elkezdtem, úgy végig is vittem. Egyszerűen nem tudtam le tenni.
Ezt kaptam a hercegtől.
Köszi, hogy elolvastad!