picit késve, de megvettem és végére értem. (ezúton is köszönöm a 2009-es ajándék gamestart galaxisnak! ) casual fokozaton csináltam a kampányt első körben. küldetések kb nettó 12-4 órát töltöttek ki, és erre jött rá 3-4 óra engine-es átvezető, és kb 15-20 perc cg. tehát legeslegkönnyebb fokozaton ~20 óra játékidő menüben matatással együtt.
grafika:
fullHD-n gtx460 már köhögött a legrészletesebb shadereknél, kis felbontásokon pedig integrált vga-s notebookokon is megy, tehát nagyon jól skálázható, pluszpont.
engine-s átvezetőknél részletesek a karakterek, mimika oks, de semmi bréktrú. 1-2 jelentéktelenebb objecten half-life 1-et idéző textúrák voltak, az nem volt túl megnyugtató. ingame nagyon szépen megoldották a torkolattüzeket, robbanásokat, füstöt, és sok egységnél is stabil az fps, de ez természetes, multira optimalizált játékról van szó. az nagyon nem tetszett viszont, hogy az egyébként sem rövid loading után még 5-10 másodpercig szaggatott, inkább tartott volna annyival tovább a töltőképernyő.
látvány:
engine-s átvezetők/űrhajó fedélzete többnyire igényesen meg van munkálva, A kategóriás, szándékosan rednekk környezet aprólékosan van kivitelezve, space western feeling árad minden szögletből. embereknél tipikus blizzardos design-jellegzetességek: nagy test, kis fej, nagy láb - erőteljes karakterek. a mozgásanimáció néha fura volt, gyaloglás mintha kicsit nehézkesen ment volna, lehet, hogy az eltorzított arányok miatt. ugyanakkor a vége felé már egész komplex filmszerű jeleneteket is megcsináltak engine-nel, ahol pedig kifogástalan volt az animáció.
pályákon néhol meglepően részletesek az akár teljesen jelentéktelen elemek is. viszont pár dolog kelleténél jobban el van nagyolva, pl kapásból az első pálya elég object-szegény, kb az mutatott legrosszabbul a 20-on akárhány pálya közül. és ráadásul pont ott előszeretettel zoomoltak bele a kb 200 poly-s környezetbe. érdekes stratégia fejlesztők részéről.. na mind1, összességében viszont szép a level design műfajhoz mérten.
zene:
AAA saját ost, mellette licensz számok is vannak, egytől egyig rednekk kocsmazenék.
játékmenet:
rts+techfejlesztés, emellett küldetések között mini-kalandjáték van a fedélzeten, emberekkel lehet beszélni, tv-zni, ill tárgyakat megvizsgálni. ezek csak hangulati elemként funkcionálnak.
küldetések egész tűrhetően meg vannak oldva: olyan, hogy építs egy bázist és pusztítsd el az ellenség bázisát konkrétan nem is volt. (vagy talán a legelején, már nem emléxem) minden küldetésnél kapunk egy új egységet egészen az utolsó néhányig, és általában azokra az egységekre építenek valami feladatot, (menj ide, foglald el azt, hozd el ezt, menekülj onnan, mentsd meg ezt stb) gyakran valami adrenalinnövelő csavarral (ha nem sietsz elönt a láva, szétéget a tűz stb). de alapvetően maguk a küldetések starcraft 1-re hajaznak, csak látványban gazdagabbak.
összefoglalva:
átlagnál egyértelműen és sokkal igényesebb, rts tálaláson sikeresen újító, de játékmenetet csak felfrissítő űrcowboy rts, ami multira van tervezve, de mégis nagyon sok játék megirigyelhetné kampányát.
azért, mert belerakták novát nekem 9/10
egyébként fanszemüveg nélkül 8/10.
halo3 pontrendszer szerint pedig 15/10.