negyedik végigjátszott ff-em. (3,9,10,13 végig, és 7-8 előrehaladott állapotban) kb 85%-át walkthrough alapján csináltam meg, végére abszolút elment a kedvem random encounterektől (értsd: **VÁRA felb*szott), és youtube-on fejeztem be.
röviden:
+zenék. bár sok ismétlődés volt, de szép, és dallamos a soundtrack. pozitívum a giccs-szar pop hiánya, ami pl ff13-nál már belerondított a képbe(/hangba)
+történet. továbbra is egyértelműen az a véleményem, hogy 7-től felfelé (x-2 és xii kivételével, mert nem ismerem őket) nincs jelentős színvonalbeli eltérés az ff-ek története között, a bonyolultság és a dialógusok nagyjából megegyeznek. (nemtom. lehet h uazok írják őket?)
mindegyik epizódban van egy picit elvontabb dolog, amitől nem lesz az egész üres harcrendszer, aztán mindegyikben megvan a kötelező romantikus szál, h lányok is megvegyék, az alap párbeszédek nagy része pedig óvodás színvonalú. (hiába, gyerekekre is gondolni kell)
főszereplővel egyébként nem lehet azonosulni az egész sztori folyamán, egyik legellenszenvesebb a játéksorozatban. ezzel nem tudom, hogy mások hogy vannak. egyébként a többi karakter az agyonhasznált fiókból előkapott sablon-ff szereplő, itt túl sok érdekes dolgot nem lehet említeni.
szóval itt is érezhető volt a "gyártósor íz", ugyanabból a tömbből építkezik az összes ff játék, de ez eddig is köztudott volt, ez van.
no de maga a felépített világ, a maga mitológiájával szép, megkockáztatom, hogy az ff átlaghoz képest jobban sikerült darab.
----------------------------------------random encounter.
azt még nagy nehezen el tudom fogadni, hogy létezik olyan ember, akit nem idegesít, de az tuti, hogy gyakran a játék által felépített hangulatot rombolja le egy csapásra, ezzel egy hatalmas öngól az egész.
példa: a nagy vándorút előtt álló csapat elnéz az előttük álló végtelen messzeségbe, tudják, hogy a siker érdekében valamelyiküknek fel kell majd áldoznia magát. jelentőségteljes csend, majd körülveszik őket a helyi lakosok, és eléneklik a himnuszukat. miután vége ennek a szép jelenetnek megkapom az irányítást. a második lépésnél betámad valami KIBASZOTT kretén robotmajom, amit 2 ütésből lecsapok.
????????
a random encounterrel nem az izgalmat növelik meg, hanem a stresszt és a valószínűségét, hogy elmegy az ember kedve a játéktól. a random encounter egyenlő spórolással és/vagy olcsó játékidő növeléssel a fejlesztők részéről.
no kb ezeket a pontokat tartottam említésre méltónak így 10+ évvel a játék megjelenése után.
jól sikerült rész ez (is), a felsorolt negatívumok ellenére.