Kevés ember szeretne egy 60 évvel ezelőtt készült 600 tonnás vasdarabban a tenger mélyén csendben sodródni és várni hogy mikor fordít hátat a fent cirkáló romboló hogy egy szép torpedóval a tenger mélyére küldje.. Én ilyen vagyok..ha te is akkor KATT
Szimulátor mustra
Ne várj nagyon részletekbe menő tesztet,csak sorra veszem a Silent Hunter eddigi részeit. Utólagosan is elnézést kérek hogy az első két részt nem veszem gór cső alá de a koruk már nem engedi meg hogy össze mérhessük őket a folytatásokkal, na csobbanjunk egyet!
Silent Hunter 3
Na igen itt kezdődött az ismeretségem a játékkal és igen kellemes meglepetést okozott azonnal ahogy elsajátítottam az irányítás fortélyait a tengerészeti akadémián. Ez külön feldobta a hangulatot,számomra, hogy miután karaktert indítottam vizsgát kellet tennem navigációból,torpedó indításból ,és légi elhárításból,és csak ezeknek a sikeres vizsgájával a zsebembe kezdhettem el a kampányt.
A Kampány mód:
Igen részletes,Németországra koncentrál ez a rész,és szerintem ez a leg kompetensebb háborús fél ebben a témában köszönhetően a méltán rettegett U-Boat-ok széles armadájának.
Van mód a történelmi csaták újra játszására,és „múzeum” mód ahol gyönyörködhetünk a háború eme szép vízi szörnyeiben.
Nagyrészt az Atlanti Óceánon fogunk szolgálatot teljesíteni , vagy annak part vonalán erről ennyit.
Természetesen a hajó, amit kapunk a kampány kezdetén nem rendelkezik túl sok extrával. Tehát meg kell vásárolnunk őket,ez azért érdemel plusz pontot mert így korhűen adja vissza a múltat a játék,miszerint egy 1939-ben hadrendbe állított u-boat (U-VIIA) még nem volt felszerelve pl.:akusztikus/elektronikus torpedókkal ,köszönhetően annak hogy bár fejlesztettek folyamatosan, a technika azért még váratott magára... A lényeg hogy ahogy haladunk a sztorival úgy kapjuk a fincsibbnél-fincsibb hadászati cumókat.
Fegyverek és fejlesztések vásárlása:
Ez is szellemes megoldás! Minden ellenséges hajó levadászása után pontot kapunk amit a „baráti”kikötőben beválthatunk.
A legénység:
Őket is vásárolhatjuk,de érdemes belőlük a nagyobb tapasztalattal rendelkezőket felvenni.
Az embereinket ki is tüntethetjük természetesen csak sikeres akciók után,amit ők úgy hálálnak meg hogy folyamatosan növelik a tudásukat és szépen fejlődnek.
Hajók:
U-II
U-VIIA
U-VIIB
U-VIIC
U-IX
U-XXI
gépigény:
CPU: Pentium 4 2.0 GHz or AMD Athlon 2.0 GHz
RAM: 512 MB
VGA: 128 MB video card
DX: DirectX 9.0
OS: Windows 2000 / XP(only)
HDD: 1.5 GB
Hang: Direct X 9.0 compliant PCI card
Silent Hunter 4 Wolves of the Pacific (még a cím is hibás mert a farkas jelzőt a németekre használták)
A kampány:
Ez is részletesebb, viszont nehezebb is.
Szintén van Historical mód
Sok változás nincs, Nagy vonalakban az irányítás a régi,viszont a behajózható térkép hatalmas lett a harmadik rész óta. Itt már Ázsiában is szolgálunk(Atlanti és Csendes Óceán), sajnos a számomra „enemy”-nek számító Amerikai haditengerészet kötelékén belül.(ugye az a fránya cím..)
[urlghttp://www.youtube.com/watch?v=u7EKx36Mqec&feature=related[/url]
immáron van Lan mód
(A legénység végre három műszakban dolgozik)
Hajó osztályok:
Balao
Tambor
Gar
stb.
A Grafika:
Pozitív fejlődés minden tekintetben, mélyen részletekbe menő mind az effektek,mind a textúrák terén.
Gépigény:
3GHz processor
DirectX 9 video card with PS 3.0, VS 3.0 and 256MB of RAM
2048 MB RAM
Silent Hunter 5
A gyönyörű,szemet gyönyörködtető grafikát érdemes megemlíteni ezen a téren nagyon sokat fejlődött a játék.
Irányitás:
Itt kisebb változások történtek immáron teljesen szabadon járhatjuk be a hajót teljes FPS-módban
még inkább fokozva a realizmust,finomítottak a fizikán,és érthetetlen okokból lebutították az irányítást.
Grafika:
Már céloztam feljebb rá hogy ezen a téren ki tettek a fejlesztők magukért a víz animációja minden eddiginél szebb!
És hát végül is ha sorra veszem az előző részek előnyeit akkor arra kéne jutnom hogy a Hunter 5.-ik része egy tökéletes folytatás,viszont nem az sajnos. És ez pont a grafikai hibákból adódik amikből hát akad bőven a szó szoros értelembe véve ugyan is nem tudtam olyan hardveren futtatni ahol nem szaggatott volna ha sok egység mozgott a képen egyszerre, nem beszélve a rengeteg bug-ról amit csak részlegesen orvosolnak a patch-ek.
Gépigény:
CPU: Intel Core™2 Quad Q6600 2.4 GHz / AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6 GHz or higher
RAM: 1 GB (Windows XP) / 2 GB (Windows Vista, Windows 7) RAM: 2 GB
VGA: 512 MB DirectX® 9.0c-compliant video card
(GeForce GTS 250/Radeon HD 4670)
HDD: 15 GB
Hang: DirectX 9.0c-compliant sound card
És egy kis kedvcsináló/történelem:
A VII típusú német tengeralattjárók voltak a német U-boot-flotta (tengeralattjáró) igáslovai a második világháborúban. A VII típus az E-2 típuson alapult, melyet a német Deschimag nevű vállalat fejlesztett ki a szovjet haditengerészetnek (a Szovjetunióban IX sorozatként gyártották). A VII típusú U-bootok voltak a második világháború legelterjedtebb tengeralattjárói, valamint több mint 700 legyártott darabbal, a világ legnagyobb számban gyártott tengeralattjárójává vált. A típusnak számos változata volt.
Általános jellemzők:
Vízkiszorítás: felszínen 753 tonna, lemerülve 857 tonna
Hossz: teljes 66,5 m, nyomásálló test 48,8 m
Szélesség: teljes 6,2 m, nyomásálló test 4,7 m
Magasság: 9,5 m
Teljesítmény: felszínen 2400 kW (3200 Le), lemerülve 560 kW (750 Le)
Sebesség: felszínen 17,9 csomó (33 km/h), lemerülve 8 csomó (15 km/h)
Hatótávolság: felszínen 16 095 km (10 csomós - 19 km/h-ás - sebességnél), lemerülve 175 km (4 csomós - 7 km/h-ás - sebességnél)
Torpedóvető csövek: 4 db elől, 1 db hátul (14 db torpedó)
Fedélzeti ágyú: 88 mm-es ágyú 220 löszerrel
Legénység: 44-48 tiszt és matróz
Maximális merülési mélység: 220 m
Végzetes mélység: 230-250 m
A Farkas taktika avagy Silent Hunter 4 fail:
Dönitz admirális kidolgozta az úgynevezett farkasfalka harcmodort. Dönitz admirális 1943-ig a tengeralatjáró flotta (az egyetlen sikeres tengerészeti fegyvernem)1943-tól a Kriegsmarin főparancsnoka.
Farkasfalka
Önmagában még az uboatok nem érhettek volna el olyan elrettentő diadalokat, ezért kidolgozta a farkasfalka harcmodort. A tengeralatjárókat szétszórta az atlanti óceánon így támadást nemigen lehetett intézni a szétszórt egymástól messze lévő uboatok ellen, sokkal egyszerűbb és kevessebb áldozatot követel, ha a legjobb támadás a védekezés taktikáját alkalmazzák. Az uboatok rejtőzködnek kevesen vannak és az ellenség túlerőben van. Ekkor jön a farkasfalka harcmodor. Mikor az egyikük észleli a konvojt, az értesíti a közelében lévő uboatokat, és mint a farkasok falkába verődnek és lecsapnak az áldozatukra, ezt gyakran az éjj leple alatt teszik. Kissebb nagyobb csoportok megtámadják a konvojt megpróbálnak a konvojt kísérő rombolókat kilőni, és addig tizedelik a konvojt, 1.amíg elfogy a torpedó 2. annyi romboló van azon a területen hogy vissza kell vonulni. Ha nincs ez a briliáns taktika akkor már 41-ben megnyerik a szövetségesek az atlanti csatát. Így viszont 1943-ban is annak ellenére hogy egyre modernebbek a szövetséges hajók, radarral vannak felszerelve, támogatja őket a légierő, s ráadásul már az amerikaiak is itt vannak, és még tucat egyéb gond ellenére, 1943 áprilisában is nagy riadalmatt okoztak a tengeri farkasok.
Jó vadászatot!